• امروز : پنج شنبه - ۴ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Thursday - 25 June - 2026

اخبار ویژه

ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست

19

بهره برداری از طرح افزایش ۴برابری ظرفیت آبشیرینکن غرب جزیره / همت سازمان منطقه آزاد قشم برای کاهش تنش آبی در روستاها

  • کد خبر : 31393
  • 18 خرداد 1402 - 18:35
بهره برداری از طرح افزایش ۴برابری ظرفیت آبشیرینکن غرب جزیره / همت سازمان منطقه آزاد قشم برای کاهش تنش آبی در روستاها

به گزارش طلوع سیاست، به گزارش خبرآنلاین از قشم، شهرام داوری با اعلام این خبر گفت: طبق تقسیم وظایف انجام شده حوزه آبرسانی در شهر قشم برعهده سازمان منطقه آزاد و آبرسانی در سایر روستاها و شهرهای جزیره برعهده اداره آب و فاضلاب شهرستان قرار دارد. وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون به دلیل مشکلات موجود، […]

به گزارش طلوع سیاست،

به گزارش خبرآنلاین از قشم، شهرام داوری با اعلام این خبر گفت: طبق تقسیم وظایف انجام شده حوزه آبرسانی در شهر قشم برعهده سازمان منطقه آزاد و آبرسانی در سایر روستاها و شهرهای جزیره برعهده اداره آب و فاضلاب شهرستان قرار دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون به دلیل مشکلات موجود، تنش آبی در روستاهای غربی جزیره برطرف نشده و سازمان منطقه آزاد قشم به دلیل وظایف انسان دوستانه اقدام به ساخت آب شیرین کن و تامین آب آشامیدنی در غرب جزیره کرده است.

به گفته داوری، با اقدام جهادی متخصصان داخلی و نیروهای بومی این شرکت، تامین آب سالم و بهداشتی ۱۳ روستا و بیش از ۱۰هزار نفر جامعه محلی به مرکزیت «آبشیرینکن باسعیدو» محقق می شود.

وی ادامه داد: این شرکت با تکیه بر توان فنی جوانان بومی و متخصصان درون سازمانی خود طی ۲۰روز اخیر و در قالب اقدامی جهادی، طراحی و نصب یک دستگاه آبشیرینکن ۱۲۰۰ متر مکعبی را با موفقیت به سرانجام رسانید.

داوری افزود: در قالب این طرح، ظرفیت تولید آبشیرینکن باسعیدو از ۴۰۰ به ۱۶۰۰ متر مکعب افزایش می یابد که ۱۳ روستای منطقه منتهی الیه غربی جزیره را پوشش می دهد و با این اقدام، شمار مصرف کنندگان آب سالم و بهداشتی تولید شده در این سایت آبشیرینکن به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم ارزش ریالی تجهیزات دستگاه های اسمز معکوس( RO) و عملیات طراحی و نصب این تجهیزات شیرین سازی آب از دریا را بالغ بر ۲۵۰میلیارد ریال اعلام‌ و اضافه کرد: این مبلغ از محل منابع داخلی و جابجایی تجهیزات از سایت آبشیرینکن شهر قشم به غربی ترین نقطه جزیره محقق شده است.

داوری تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم علاوه بر هزینه ساخت آب شیرین کن، بابت هرمترمکعب آب تولید شده رقم ۱۴۰ هزارریال یارانه پرداخت میکند که این مبلغ در سال به بیش از ۸۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم خاطرنشان کرد: علاوه بر یارانه تولید آب در ماه رقمی بیش از سه میلیارد نیز بابت یارانه حمل آب پرداخت خواهد شد که این میزان نیز در سال به رقم ۳۶ میلیارد ریال خواهد رسید.

داوری تاکید کرد: با وجود اینکه هزینه تامین آب اعم از طراحی و نصب آب شیرینکن، ایجاد انشعاب آبرسانی و پرداخت یارانه تولید و توزیع در روستاها برعهده اداره آبفا می باشد، تاکنون این نهاد به وظایف ذاتی خود در قشم به صورت کامل عمل نکرده و هیچ مبلغی نیز بابت اقدامات انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم، پرداخت نکرده است.

به گفته داوری، آئین بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت ۴برابری آبشیرینکن غرب جزیره قشم با حضور دکتر عادل پیغامی رییس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از مسئولین استانی و محلی در روز چهارشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ عصر در محل آبشیرینکن روستای باسعیدو همجوار با بندر صیادی برگزار می شود.

۴۶

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=31393
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها