• امروز : سه شنبه - ۲ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Tuesday - 23 June - 2026

اخبار ویژه

قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست پاکبانان از ارکان مهم حفظ سلامت، امنیت و آرامش شهروندان در شیراز به شمار می‌روند

22
وزیر امور خارجه در نشست خبری با همتای لبنانی

به گفت وگو باور داریم / برای کمک به بازسازی بندر بیروت آمادگی داریم

  • کد خبر : 4023
  • 15 مهر 1400 - 20:25
به گفت وگو باور داریم / برای کمک به بازسازی بندر بیروت آمادگی داریم
وزیر امور خارجه کشورمان گفت :ما به گفت وگو باور داریم و آن را مناسبت ترین مسیر برای حل مشکلات منطقه ای و بین المللی می دانیم .

به گزارش طلوع سیاست، حسین امیرعبداللهیان،ظهر امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با« عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان در بیروت گفت : ایران گفت وگو را بهترین و مناسبت ترین راه برای همکاری های منطقه ای وخروج بیگانگان از منطقه می داند .

وی افزود : :ما به گفت وگو باور داریم و آن را مناسبت ترین مسیر برای حل مشکلات منطقه ای و بین المللی می دانیم .

وزیر امور خارجه ادامه داد : ما آمادگی داریم در صورت درخواست مقامات لبنان نسبت به بازسازی بندر بیروت از طریق صادرات خدمات فنی و مهندسی اقدام کنیم .

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این‌که «ایران، لبنان را دوست، شریک و متحد خود در منطقه می‌داند» ، گفت : پرونده تجارت و گردشگری بین دو کشور همواره مفتوح بوده و دو ملت علاقه مند به توسعه گردشگری و تجارت و توسعه رفت و آمدها با یکدیگر هستند، رفت و آمد هایی که به خاطر کرونا با توقف همراه شده است‌.

امیر عبداللهیان ادامه داد: ما آماده هستیم که به لبنان برای این‌که بتواند از بحران اقتصادی کنونی با موفقیت عبور کند، کمک کنیم .

وزیر امور خارجه در این ارتباط خاطرنشان کرد: شرکت‌های بزرگ ایرانی آمادگی دارند دو نیروگاه یک هزار مگاواتی برق در بیروت و جنوب لبنان را در کمتر از ۱۸ ماه ایجاد کنند.

وی افزود : ما این کار را با سرمایه گذاری مشترک ایران و لبنان و با صدور خدمات فنی – مهندسی ایرانی به سرعت انجام خواهیم داد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت: دولت، مردم لبنان و ارتش و مقاومت لبنان ،نقش بزرگی در ایستادگی در برابر جاه طلبی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه دارند.

وی با گرامی داشت یاد و نام شهدای مقاومت لبنان و ایستادگی آن‌ها در برابر صهیونیسم و تروریسم در منطقه افزود: از همه شهدای مقاومت از جمله شهید عماد مغنیه و از حمایت‌های شهید بزرگ مبارزه با تروریسم سردار شهید قاسم سلیمانی و همچنین ابومهدی المهندس قدردانی می کنیم و یاد و خاطره این بزرگمردان حوزه مقاومت را گرامی می‌داریم.

وزیر خارجه کشورمان همچنین از نقش لبنان در ایستادگی در برابر رژیم جعلی رژیم صهیونسیتی نیز تقدیر کرد و افزود : از بیروت با صدای بلند اعلام می‌کنیم ما یک کشور می‌شناسیم که فلسطین نام دارد و پایتخت آن قدس شریف است.

وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت های خود اظهار کرد :در گفت‌وگو با مقامات عالی لبنان ،موضوع گفت‌وگوهای منطقه ای ایران مورد توجه قرار گرفت.

امیرعبداللهیان درباره مذاکرات وین نیز اظهار کرد : ما مذاکره را به عنوان یک اصل قبول داریم و گفت‌وگوهای خوب و مفصلی را با وزیر خارجه لبنان در این خصوص داشتیم.

وی با تاکید براین که در این مذاکرات باید حقوق و منافع ملت ایران تامین شود، اظهار کرد : در صورت وجود نیت واقعی در طرف‌های مقابل و بازگشت همه آنها به تعهدات، ایران هم به تعهدات خود بازخواهد گشت.

این دیپلمات ارشد ایرانی تصریح کرد : در این موضوع پیام‌های شفاهی و وعده های بدون عمل ملاک ما نیست، ما براساس رفتار عملی طرف‌های مقابل، لغو تحریم‌ها و بازگشت طرف‌های مقابل به تعهداتشان، عمل خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهارکرد : در توافق هسته‌ای، ایران تنها کشوری است که تا آخرین لحظه به تعهداتش پایبند ماند و این روش را در صورت بازگشت طرف‌های مقابل به تعهدات شان احیا خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=4023
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها