• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

دستورکار کمیسیون‌های مجلس/ بررسی تفحص از دانشگاه آزاد و نشست با دبیر شورایعالی امنیت ملی

  • کد خبر : 4515
  • 17 مهر 1400 - 15:02
دستورکار کمیسیون‌های مجلس/ بررسی تفحص از دانشگاه آزاد و نشست با دبیر شورایعالی امنیت ملی

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کمیسیون‌های تخصصی مجلس که از شنبه تا چهارشنبه (۱۷ لغایت ۲۱ مهر) نشست دارند اعلام شد: بر همین اساس تقاضای تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان مجلس از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۹۱ تاکنون در کمیسیون آموزش بررسی خواهد شد. حضور […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کمیسیون‌های تخصصی مجلس که از شنبه تا چهارشنبه (۱۷ لغایت ۲۱ مهر) نشست دارند اعلام شد:

بر همین اساس تقاضای تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان مجلس از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۹۱ تاکنون در کمیسیون آموزش بررسی خواهد شد.

حضور رئیس سازمان صدا و سیما و رئیس صندوق بازنشستگی این سازمان در کمیسیون اجتماعی به منظور بررسی تقاضای تحقیق و تفحص اردشیر مطهری نماینده گرمسار بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

برنامه‌های پیشنهادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی کشور در دولت سیزدهم و همچنین حضور علیرضا محرابیان وزیر نیرو در کمیسیون اقتصادی به منظور بررسی تخلفات شناسایی شده در گزارش ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس با موضوع اثار اقتصادی، نقض قوانین و مقررات حوزه صنعت برق و بررسی پیامدهای تصمیم اخیر وزارت نیرو در توقف خرید تضمینی برق و نرخ‌گذاری خرید برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر و آثار اقتصادی آن و جلوگیری از خاموشی در ماه‌های پایانی سال با توجه به وابستگی صنعت برق به سوخت فسیلی بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

سه شنبه هفته جاری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دبیر شورای عالی امنیت ملی نشست مشترک خواهند داشت.

طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس هم در دستورکار کمیسیون امور داخلی کشور قرار دارد. ضمن اینکه تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان هم در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

در کمیسیون انرژی علل افزایش نامتعارف بهای برق مصرفی برخی مشترکین خانگی با حضور معاونان و مدیران عامل ذی ربط وزارت نیرو و درخواست حسینعلی حاجی دلیگانی برای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس در خصوص عدم اجرای برخی احکام قانون برنامه ششم توسعه توسط ریاست جمهوری، وزارت نیرو و وزارت جهاد دولت دوازدهم و همچنین بررسی درخواست مرادی نماینده بندرعباس درباره اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس درخصوص برخی سوءمدیریت‌ها در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با حضور مدیران ذی ربط وزارت نفت و وزارت تعاون در دستورکار این کمیسیون قرار دارد.

بررسی عملکرد ۶ ماهه منابع و مصارف، منابع عمومی و هدفمند کردند یارانه‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و رسیدگی به طرح انجام پروژه‌های ریلی با تهاتر نفت، در دستورکار کمیسیون برنامه و بودجه قرار دارد. ی

نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان با وزیر بهداشت و حضور حجت عبدالملکی وزیر تعاون در این کمیسیون بخشی از دستورکارهای آن است.

حضور جواد اوجی وزیر نفت در کمیسیون صنایع و معادن و همچنین بررسی طرح الزام دولت به تثبیت قیمت‌ها و کنترل تورم و بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو با حضور حسین فاطمی امین وزیر صمت بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی هم در کمیسیون عمران حاضر شده و توضیحاتی درباره قانون جهش تولید مسکن و حمل و نقل ارائه خواهد کرد، ضمن اینکه علیرضا محرابیان وزیر نیرو هم در این کمیسیون در مورد تامین آب شرب در استان‌های دارای تنش آبی و حضور حسین فاطمی امین وزیر صمت به منظور توضیح در باره قیمت و نحوه توزیع مصالح ساختمانی و فولاد و سیمان و حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و ارائه گزارش وی درباره برنامه‌های این شهرداری در خصوص بافت‌های فرسوده، مسکن و حمل و نقل در تهران بخشی از دستورکارهای این کمسین است.

حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی هم بخشی از برنامه‌های این کمیسیون است.

طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول و همچنین طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت در کشور تا سپری شدن مراحل قانونی و همچنین بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از بازرسی کل استان خراسان رضوی و تقاضای جمعی از نمایندگان درباره موارد اعلامی نقض و استنکاف از اجرای قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از تجمل‌گرایی بخشی از دستورکارهای کمیسیون قضایی و حقوقی.

در کمیسیون کشاورزی هم علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در کمیسیون کشاورزی و حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به منظور استماع برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه حمل و نقل اعم از جاده‌ای، ریلی،‌ دریایی و هوایی محصولات کشاورزی بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است.

انتهای پیام/




لینک منبع

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=4515
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها