• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3
روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

«بنا» را دیگر رنگی نکنید!

  • کد خبر : 5071
  • 20 مهر 1400 - 16:53
«بنا» را دیگر رنگی نکنید!
شما می‌توانید با اظهار نظر محمد بنا درباره استراماچونی موافق نباشید، اما این که صلاحیت یکی از بهترین مربیان کشتی دنیا را زیر سوال ببری و در کشاکش یک میدان جهانی به او بتازی، واقعا دور از انصاف است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «کل‌کل‌های فوتبالی در ایران به سطح بیزارکننده‌ای رسیده است. انگار دیگر فرقی بین جماعت عادی با چهره‌های سرشناس، پیشکسوتان، هنرمندان و افراد واجد تحصیلات دانشگاهی نیست. همه دارند شبیه تماشاچیان کف سکوی تیفوسی‌ها رفتار می‌کنند.

عقل و منطق از بسیاری از بحث‌ها رخت بربسته و خیلی مواقع حرمت آدم‌ها نگه داشته نمی‌شود. اجازه بدهید به طور مصداقی به ماجرا ورود کنیم.

کاروان کشتی فرنگی ایران در حالی در مسابقات جهانی خوش درخشید و با کسب چهار مدال طلا تاریخ‌ساز شد که بی‌تردید نقش اول این حماسه، محمد بنا بود؛ سرمربی کارکشته کشتی فرنگی که کارنامه‌اش بسیار روشن است و جای هیچ بحثی را باقی نمی‌گذارد. با این وجود بعد از یکی، دو شکست روز اول فرنگی‌کاران، هجمه عجیبی در فضای مجازی علیه او به وجود آمد.

حالا یک عده گوش‌شکسته و کارشناس‌اند و حق انتقاد دارند اما در کمال تاسف بعضا شاهد ورود هواداران فوتبال به ماجرا و رنگی کردن موضوع بودیم. همه می‌دانند که بنا هوادار پرسپولیس است و یک بار هم در داستان آندره‌آ استراماچونی انتقادات تندی از مسئولان وزارت ورزش کرد. البته در آن زمان عمده بحث او این بود که چرا وزیر و وکیل و سفیر دنبال برگرداندن یک مربی خارجی به فوتبال هستند و از این حساسیت و انرژی در سایر رشته‌ها خبری نیست. با این حال همان مصاحبه باعث شد بعضی از هواداران استقلال در بحبوحه مسابقات جهانی به صرافت انتقام از سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بیفتند و با نخستین شکست‌ها حسابی به او یورش ببرند. اگرچه در ادامه نتایج کشتی جای هیچ بحثی را باقی نگذاشت اما واقعا این رفتارها در شأن هواداران ورزش و یک قهرمان ملی نبود.

اصلا و ابدا فکر نکنید چنین انحرافاتی فقط مخصوص یک طرف است؛ چه این که پرسپولیسی‌ها هم از این قسم داستان‌ها کم نداشته‌اند. همین حالا گروهی از آنها به خاطر این که محسن تنابنده یا نوید محمدزاده هوادار استقلال هستند، حتی هنر بازیگری اینها را زیر سوال می‌برند و در هر مناسبتی از خجالت این دو نفر یا بقیه همرنگ‌های آنان در می‌آیند.

اصلا باورنکردنی است که شما مهارت بازیگری محمدزاده را نه به دلایل فنی و هنری، بلکه صرفا به خاطر هواداری او از تیم رقیب زیر سوال ببری! متاسفانه شاهد اتفاقات خوبی در این فضا نیستیم.

تعصب کورکورانه و خلط مبحث به‌شدت رواج پیدا کرده و راه را بر میانه‌‎روی و اعتدال بسته است. شما می‌توانید با اظهار نظر محمد بنا درباره استراماچونی موافق نباشید، اما این که صلاحیت یکی از بهترین مربیان کشتی دنیا را زیر سوال ببری و در کشاکش یک میدان جهانی به او بتازی، واقعا دور از انصاف است.

کاش لااقل امثال بنا را رنگی نکنیم و این سرمایه‌های ملی را برای همه مردم نگه داریم. همان‌ طور که حق امثال تنابنده و محمدزاده است که از هر تیمی دل‌شان می‌خواهد حمایت کنند. شما می‌توانی تیم محمدزاده را دوست نداشته باشی اما از بازی او در «ابد و یک روز» لذت ببری. باور کنید دنیا با این تفکیک‌های ساده خیلی قشنگ‌تر می‌شود.»

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5071
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها