• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی

در برابر موج احتمالی کرونا مواجهه انفعالی نداشته باشیم

  • کد خبر : 7139
  • 01 آبان 1400 - 12:19
در برابر موج احتمالی کرونا مواجهه انفعالی نداشته باشیم
رئیس جمهور با بیان اینکه مهم‌تر از تعداد دز واکسن تزریقی، صیانت از سلامت مردم است، گفت: اقناع افکار عمومی در موفقیت مقابله با کرونا یک ضرورت است و باید تلاش کرد سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از شیب نزولی به صعودی بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از زحمات همه کسانی که به نحوی در موضوع مبارزه با بیماری کرونا نقش دارند، گفت: در مسیر مقابله با کرونا، مساله اقناع افکار عمومی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس جمهور افزود: همه کسانی که تریبون در اختیار دارند به ویژه رسانه ملی باید وضع موجود کشور را به ویژه در مقایسه با کشورهای دیگر تشریح و عملکردها و کیفیت مقابله با این بیماری را تبیین کنند.

وی گفت: همچنین ضرورت دارد بررسی‌های انجام شده در زمینه تاثیر واکسیناسیون عمومی بر سلامتی و ابتلای احتمالی افراد به شکل دقیق برای افکار عمومی توضیح داده شود تا کسانی که به هر دلیل تاکنون از تزریق واکسن خودداری کرده‌اند، به انجام واکسیناسیون ترغیب شوند.

رئیس جمهور درباره تزریق دز سوم واکسن کرونا یا همان دز یادآور گفت: دغدغه ما صیانت از سلامت افراد است و در این زمینه شیوه‌نامه‌ها و توصیه‌های کارشناسان مبنای عمل خواهد بود.

رئیسی به لزوم تقویت زیرساخت‌ها برای مقابله موفق با موج احتمالی ششم بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: امیدواریم با موج جدیدی از بیماری مواجه نشویم، اما در هر صورت باید آمادگی داشته باشیم تا در برابر موج احتمالی بیماری مواجهه انفعالی نداشته باشیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم موج احتمالی جدید بیماری مانند موج پنجم کشور را غافلگیر کند، گفت: باید با تمهید اقدامات و آمادگی‌های لازم از تکرار مشکلات کشور در مواجهه با موج پنجم کرونا جلوگیری کنیم. وزارت بهداشت مکلف است وضع کشور را به دقت رصد کند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

رئیسی گفت: علاوه بر رسانه ملی، بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس نیز می‌تواند بستری مناسب برای آموزش عمومی و موثر در زمینه اقدامات پیشگیرانه در برابر کرونا باشد که باید از این فرصت به بهترین شکل بهره برد.

رئیس جمهور بر ضرورت حمایت قوی از واکسن‌های ساخت داخل از سوی وزارت بهداشت تاکید کرد و افزود: دلیل واردات گسترده واکسن در مقطع کنونی، ضرورت مقابله سریع با گسترش بیماری است و اگر تولید داخل، نیاز کشور به واکسن را تامین می‌کرد، واردات گسترده واکسن انجام نمی‌شد.

رئیسی به آغاز فعالیت سامانه ملی سلامت به شکل پایلوت هم اشاره کرد و گفت: اجرای آزمایشی این سامانه به دقت رصد شود تا بتوانیم پس از کاهش تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها، با مدیریت هوشمند به شکل بهتر و موثرتری شیوع کرونا را مدیریت کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7139
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

نوشته های مشابه

04فروردین
لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد
دبیر حزب همت در استان فارس تاکید کرد

لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد

29اسفند
پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا
دیدار نماینده منتخب فسا در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر کشور

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها