به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به نقل از گیلان بهتر نوین صاحب نظران معتقدند، انسان را در قاموس ایمان به مسئوولیت اخلاقی و میثاق حقوق همگانی اجتماعی خود می شناسند، شهروند در دنیای امروز نیز همراه با انواع رسالت ها و مسوولیت ها شناخته می شود.
فقط حق سوال، ادعا و حق مطالبه نیست، روی دیگر سکه حقوق شهروندی تکالیف و مسئوولیت های هر شهروند می باشد.
برای ساختن یک شهر خوب و قابل زیست، همه باید مسئوولانه مشارکت کنیم.
شهر خوب ساختنی ست نه یافتنی
شهر خوب ساختنی است نه یافتنی. اساسا من و شما چه سهمی در ساختن شهر خوب و قابل زیست شرافتمندانه و سالم داریم؟
شهر رشت مورد تمنا و خواست ما، مهر، عزت و احترام شهروند را در دل دارد، آیا عاری از خشونت لفظی، فیزیکی و اداری و … است؟
آیا در شهر رشت آرزوهای ما، حق منظر را پاس داشته و هوا و محیط زیست پاک و شهروند مسئوول و فرهنگ ترافیکی و مبلمان آرامش بخش و هویت معماری ایران و اقلیم خاص گیلان برای آسایش، ورزش، شادی، رفاه و وضعیتی که حقوق همه شهروندان و حقوق معلولان و نابینایان، ضعفا و ناتوانان را در نظر داشته و همه چیز حساب شده و فکورانه است؟
آیا مسئوولیت ما شهروندان فقط مطالبه است؟ آیا خود در این روند زندگی اجتماعی دخیل و شریک هستیم؟
صاحب نظران معتقدند، انسان را در قاموس ایمان به مسئوولیت اخلاقی و میثاق حقوق همگانی اجتماعی خود می شناسند، شهروند در دنیای امروز نیز همراه با انواع رسالت ها و مسوولیت ها شناخته می شود. فقط حق سوال، ادعا و حق مطالبه نیست، روی دیگر سکه حقوق شهروندی تکالیف و مسئوولیت های هر شهروند می باشد.
برای ساختن یک شهر خوب و قابل زیست، همه باید مسئوولانه مشارکت کنیم.
ظرفیت و پتانسیل برند« شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو» را جدی تر بگیرید و حامی متولیان آن باشید
چند سالی است که با تلاش هایی که توسط شهرداری رشت و با مساعدت های مدیریت شهری و هم چنین مساعدت های سایر مسئولان ذیربط و مدیران محترم این پروژه از ابتدا تا به امروز و مدیریت جناب آقای مهندس جعفرنیا، این برند خوب یعنی « شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو» بنام شهر رشت در دنیا و مجامع بین المللی ثبت شده است.
این برند می تواند بعد از انجام پاره ای بستر سازی های قانونی و مکاناتی در جهت جلب و جذب سرمایه گذاران و گردشگران اقصی نقاط دنیا تبدیل شود.
باید تاکید کرد که قطعا اجرای هر طرح و یا پروژه ای با نقاط ضعف و قوت همراه است در اجرای این پروژه مهم نیز امکان دارد نقاط ضعفی وجود داشته باشد که باید آن نقاط ضعف را برطرف کرد. ولی نباید با کمال بی انصافی، کل این برند مهم را مضر، غیر مفید و منفعت طلبانه ارزیابی کرد و کل این پروژه ی عظیم را زیر سوال ببریم.
در این شرایط ضرورت دارد تا هم مدیریت شهری و هم دست اندکاران مستقیم طرح با تلاش مضاعف برای برخورداری شهر رشت و گیلان از امکانات، ظرفیت ها و پتانسیل های برند « شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو» گام بردارند تا بیشترین نفع هم در جهت تولید ثروت، اشتغالزایی و هم به لحاظ نمایان شدن یکی از میراث های معنوی گیلان، نصیب این دیار گردد.
با کمال در گذشته برخی درموقعیت های مختلف، چنان مخالفتی با این برند میی کردند تو گویی این موضوع به بهانه ای برای غارت اموال عمومی تبدیل شده است. در حالی که انصافا تا به این اندازه هم نگاه سیاه و سفید به این بحث، آسیب های غیر قابل جبرانی را بر اعتماد عمومی در ارتباط با مدیریت های بخشهای مختلف جامعه وارد کرد. پیش از این تاکید شد، دیکته نوشته نشده غلط ندارد، باید به دور از غوغا سالاری و با انتقاد های منصفانه نقاط ضعف را بر طرف کرد.
علی ایحال، باید بدانیم که این برند یکی از صدها برجستگی شهر رشت بشمار می رود ،هم اکنون مدیریت این طرح را یکی از مدیران جوان، خلاق ، نوآور و پرتلاش شهرداری رشت،جناب آقای «مهندس پیام جعفرنیا» برعهده گرفته است که با توجه به علاقه مندی وی به توسعه همهجانبه شهر رشت و مردمانش،ضرورت جدی دارد تا با حمایت همهجانبه از ایشان برای پیشبرد برند شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو تلاش فوق العاده ای از طرف دست اندرکاران مدیریت شهری و مطبوعات و رسانه گروهی،متولیان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صورت گیرد تا این« برند» بتواند به ایجاد اشتغال و تولید ثروت از طریق جذب سرمایهگذاری و توسعه ی گردشگری شهر رشت و استان گیلان کمک شایان توجهی بکند و اقتصادی شهری و استانی از آن بهترین برخورداری را داشته باشد.