• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

بحران ارزی؛ پایان موفقیت اقتصادی ترکیه

  • کد خبر : 21573
  • 18 آذر 1400 - 12:58
بحران ارزی؛ پایان موفقیت اقتصادی ترکیه

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست عمیق‌تر شدن بحران ارزی ترکیه می‌تواند پایان قطعی داستان موفقیت اقتصادی این کشور باشد و شهروندان عادی را فقیرتر کند. به گزارش ایسنا به نقل از اکسیوس، واحد پول ترکیه به صورت روزانه در نوسان است و امسال ۴۵ درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داده […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

عمیق‌تر شدن بحران ارزی ترکیه می‌تواند پایان قطعی داستان موفقیت اقتصادی این کشور باشد و شهروندان عادی را فقیرتر کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اکسیوس، واحد پول ترکیه به صورت روزانه در نوسان است و امسال ۴۵ درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است.

سرمایه‌گذاران به دلیل نگرانی در مورد توانایی بانک‌ مرکزی در کنترل تورم، دارایی‌های خود در ترکیه را واگذار می‌کنند و شهروندان عادی برای تبدیل پس‌اندازهای خود به ارزهای خارجی و طلا عجله دارند.

بحران اقتصادی به جایگاه سیاسی رئیس‌جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان و حزب حاکم عدالت و توسعه که از سال ۲۰۰۲ قدرت را در دست داشت آسیب رسانده است. گروه اقتصادی اردوغان بر سیاست اقتصادی غیرمتعارف کاهش نرخ‌ بهره با وجود تورم فزاینده و افزایش فقر اصرار دارد زیرا وی نرخ بهره بالا را اقدامی غیرمسئولانه می‌داند.  

اردوغان و گروه وی مدعی هستند که سیاست آنها صادرات و رشد اقتصادی ترکیه را با رقابتی کردن ارز تقویت خواهد کرد.

طی دو سال گذشته، اردوغان سه رئیس بانک‌ مرکزی را برکنار کرده و این مسئله استقلال این بانک را زیر سوال برده است.

سحاپ کاوچی اوغلو، رئیس بانک مرکزی گفت: سیاست پولی غیرمتعارف در اوایل سال آینده نتایج خود را نشان خواهد داد.

اردوغان مخالف برگزاری انتخابات قبل از سال ۲۰۲۳ است تا آن زمان حدود ۹ میلیون جوان ترک برای اولین بار واجد شرایط رأی‌دادن خواهند بود.

شایان‌ذکر است، از هر ۵ جوان ترک یک نفر بیکار است.  

بانک مرکزی یک کاهش محدود دیگر نرخ را در اواسط دسامبر اعلام کرده است، پس از آن زمان بانک احتمالا به سیاست تسهیل پولی خود پایان خواهد داد اما  با گسترش کشمکش‌های اقتصادی، احتمال فرار مغزها در ماه‌های آینده وجود دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=21573
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها