• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4
درنشست سازمان ملل:

تاکید سفیر ایران در سازمان ملل بر مقابله جهانی با تروریسم

  • کد خبر : 3964
  • 14 مهر 1400 - 15:08
تاکید سفیر ایران در سازمان ملل بر مقابله جهانی با تروریسم
زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، دستور کار «تدابیر برای امحاء تروریسم بین المللی» را از طرف جنبش غیرمتعهدها قرائت کرد.

به گزارش طلوع سیاست، سفیر ایران در سازمان ملل گفت:”جنبش غیرمتعهدها با تأیید مجدد این نکته که اقدامات تروریستی نقض آشکار قوانین بین المللی، از جمله حقوق بین الملل بشردوستانه و حقوق بشر، به ویژه حق حیات است و منجر به عدم برخورداری کامل حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم می‌شود، این نوع اعمال را به مثابه به خطر انداختن تمامیت ارضی و ثبات دولت‌ها و همچنین امنیت ملی، منطقه‌ای و بین المللی می‌داند که ثبات ملت‌ها و اساس جوامع را تحت تأثیر قرار داده و پیامدهای نامطلوبی بر روند توسعه اقتصادی و اجتماعی گذاشته است و موجب تخریب زیرساخت‌های فیزیکی و اقتصادی دولت‌ها می‌شود.

ارشادی افزود: جنبش غیر متعهدها تاکید مجدد خود را بر احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی همه کشورها برطبق منشور سازمان ملل متحد اعلام می‌کند.

سفیر ایران در سازمان ملل افزود: جنبش غیر متعهدها تاکید می‌کند که تروریسم را نباید با مبارزه مشروع مردم تحت سلطه استعمارگران یا بیگانگان و اشغال خارجی برای تعیین سرنوشت خود و رهایی ملی یکسان تصور کرد و سرکوب مردم تحت اشغال خارجی همچنان باید به عنوان شدیدترین شکل تروریسم شناخته شود و استفاده از قدرت دولتی برای سرکوب و خشونت علیه مردمی که علیه اشغالگران خارجی برای رسیدن به حق مسلم خود مبارزه می‌کنند محکوم شود.

وی افزود: تروریسم نمی‌تواند و نباید با هیچ مذهب، ملیت، تمدن یا گروه قومی‌ای گره زده شود.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت:جنبش غیرمتعهدها با آگاهی از لزوم اتخاذ تدابیر سریع و موثر برای از بین بردن تروریسم بین المللی، از همه دولت‌ها طبق منشور سازمان ملل متحد می‌خواهد تا به تعهدات خود در زمینه حقوق بین الملل و حقوق بین الملل بشردوستانه در مبارزه با تروریسم، از جمله پیگرد یا در صورت لزوم استرداد عاملان اقدامات تروریستی عمل کند.

وی گفت: جنبش غیر متعهدها تهیه فهرست‌های یکجانبه از سوی برخی دولت‌ها علیه سایر دولت‌ها مبنی بر اتهام حمایت از تروریسم را رد می‌کند و آن را ناسازگار با قوانین بین المللی می‌داند ضمن اینکه تهیه فهرست‌های یکجانبه به نوبه خود نوعی تروریسم روانی و سیاسی را شکل می‌دهد. جنبش بر آثار منفی تحریم‌های یکجانبه علیه کشورها در مبارزه با تروریسم تاکید و آن را محکوم می‌کند.

ارشادی تصریح کرد: جنبش غیر متعهدها نگرانی خود را از تفسیر خودسرانه و ارائه نادرست از ادیان توسط گروه‌های تروریستی برای توجیه تروریسم در همه اشکال و جلوه‌های آن و همچنین افراط گرایی خشونت آمیز منجر به تروریسم اعلام می‌دارد.

وی گفت: چنبش غیر متعهدها از همه کشورها می‌خواهد تا با مقابله با تروریسم به همه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی احترام بگذارند و بر تعهد خود در این زمینه برای جلوگیری از نقض حقوق بشر مطابق با حاکمیت قانون و تعهد خود بر اساس قوانین بین المللی، به ویژه حقوق بین الملل بشر تأکید کنند.

سفیر ایران در سازمان ملل در پایان گفت: جنبش غیر متعهدها بار دیگر خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی با حمایت سازمان ملل متحد برای سازماندهی مشترک جامعه بین المللی در قبال تروریسم در همه اشکال و جلوه‌های آن از جمله شناسایی علل اصلی آن است.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=3964
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها