• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

تولید واکسن روتاویروس تا ۱۴۰۱

  • کد خبر : 9158
  • 06 آبان 1400 - 14:20
تولید واکسن روتاویروس تا ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست عضو هیات مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای بیوتکنولوژی در کشور از ورود به بازار واکسن روتاویروس تا پایان ۱۴۰۱ خبر داد. به گزارش ایسنا دکتر فریدون مهبودی امروز در مراسم رونمایی از داروی دانش بنیان بیوتکنولوژی پرکینرا افزود: ما اعتقاد داریم گروه بالینی در کنار گروه علوم پایه تفکرات […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

عضو هیات مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای بیوتکنولوژی در کشور از ورود به بازار واکسن روتاویروس تا پایان ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر فریدون مهبودی امروز در مراسم رونمایی از داروی دانش بنیان بیوتکنولوژی پرکینرا افزود: ما اعتقاد داریم گروه بالینی در کنار گروه علوم پایه تفکرات تولید داروی نو ترکیب را به نتیجه رساندند و  ما از نظر کیفیت هیچ  چیزی کمتر از نمونه‌های خارجی نداریم و سختگیری‌های رگولاتوری کشور موجب شده که در حوزه بیوتکنولوژی شکایتی را شاهد نباشیم.

وی با انتقاد از اینکه ما به التماس کردن عادت کرده‌ایم، یادآور شد: اما اکنون این رویه تغییر کرده است؛ چرا که معاونت علمی پیگیر  وضعیت شرکت‌های دانش بنیان است، به گونه‌ای که با ما تماس گرفتند و از ما خواستند از محصول گرایی به شرکت گرایی سوق پیدا کنیم. این گونه دعوت از شرکت‌های دانش بنیان برای ما بی سابقه بود.
 
عضو هیات مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای بیوتکنولوژی، از در دستور کار قرار گرفتن تولید ۴٠ تا ۵٠ داروی بیوتکنولوژی خبر داد و گفت: در این زمینه مقرر شد که این داروها تولید شوند و امروز شاهد رونمایی یکی از این داروها هستیم.

مهبودی با اشاره به روند مهاجرت نخبگان حوزه بیوتکنولوژی خاطر نشان کرد: از سوی ستاد توسعه زیست فناوری اعلام شد ۲۴۰ نفر از برگزیدگان بیوتکنولوژی با رتبه‌های زیر ۵۰ در حال مهاجرت هستند که ما با زمینه سازی برای این افراد حدود ۲۰۳ نفر از آنها در کشور و در شرکت‌های دانش بنیان این حوزه مشغول به کار شدند.  

وی اضافه کرد: در نتیجه حمایت‌های صورت گرفته، این محققان موفق به تولید واکسن پاپیلوما و آنفلوآنزا شدند.

 وی یادآور شد: پیش از این ما بر روی تولید فقط ٢١ داروی بیوتکنولوژی ایستاده بودیم، ولی اکنون این تعداد به ٢٧ داروی بیوتکنولوژی رسیده است.

مهبودی بیان کرد: هم اکنون تعداد ٩٩٣ نفر در شرکت‌های بیوتکنولوژی فعالیت می‌کنند و ما در ١٠ سال آینده می‌توانیم رشد خوبی داشته باشیم. 

به گفته این فعال حوزه بیوتکنولوژی کشور از سال ۱۳۵۰ در زمینه تولید واکسن دچار توقف رشد شده بود، ولی اکنون واکسن‌های مهم در ایران تولید شده و حمایت‌های خوبی از آنها صورت گرفته است.

 وی ابراز امیدواری کرد که واکسن روتاویروس تا پایان ۱۴۰۱ تولید و وارد بازار شود.

عضو هیات مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای بیوتکنولوژی بیان کرد: ما در بیوتکنولوژی صنعت داریم و روند توسعه آن در ۴ سال آینده این امیدواری را ایجاد کرده است که این حوزه  در درآمد ناخالص ملی سهمی را به خود اختصاص دهد. 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=9158
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها