• امروز : پنج شنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۵
  • برابر با : Thursday - 18 June - 2026

اخبار ویژه

انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست پاکبانان از ارکان مهم حفظ سلامت، امنیت و آرامش شهروندان در شیراز به شمار می‌روند قرعه کشی و تخصیص زمین به ۳۶۶ متقاضی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهر صدرا / عدالت در تخصیص با اولویت دهک های پایین سازمان پزشکی قانونی: بیشترین درگذشتگان تصادفات ۱۸ تا ۲۴ ساله هستند شهرداری شیراز برای دهه دوم و سوم محرم سوگواره های آیینی تدارک دیده است اجرای پویش مردمی و فرهنگی نذر خون هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس برای پنجمین سال متوالی نگاهداری: به نقش‌آفرینی «فدائیان آبرو» نیاز داریم/ سیاسی‌کردن امور ملی، خیانت است نامه جمعی از نمایندگان به قالیباف و ذوالقدر درباره مذاکرات فراخوان پویش‌های «اگر کودک بودم…» و «صدای میدان» ویژه روز جهانی «مبارزه با کار کودک» پرداخت ۸۰درصدی زکات دام توسط عشایر فارس/ رشد چشمگیر مشارکت در سرچهان تولید مجموعه داستانک‌های ورزش همگانی برای نخستین بار در کشور/ گامی نوآورانه در مسیر ارتقای فرهنگ سلامت جامعه موفقیت اتاق اصناف مرکز استان فارس در آموزش های صنفی/لزوم کیفی سازی آموزش های صنفی به ویژه در خصوص فقه بازار نصب ۳۱۱ کنتور جدید برای مشترکین برق در نوبت آذربایجان غربی

25

بیش  از ۷۰۰ مدرسه تهران همچنان دو نوبته هستند

  • کد خبر : 11108
  • 11 آبان 1400 - 15:03
بیش  از ۷۰۰ مدرسه تهران همچنان دو نوبته هستند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در افزایش سرانه آموزشی، نباید تنها به سازمان نوسازی اکتفا کرد؛ بلکه همه نهادها و سازمانها مخصوصاً مجامع خیرین، در این زمینه تلاش کنند. به گزارش ایسنا،‌ علیرضا کاظمی در نشستی که با جمعی از معاونان و مدیران حوزه ستادی و مدیران کل […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در افزایش سرانه آموزشی، نباید تنها به سازمان نوسازی اکتفا کرد؛ بلکه همه نهادها و سازمانها مخصوصاً مجامع خیرین، در این زمینه تلاش کنند.

به گزارش ایسنا،‌ علیرضا کاظمی در نشستی که با جمعی از معاونان و مدیران حوزه ستادی و مدیران کل آموزش و پرورش شهر و شهرستان های تهران برگزار شد، اظهار کرد: جهت گیری های نوسازی باید با اولویت مناطق محروم، استان های تهران و سیستان و بلوچستان صورت پذیرد.

وی افزود: ضروری است جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار برگزار و شرایط فضاهای آموزشی  دو استان مذکور برای خیّرین تشریح شود تا با تشویق آنها روند بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی در این دو استان با سرعت پیگیری شود.

کاظمی با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه فنی در سطح وزارتخانه اظهار کرد: مکلّف هستیم با نگاه علمی و دقیق به گونه‌ای ریل گذاری کنیم که مشکل نیروی انسانی را تا چند سال آینده حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: در افزایش سرانه آموزشی، نباید تنها به سازمان نوسازی اکتفا کرد بلکه همه  نهادها و سازمان ها مخصوصاً مجامع خیرین باید در این زمینه تلاش کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به متغیرهای موجود هنوز هم درک عمیقی از شرایط  فضای آموزشی در شهر تهران وجود ندارد؛ لذا باید آمار دقیقی از فضاهای آموزشی  تهیه شود.

وی افزود:  در راستای «ساماندهی فضاهای آموزشی» ضروری است در بحث مدارس تخریبی، سهمیه ای بیشتر به مناطق محروم، شهر تهران و سیستان و بلوچستان تخصیص یابد.

در ادمه جلسه، رضوان حکیم زاده اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر کیفیت یادگیری،  میزان تراکم دانش آموزان در یک محیط آموزشی است.

معاون آموزش ابتدایی  تصریح کرد:  بزرگی و یا کوچکی فضای کلاس های درس تأثیر مستقیمی بر فرآیند یادگیری دارد.

در ادامه سعید عسکری، سرپرست معاونت  برنامه ریزی و توسعه منابع  از تمهید مقدماتی برای حل مشکل نیروی انسانی در استان تهران، در سال آینده خبر داد.

شربت دار سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی، نیز از کمبود فضاهای پرورشی نسبت به تراکم دانش آموزی در سطح شهر تهران خبر داد.

فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، نیز در این نشست گفت: برای  رساندن تراکم دانش آموزی شهر و شهرستان های تهران برای رسیدن  به میانگین کشوری که ۲۴ دانش آموز در یک کلاس است، نیازمند ساخت بیش از ۶۶۰ مدرسه جدید هستیم

وی افزود:  ضروری است میزان محرومیت شهر و شهرستان های تهران برای خیرین تشریح و برای افزایش اعتبارات تهران بیش از پیش تلاش شود.

سید مجتبی هاشمی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان تهران در این نشست  اظهار کرد: از سال ۹۱ تا کنون ۳۱۸ هزار نفر به آمار  دانش آموزی ما افزوده شده است.

وی افزود: سیل مهاجرت معکوس از تهران به شهرستانهای استان تهران و بهره برداری از مسکن مهر، ما را با کمبود مدرسه مواجه کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی خاطرنشان کرد: در سطح استان تهران، بیش  از ۷۰۰ مدرسه همچنان دو نوبته هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=11108
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها