• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

توسعه قم بدون توجه به مؤلفه‌های زیست‌محیطی با مشکل مواجه می‌شود

  • کد خبر : 8797
  • 05 آبان 1400 - 15:45
توسعه قم بدون توجه به مؤلفه‌های زیست‌محیطی با مشکل مواجه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به گستردگی قوانین در حوزه محیط زیست و وظایف قانونی این سازمان، بر ضرورت همکاری و مشارکت همه دستگاههای اجرایی برای حفاظت […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به گستردگی قوانین در حوزه محیط زیست و وظایف قانونی این سازمان، بر ضرورت همکاری و مشارکت همه دستگاههای اجرایی برای حفاظت از محیط زیست تأکید کرد و گفت: توجه به محیط زیست شهری، یکی از مهمترین ابزارها برای تأمین امنیت و سلامت جسمی و روانی شهروندان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به آلودگی هوای شهر قم در فصول گرم و سرد سال، خاطرنشان کرد: متأسفانه در نیمه نخست سال، شاهد افزایش موج گرد و غبار و در نیمه دوم نیز با پدیده وارونگی دما مواجه هستیم که این معضلات همه ساله رو به افزایش بوده و این یک زنگ خطر جدی است.

وی با بیان اینکه در شهر قم دست کم نیازمند وجود ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستیم، اما در حال حاضر فقط سه ایستگاه فعال وجود دارد، تصریح کرد: به دلیل کمبود شدید اعتبارات، احداث ایستگاههای سنجش آلودگی هوا و سرویس و نگهداری آنها با مشکلات جدی مواجه است.

موسوی خواستار اجرای هرچه سریعتر طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ)، توسعه و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و اسقاط خودروها و موتورسیکلت های فرسوده در شهر قم شد و گفت: قم یکی از مراکز تولید و استفاده از موتورسیکلت است که با توجه به آلایندگی شدید این وسایل، باید برای توسعه موتورسیکلت های برقی و دوچرخه سواری در قم تلاش کنیم.

وی موضوع مدیریت پسماندهای خانگی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از معضلات جدی شهر قم، وجود واحدهای فراوان غیرمجاز جمع آوری ضایعات و پسماندهای خشک است که در سالهای اخیر برای ساماندهی و جلوگیری از فعالیت آنها اقدامات مثبت و مؤثری انجام شده است، اما همچنان باید با جدیت ادامه داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت توسعه فضای سبز محله ای، منطقه ای و کمربند سبز با استفاده از پساب تصفیه شده به عنوان یک منبع پایدار آب تأکید کرد و گفت: افزایش سرانه فضای سبز یکی از راههای کاهش آلودگی گرد و غبار و مقابله با اثرات مخرب آن در شهر قم خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح ساختمان های سازگار با محیط زیست در شهر قم، خواستار حمایت هرچه بیشتر دستگاههای اجرایی از این طرح شد و گفت: این طرح از ابعاد گوناگون می تواند برای حفاظت از طبیعت و محیط زیست مفید و مؤثر بوده و باید با ارائه تسهیلات لازم از گسترش آن در شهر قم حمایت کنیم.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8797
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها