• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

1

بیانیه مشترک روسای هیات مدیره‌ها و اعضای شورای عالی نظام پرستاری

  • کد خبر : 14901
  • 19 آبان 1400 - 2:21
بیانیه مشترک روسای هیات مدیره‌ها و اعضای شورای عالی نظام پرستاری

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست روسای هیات مدیره‌ها و اعضای شورای عالی نظام پرستاری در پی برگزاری اجلاسیه خزرآباد ساری، بیانیه مشترکی را درباره مسائل روز جامعه پرستاری منتشر کردند. به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، متن این بیانیه به این شرح است: با سلام و درود به […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

روسای هیات مدیره‌ها و اعضای شورای عالی نظام پرستاری در پی برگزاری اجلاسیه خزرآباد ساری، بیانیه مشترکی را درباره مسائل روز جامعه پرستاری منتشر کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، متن این بیانیه به این شرح است:

با سلام و درود به ارواح طیبه شهدای مدافع سلامت و با سلام بر صبر زینب گونه خانواده‌های این شهدای عزیز که چونان ستارگانی بر تارک تاریخ و نظام سلامت کشورمان می‌درخشند.

درود بی پایان بربیش از دویست و پنجاه هزار پرستار، این فرشتگان رحمت الهی و سپید جامگان پاک سیرتی که در نهایت ایثار و از خود گذشتگی، در طول دوسال دفاع مقدس در مبارزه با کرونا همچون همیشه زندگی خود و تاریخ این مرز و بوم نجات دهندگان جان مردم و تامین کنندگان آرامش روحی و روانی خانواده های امت اسلامی ایران عزیز هستند.

 فرشتگان نجاتی که از خود، لذات زندگی، علایق، خانواده و حتی عزیزان خود گذشتند تا از حیات و سلامت مردم، آن هم در خطرناکترین شرایط، مراقبت کنند و در لحظات فوق بحرانی و نفسگیر بین مرگ و زندگی، نفس ها و جان های خود را تقدیم دوام جان و نفس‌های ملت ایران کردند.

اگر چه  کرونای منحوس تمام پرستاران بالین را حداقل یک یا دو بار مبتلا و درگیر کرد و تعداد زیادی را از ادامه خدمت در این شغل مقدس محروم کرد و باعث شهادت تعداد زیادی از بهترین پرستاران این مرز پر گهر شد به گونه ای که ۱۴۳هزار مبتلا، ۸۵۰۰ جانباز کرونایی و بالغ بر ۱۵۰ شهید پرستار، گواه روشن و سند زرین از جان گذشتگی های این جامعه خدوم، مظلوم و ایثارگر است.

اکنون که با استعانت از ذات اقدس حضرت احدیت  و براثر رشادت‌های مدافعان سلامت، شرایط کشور اندکی بهتر شده و اجازه داده تا ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی کرونایی، حضور فیزیکی روسای محترم هیات مدیره ها و اعضای محترم شورایعالی فراهم گردد، به فضل رحمت الهی شاهد حضور چشمگیر و بی سابقه نمایندگانی از بالغ بر ۱۲۵ هیات مدیره و اعضای شورای عالی با جمعی باشکوه  در اجلاسیه حضوری خزر آباد بودیم و همچنین از طرفی هم در آستانه روز پرستار سال ۱۴۰۰ می باشیم و هم در شرف تدوین بودجه ۱۴۰۱ و نیز تهیه مقدمات برنامه هفتم توسعه کشور هستیم.

پرستاران ایران اسلامی با استعانت از عنایات حضرت ثامن الائمه (ع) و نیز کرامات حضرت زینب کبری (س) می روند تا با شروعی دیگر، از روز پرستار امسال، بیش از پیش به مردم و نظام سلامت ایران عزیز در قالب مراقبتهای پرستاری در سطوح و لایه‌های مختلف نظام سلامت و در  طیف زندگی از سلامتی کامل تا بیماری  شدید و در زنجیره های متعدد خدمت از پیشگیری گرفته تا بازتوانی با رویکردهای حقیقی، مجازی، الکترونیک و …خدمت نمایند و به خدمات بی بدیل و جایگزین ناپذیر خود افتخار کنند.

در این ماموریت عمیق، وسیع و خطیر، که وارث سال ها تلاش، ایثار، رنج ، مرارت، سختی، آسانی، خوشی، امیدواری و… گذشتگان و  نیز ارثی متنوع، برای آیندگان است و تاریخ مقدسی را به بلندای عمر بشریت، همراه و همزاد بشر از آغاز تا پایان تاریخ را شامل می‌شود.

لیکن در این مقطع تاریخی که انجام این ماموریت مقدس بر عهده ما خادمان ملت، مردم و پرستاران عزیز در این سال‌های پر فراز و نشیب می‌باشد، بخش اعظمی از صاحبان علم و عمل مراقبت‌های پرستاری و نمایندگان قانونی این خانواده ۲۵۰ هزار نفری پرستاری در اجلاسیه‌ای مشترک گرد هم آمدند و دست در دست هم  و در میثاق و عهدی مشترک در نهایت اتحاد، همدلی  و همزبانی بار دیگر برهویت مستقل  و اقتدارحرفه ای خود پای فشرده و موارد ذیل را مجددا  مطرح و  بدون ذره ای عدول از مواضع تا حصول نتیجه، پیگیری می‌کنند.

باشد که همراهی و همگامی مسئولین محترم کشور در قوای سه گانه، به ویژه روسای محترم دولت و مجلس که بارها و بارها بر حق مسلم پرستاران تاکید و بر تعلق  و تحقق عملی آن ها اصرار ورزیده‌اند، تا روز پرستار، حداقل  با تحقق بخشی از این موارد، گام های عملی و عملیاتی تری بردارند و ما و خودشان را شرمنده مدافعین و ایثارگران سلامت و از جان گذشتگان این خطه مقدس نکنند و باعث شوند تا کسانی که  با از خودگذشتگی از پس کرونا برآمدند و از مهمترین و عزیزترین سرمایه های زندگی خود و خانواده شان گذشتند و به سلامت مردم پرداختند، امروز که نزد خانواده هایشان می روند ، بتوانند با انگیزه و با شور و شعور ناشی از  قدر شناسی مسئولین کشور با عزیزان خود رو به رو شوند.

و اما انتظارات حداقلی جامعه خدوم پرستاری:

١- اجرای سریع و فوری قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سه ماهه سوم همین امسال اگرچه  قانون آن در سال ١٣٨۶ به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی رسیده و در سال گذشته هم  به مناسبت روز پرستار ، مقام عظمای ولایت و رهبری، صراحتا و اکیدا دستور فرمودند و مسئولین را مکلف کردند که این قانون اجرا  شود  و به دنبال آن با پیگیری این سازمان، آیین نامه اجرایی آن در شورای عالی بیمه به تصویب رسید و  یکماه بعد، همان آئین نامه بدون تغییر در هیئت محترم دولت‌ وقت مصوب گردید و در حال حاضر فقط منتظر اجرای عملی است و البته جزو قول‌های  قبل از انتخابات و نیز در دوره انتخابات رئیس جمهور محترم، است که انتظار می‌رود دولت مردمی، انقلابی و ولایی، حضرت آیت‌الله رئیسی این قانون را از  روز پرستار سال‌جاری اجرایی و عملیاتی کند. چرا که هم تمام زیر ساختهای اجرای این قانون فراهم است و هم با هیچ بهانه و با هیچ استدلالی تاخیر بیش از این؛ قابل پذیرش افکارعمومی جامعه پرستاری و نمایندگان آنها در هیات مدیره ها و شورایع الی نظام پرستاری نیست.

۲٫ تسری و پرداخت سریع فوق العاده خاص به تمامی مدافعین سلامت آن هم بدون تعارف با اولویتی بالاتر از دستگاههایی که به هیچ عنوان به لحاظ ریسک خطر ابتلا به انواع بیماریها؛ فرسودگیهای شغلی؛ خشونت‌های شغلی؛ فرسودگیهای روحی، روانی؛ ساعات کاری، سنگینی وظایف و مسئولیت ها  و… ابدا قابل مقایسه با یک روز از خدمات مدافعین مظلوم سلامت به ویژه پرستاران عزیز نیستند. 

لیکن متاسفانه علیرغم توافق چند جانبه وزارت بهداشت؛ نظام پرستاری وسازمان برنامه و بودجه در اواخر تیر و اوایل مرداد ماه ۱۴۰۰ و ارسال توافقات مذکور به ستاد ملی کرونا اما هنوز درباره آن چهارموضوع توافق و ارسال شده یه ستاد ملی کرونا، منتظر تصمیم ستاد مذکور هستیم.  ‌امیدواریم  هرچه زودتر اعضای محترم این ستاد به آن توافقات احترام گذاشته و هر چه زودتر هر چهار توافق مذکور تصویب، اعلام و  اجرا شود. 

۳٫ تعیین و ابلاغ سند استاندارد نیروی انسانی گروه پرستاری، بر اساس شرایط واقعی کشور و نیاز مردم  و برنامه ریزی برای جذب و استخدام پرستاران بر اساس این سند برای جبران کمبود شدید کادر پرستاری و همچنین تبدیل وتغییر وضعیت پرستاران شرکتی؛ تمدید طرح ؛ ۸۹ روزه ؛ قراردادی و… که  حقیقتا در دو سال گذشته جانانه و شجاعانه در خط مقدم دفاع از سلامت مردم جهاد کردند و از پس آزمونی بر آمدند که با نثارجان خویش آزموده شدند و هیچ آزمونی حتی با یکساعت خدمت این عزیزان  در این دوسال نفسگیر و طاقت فرسا برابری نمی کند. خوشبختانه در این مسیر اکثریت قاطع مسئولان محترم در وزارت بهداشت، دولت و مجلس هم عقیده  و همراه هستند، لیکن تسریع در امور تغییر وضعیتها مورد انتظار عاجل است.   

۴٫ اجرای کامل  و بدون قید و شرط و بدون تفسیرهای شخصی و سلیقه ای تمامی بندهای قانون ارتقاء بهره وری برای تمامی پرستاران اعم از دانشگاهی، تامین اجتماعی، بخش خصوصی ؛ نیروهای  مسلح و …

به خصوص حل مشکل و موضوع  استفاده پرستاران عزیز از مزایای سخت و زیان آور شناخته شدن شغل پرستاری و باز نشستگی  پیش از موعد که  مدتی است  به علت برخی اعمال نفوذ های مسئولین قبلی تأمین اجتماعی ، مشکلات جدی برای پرستاران  محترم تامین اجتماعی ایجاد شده است. و اکنون توسط این سازمان هم در دست پیگیری است.

۵٫ اجرای قوانین و بخشنامه های صادره از دولت و سازمان برنامه و بودجه از جمله افزایش  حقوق ناشی از فصل دهم قانون خدمات کشوری و فوق‌العاده ویژه برای تمامی پرستاران بخش های  غیر دولتی و نیروهای شرکتی بخش دولتی، تامین اجتماعی، خصوصی و نیروهای مسلح و برای تمامی پرستاران اعم از رسمی، قراردادی، شرکتی و…

۶- تکمیل زنجیره ارائه خدمات و گسترش خدمات پرستاری به خارج از محیط های بیمارستانی در بخش های پیشگیری، نوتوانی و بازتوانی، مراقبت در منزل و در یک کلام گسترش خدمات پرستاری جامعه نگر و پوشش بیمه ای خدمات مذکور که خدمات سلامت و مراقبتهای پرستاری برای ملت عزیز؛  در دسترس تر؛ ارزان‌تر؛ کیفی تر؛ ایمن تر و پاسخگوتر از وضع کنونی باشد.   

۷- استفاده از ظرفیت و توانمندی های پرستاران و ‌پیراپزشکان در سطوح کلان مدیریتی و سیاست گذاری  ستادی سلامت و سطوح  تصمیم گیری در وزارتخانه‌ها و نهادهای مربوط مانند وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی؛ دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی و… از ستاد تا صف،   به گونه ای که  یکجانبه گرایی؛ استاد سالاری و فوق تخصص مداری ؛ تعارض منافع  و … متوجه  مسئولان ارشد و نیز  جایگاهها و پستهای مدیریتی نظام سلامت نشود و عدالت در سلامت، اندکی معنا یابد و محقق شود. 

۸ . توجه ویژه و بسیار زیاد به خانواده های معظم شهدای سلامت دوره کرونا که اکنون اکثر آن عزیزان ، بلا تکلیف و گله مندند و نیز رسیدگی عاجل به آسیب دیدگان جدی از کرونا که با عوارض آن دست و پنجه نرم می کنند و گذراندن سریع مصوبه حمایت های شبه ایثارگری از پرستاران و سایر مدافعین سلامت در ستاد ملی کرونا  که دو سال از عمر خود را در بد ترین شرایط در بخش های ویژه کرونایی و سانتر های کرونا گذراندند و به معنای واقعی ایثار گر سلامت محسوب می‌شوند و نیز اعطای سریع مزایا و فوق العاده سختی کارهای کرونایی مشابه سایر کشور ها و از همه مهم تر، اعطای یک ماه مرخصی اجباری به ازای هر سال خدمت در دوره کرونا  و فراهم سازی امکان مسافرت اجباری تفریحی به همراه عزیزان و خانواده های کسانی که هرآن ممکن است به دلیل حجم آسیب های ناشی از مراقبت از  بیماران بد حال و فوتی ها، دچار عوارض «جبران ناپذیری شوند».

لذا کلیه پرستاران و مدافعین سلامت وبویژه نمایندگان قانونی این جامعه بزرگ در هیات مدیرهها و شورای‌عالی نظام پرستاری، با عنایت به مسائل و مشکلات فوق الذکر، منتظر رفع موانع خدمتی خود بوده و از طرفی نیز شایسته است  همگان به طور منسجم  و با پرهیز از برخی حواشی، مجموعه قضایا را با کمک هم،  از مسیر ها و مجاری قانونی حل و فصل کنیم.

از خداوند متعال سلامت و توفیقات مضاعف تمامی دلسوزان نظام جمهوری اسلامی و کشور عزیز و محبوبمان را خواستاریم.

اعضای شورای عالی- روسای هیات مدیره های سراسر کشور

آبان ماه ۱۴۰۰

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=14901
   

برچسب ها

نوشته های مشابه

12آذر
بازی درمانی در کودکان پرخاشگر
گزارش تحلیلی معاصر :

بازی درمانی در کودکان پرخاشگر

15آبان
درد بی درمان سوختگی در ایران
رئیس هیئت مدیره جمعیت حمایت از بیماران سوخته(ققنوس) :

درد بی درمان سوختگی در ایران

08آبان
شناخت انواع هپاتیت
گزارش تحلیلی معاصر:

شناخت انواع هپاتیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها