• امروز : سه شنبه - ۱۹ خرداد - ۱۴۰۵
  • برابر با : Tuesday - 9 June - 2026

اخبار ویژه

یک نظامی عالی‌رتبه ارتش روسیه در مسکو ترور شد/ ویدئو تاکید مدیر مخابرات آذربایجان غربی بر تسریع در واگذاری سرویس‌های پرسرعت فیبر نوری به مشتریان متن پیشنهادی ایران برای توافق با آمریکا بدتر از خسارت محض است/ واگذاری انحصار مدیریت و حاکمیت تنگه هرمز جزو موارد پیشنهادی در توافق تهران و واشنگتن شرارت‌های دشمن تکرار شود، اقدامات ما شدیدتر خواهد شد بکارگیری موشک‌های خیبرشکن در عملیات سپاه علیه اسرائیل ۳۵۸ کشته و ۵۱۳ مصدوم در حوادث خودروهای شوتی/۶۲درصد تلفات این خودروها مربوط به قاچاق سوخت سد تنگ‌سرخ شیراز هیچ‌گونه مجوز محیط زیستی دریافت نکرده است/ حرکت به سمت پایش الکترونیکی مناطق حفاظت‌شده افزایش مبلغ کالابرگ در چه صورتی خطر ندارد؟ انگلیس ۱ – نیوزیلند ۰/ رقیب ایران با حداقل گل به انگلیس باخت رئیس قوه قضاییه ارتحال آیت‌الله‌ فیاض را تسلیت گفت بررسی حقوقی اسناد رسمی و عادی و تبیین آثار قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول/ تفکیک میان اسناد رسمی و عادی و درک صحیح از آثار حقوقی هر یک، نقش بنیادینی در پیشگیری از اختلافات دارد پاسخ عارف به شبهات درباره تشکیل ستاد ویژه ساماندهی و راهبری فضای مجازی ۵۴ سایت ارتباطی در مسیر تردد زائران اربعین فعال می‌شود «تبعات حقوقی بیمه نکردن کارگران چیست؟؛ بررسی الزامات قانونی کارفرمایان» اقدامات مثبت شرکت عمران در توسعه و بهسازی زیرساخت‌های ورزشی جزیره کیش

18

بهره برداری از طرح افزایش ۴برابری ظرفیت آبشیرینکن غرب جزیره / همت سازمان منطقه آزاد قشم برای کاهش تنش آبی در روستاها

  • کد خبر : 31393
  • 18 خرداد 1402 - 18:35
بهره برداری از طرح افزایش ۴برابری ظرفیت آبشیرینکن غرب جزیره / همت سازمان منطقه آزاد قشم برای کاهش تنش آبی در روستاها

به گزارش طلوع سیاست، به گزارش خبرآنلاین از قشم، شهرام داوری با اعلام این خبر گفت: طبق تقسیم وظایف انجام شده حوزه آبرسانی در شهر قشم برعهده سازمان منطقه آزاد و آبرسانی در سایر روستاها و شهرهای جزیره برعهده اداره آب و فاضلاب شهرستان قرار دارد. وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون به دلیل مشکلات موجود، […]

به گزارش طلوع سیاست،

به گزارش خبرآنلاین از قشم، شهرام داوری با اعلام این خبر گفت: طبق تقسیم وظایف انجام شده حوزه آبرسانی در شهر قشم برعهده سازمان منطقه آزاد و آبرسانی در سایر روستاها و شهرهای جزیره برعهده اداره آب و فاضلاب شهرستان قرار دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون به دلیل مشکلات موجود، تنش آبی در روستاهای غربی جزیره برطرف نشده و سازمان منطقه آزاد قشم به دلیل وظایف انسان دوستانه اقدام به ساخت آب شیرین کن و تامین آب آشامیدنی در غرب جزیره کرده است.

به گفته داوری، با اقدام جهادی متخصصان داخلی و نیروهای بومی این شرکت، تامین آب سالم و بهداشتی ۱۳ روستا و بیش از ۱۰هزار نفر جامعه محلی به مرکزیت «آبشیرینکن باسعیدو» محقق می شود.

وی ادامه داد: این شرکت با تکیه بر توان فنی جوانان بومی و متخصصان درون سازمانی خود طی ۲۰روز اخیر و در قالب اقدامی جهادی، طراحی و نصب یک دستگاه آبشیرینکن ۱۲۰۰ متر مکعبی را با موفقیت به سرانجام رسانید.

داوری افزود: در قالب این طرح، ظرفیت تولید آبشیرینکن باسعیدو از ۴۰۰ به ۱۶۰۰ متر مکعب افزایش می یابد که ۱۳ روستای منطقه منتهی الیه غربی جزیره را پوشش می دهد و با این اقدام، شمار مصرف کنندگان آب سالم و بهداشتی تولید شده در این سایت آبشیرینکن به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم ارزش ریالی تجهیزات دستگاه های اسمز معکوس( RO) و عملیات طراحی و نصب این تجهیزات شیرین سازی آب از دریا را بالغ بر ۲۵۰میلیارد ریال اعلام‌ و اضافه کرد: این مبلغ از محل منابع داخلی و جابجایی تجهیزات از سایت آبشیرینکن شهر قشم به غربی ترین نقطه جزیره محقق شده است.

داوری تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم علاوه بر هزینه ساخت آب شیرین کن، بابت هرمترمکعب آب تولید شده رقم ۱۴۰ هزارریال یارانه پرداخت میکند که این مبلغ در سال به بیش از ۸۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم خاطرنشان کرد: علاوه بر یارانه تولید آب در ماه رقمی بیش از سه میلیارد نیز بابت یارانه حمل آب پرداخت خواهد شد که این میزان نیز در سال به رقم ۳۶ میلیارد ریال خواهد رسید.

داوری تاکید کرد: با وجود اینکه هزینه تامین آب اعم از طراحی و نصب آب شیرینکن، ایجاد انشعاب آبرسانی و پرداخت یارانه تولید و توزیع در روستاها برعهده اداره آبفا می باشد، تاکنون این نهاد به وظایف ذاتی خود در قشم به صورت کامل عمل نکرده و هیچ مبلغی نیز بابت اقدامات انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم، پرداخت نکرده است.

به گفته داوری، آئین بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت ۴برابری آبشیرینکن غرب جزیره قشم با حضور دکتر عادل پیغامی رییس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از مسئولین استانی و محلی در روز چهارشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ عصر در محل آبشیرینکن روستای باسعیدو همجوار با بندر صیادی برگزار می شود.

۴۶

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=31393
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها