• امروز : جمعه - ۲۰ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 11 October - 2024
7

بدهی ۳۷ هزار میلیارد تومانی مترو به سیستم بانکی/راه‌اندازی اولین آزمایشگاه مرجع آلودگی هوا

  • کد خبر : 8214
  • 04 آبان 1400 - 13:58
بدهی ۳۷ هزار میلیارد تومانی مترو به سیستم بانکی/راه‌اندازی اولین آزمایشگاه مرجع آلودگی هوا

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که برای اولین بار آزمایشگاه مرجع آلودگی هوا را در حد استانداردهای بین‌المللی ایجاد می‌کنیم، تصریح کرد: تجهیزات ITS بسیار معیوب است و باید رسیدگی فوری شود به گونه‌ای که ۶۰ درصد دوربین‌های ثبت تخلف سرعت معیوب هستند و بد […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که برای اولین بار آزمایشگاه مرجع آلودگی هوا را در حد استانداردهای بین‌المللی ایجاد می‌کنیم، تصریح کرد: تجهیزات ITS بسیار معیوب است و باید رسیدگی فوری شود به گونه‌ای که ۶۰ درصد دوربین‌های ثبت تخلف سرعت معیوب هستند و بد کار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مجتبی شفیعی امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران به بیان سیاست‌های شهرداری در حوزه حمل و نقل پرداخت و گفت: به اعتقاد بنده مهم‌ترین عرصه خدمت مدیریت شهری، حمل و نقل عمومی است؛ اما متاسفانه منابع موجود تناسبی با مشکلات حمل و نقل ندارد و شاهد فرسودگی شدید در ناوگان و تجهیزات جانبی هستیم.

وی با بیان این‌که نیازمند اقدامات تحولی در حوزه حمل و نقل عمومی هستیم، اظهار کرد: در مترو ۳۷ هزار میلیارد تومان بدهی معوق به سیستم بانکی داریم که این بدهی سبب شده است نتوانیم از خدمات بانک‌ها به خصوص در حوزه مترو آنچنان که باید استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که برای تکمیل خطوط فعلی ۳۵ هزار میلیارد تومان، توسعه و انشعابات، ۳۶ هزار میلیارد تومان، برای احداث خط هشت به بعد، ۲۰۱ هزار میلیارد تومان و برای ایجاد خطوط اکسپرس، ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع لازم داریم، اظهارکرد: بر همین اساس براساس منابع سال ۱۴۰۰ به ۳۷۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای شبکه مترو نیاز داریم.

شفیعی با بیان این‌که شاهد فرسودگی ۹۰ درصدی شبکه اتوبوسرانی هستیم، اظهار کرد: اتوبوس‌ها بیش از ۱۳ سال عمر دارند که لازم است ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس تامین شود که برای تامین این اتوبوس‌ها به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و با این منابع موجود اجرای این برنامه‌ها میسر نیست و باید از منابع مالی جدید استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که سال‌هاست که حمل و نقل عمومی از طرف دولت مورد بی‌توجهی قرار گرفته و این فرسودگی و عقب‌ماندگی باری بر دوش مدیریت شهری شده است، اضافه کرد: باید منابع مالی جدید تعریف کنیم همچون تهاتر نفت که این موضوع را در دولت پیگیری خواهیم کرد و باید همصدا شویم تا بار دیگر حمل و نقل عمومی وارد اولویت‌های دولت شود و بحث تامین مترو و اتوبوس با تهاتر نفت و مشارکت بخش خصوصی در حمل و نقل عمومی یکی از الزامات است که لایحه‌ای تقدیم شورای شهر کردیم و امیدواریم با موافقت شورا بتوانیم زمینه‌ ورود بخش خصوصی به حمل و نقل عمومی را ایجاد کنیم و اگر موافقت شود برای اولین‌بار بخش خصوصی که خود تامین کننده اتوبوس‌هایش خواهد بود، وارد ناوگان می‌شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که مدهای دوچرخه‌سواری اسکوتر و پیاده‌روی از مدهای جدی حمل و نقل هستند که نمی‌توان با فرهنگ‌سازی توصیه‌ای و محدود کار را پیش برد، گفت: باید به آنها توجه ویژه‌ای شود.

شفیعی با بیان این‌که با ظرفیت‌های قانونی موجود می‌توانیم حمل و نقل پاک را توسعه دهیم، اظهار کرد: در نظر داریم در شورای اقتصاد طرحی را پیگیری کنیم که به ازای دوچرخه‌سواری اعتباراتی در نظر گرفته شود و از سویی دیگر تحویل ۶۳۰ واگن می‌تواند تحول بزرگی در حمل و نقل عمومی ایجاد کند؛ اما تحقق این مهم نیز نیازمند همراهی دولت است که اخیرا در خصوص بحث پرداخت ۱۵ درصد پیش پرداخت با معاون اول جلسه‌ای داشتیم و آنها عنوان کردند که ۷.۵ درصد را شهرداری تامین کند که رقم زیادی نمی‌شود، اما تاکنون اقدامی نیز از سوی دولت صورت نگرفته است.

وی با بیان این‌که احداث ۱۰ ایستگاه در خط شش و سه ایستگاه در خط هفت جزو برنامه‌های سال آینده است، تصریح کرد: باید بخش خصوصی وارد شود و یکی از این مدل‌ها نیز خرید خدمت است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که ۶۳۰ واگن نیاز حیاتی ما است، اظهار کرد: دقت داشته باشید که اگر همین الان بتوانیم پول‌ها را پرداخت کنیم ۲۸ ماه بعد واگن‌ها به دستمان می‌رسد پس باید همین حالا تمام تلاش‌ها و فشارها را وارد کنیم تا پیش پرداخت واریز شود.

وی با بیان این‌که اورهال اتوبوس و مترو در حال انجام است، گفت: در حوزه تاکسیرانی ون‌ها ۱۰۰ درصد فرسوده هستند که خوشبختانه روز گذشته در خصوص نوسازی تاکسی‌ها اعتباراتی در نظر گرفته شد.

شفیعی با بیان این‌که بکارگیری اتوبوس‌های برقی در دستور کار قرار دارد، گفت: با بخش خصوصی وارد مذاکره شدیم و برای اولین‌بار بخش خصوصی قرار است ۱۵۰ اتوبوس برقی خریداری کند و منتظر لایحه شورا هستیم تا این مهم اجرایی شود.

وی با بیان این‌که می‌توان اتوبوس‌هایی با کارکردی کم وارد ناوگان شود، بر هوشمند سازی تاکسی‌ها تاکید کرد و گفت: موضوع هوشمند سازی تاکسی‌ها یکبار اجرایی شد اما به دلیل رفتارهای سلیقه‌ای جمع‌آوری شد اما یکبار برای همیشه باید هوشمند سازی تاکسی‌ها در دستور کار قرار گیرد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که ایجاد اسکوتر برقی اشتراکی را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: در بحث دوچرخه‌سواری نیز اگر بتوانیم قانون مصرف سوخت را فعال‌سازی کنیم امیدواریم بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

شفیعی با بیان این‌که برای اولین بار آزمایشگاه مرجع آلودگی هوا را در حد استانداردهای بین‌المللی ایجاد می‌کنیم، تصریح کرد: تجهیزات ITS بسیار معیوب است و باید رسیدگی فوری شود به گونه‌ای که ۶۰ درصد دوربین‌های ثبت تخلف سرعت معیوب هستند و بد کار می‌کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8214
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها