• امروز : پنج شنبه - ۴ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

4
رئیس‌جمهور

توضیحات رئیس جمهور درباره عضویت ایران در پیمان شانگهای

  • کد خبر : 3625
  • 27 شهریور 1400 - 22:44
توضیحات رئیس جمهور درباره عضویت ایران در پیمان شانگهای
رئیس‌جمهور در بدو بازگشت از تاجیکستان در فرودگاه مهرآباد گفت: عضویت دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، تحرکی راهبردی بود.

به گزارش طلوع سیاست، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور هنگام بازگشت از تاجیکستان در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: عضویت دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، تحرکی راهبردی بود.

وی افزود: با اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، یک اجماع منطقه ای درباره افغانستان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری های شانگهای بوجود آمد.

وی گفت: وزارت امورخارجه و دیگر وزارتخانه‌های مسئول باید بسترهای لازم برای استفاده از این فرصت جدید را هر چه سریع‌تر فراهم کنند.

رئیسی اظهار کرد: اتصال به منابع زیربنایی اقتصادی آسیایی فرصتی ارزشمند برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی دستاورد دیگر سفر خود به تاجیکستان را برگزاری دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای منطقه عنوان و تصریح کرد: در دیدار رسمی که با رئیس جمهور و مقامات تاجیکستان داشتیم توافق کردیم که فصل نوینی در روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور آغاز شود. مشکلاتی در مسیر گسترش روابط ایران و تاجیکستان وجود داشته که مقرر شد مقامات اجرایی دو کشور این مشکلات را برای ورود به فصل جدید روابط برطرف کنند.

رئیس جمهور در همین راستا ادامه داد: همچنین در دیدار با رئیس جمهور ترکمنستان نیز توافق کردیم که فصل جدیدی در عرصه روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دو کشور رقم بخورد.

وی درباره  شرکت در نشست امنیت دسته‌جمعی با موضوع افغانستان در حاشیه نشست سران سازمان شانگ‌های گفت: در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره افغانستان تبیین شده و تلاش شد یک اجماع منطقه‌ای پیرامون این مواضع ایجاد شود که خوشبختانه این اجماع حاصل شد.

رئیس جمهور افزود: با دیدارهایی که با سران کشورهای منطقه برگزار شد روسای این کشورها نیز به این نتیجه رسیدند که باید پیرامون مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره افغانستان یک اجماع ایجاد شود و با همان سطح از حساسیتی که ایران نسبت به افغانستان دارد، کار به شکلی دنبال شود که حکومتی فراگیر با مشارکت همه اقوام و گروه‌ها در این کشور تشکیل شود که بتواند همه مردم خوب و عزیز افغانستان را نمایندگی کند.

رئیسی گفت: امیدوارم دستاوردهای این سفر که در راستای اجرایی کردن سیاست خارجی دولت سیزدهم بود، بتواند گام‌های عملی مؤثر در جهت رشد اقتصادی کشور بردارد و فعالان اقتصادی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و مردم بتوانند از این فرصت و منافع حاصل از آن در عمل و اجرا بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=3625
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها