• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

دفاتر اسناد رسمی به هیچ عنوان خارج از صلاحیت‌هایی که قانون برای آن‌ها تعریف کرده فعالیت نمی‌کنند

  • کد خبر : 7766
  • 28 مهر 1400 - 12:37
دفاتر اسناد رسمی به هیچ عنوان خارج از صلاحیت‌هایی که قانون برای آن‌ها تعریف کرده فعالیت نمی‌کنند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست خبرگزاری میزان – نشست خبری علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با محوریت دفاع از جامعه سردفتری در موضوع مناقشه حقوقی بر سر ماده ۲۹ قانون رسیدگی به جرایم رانندگی، درخواست استفساریه از مجلس شورای اسلامی، موضوع ماده ۶۹ و مصوبه اخیر مجلس برگزار گردید. خندانی، رئیس کانون […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

خبرگزاری میزان – نشست خبری علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با محوریت دفاع از جامعه سردفتری در موضوع مناقشه حقوقی بر سر ماده ۲۹ قانون رسیدگی به جرایم رانندگی، درخواست استفساریه از مجلس شورای اسلامی، موضوع ماده ۶۹ و مصوبه اخیر مجلس برگزار گردید.

خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ابتدای این نشست خبری با عرض تبریک هفته وحدت و ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) بیان داشت: دفاتر اسناد رسمی ماهیتشان این است که در مدار قانون و طبق قوانین رفتار می‌کنند، هر نوع ثبت سندی تماما مبنای قانونی دارد که کاملا مشخص و شفاف است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران عنوان کرد: دفاتر اسناد رسمی قریب به ۸۰ سال به وظیفه حاکمیتی خودشان که بحث تنظیم سند است عمل کرده اند،در زمان‌های مختلف تغییرات شکلی و ماهوی داشته، اما نکته حائز اهمیت این است که حقوق عمومی افراد با توجه به تثبیت مالکیت در دفاتر اسناد رسمی کاملا طبق قانون رعایت و محفوظ مانده است.

خندانی با اشاره به حسن اعتماد مردم نسبت به دفاتر اسناد رسمی بیان کرد:با توجه به کارآمدی دفاتر اسناد رسمی در تثبیت سند افراد و کاهش مشکلات حقوقی در زمینه احراز مالکیت افراد، متاسفانه در ایام اخیر در برخی از نهاد‌های مدنی مطالبی مطرح شد و همچنین ایراداتی بر مصوبه‌ای که در روز‌های گذشته در مجلس گذرانده شد وارد است.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران با اشاره به فعالیت قریب به ۶۰ سال دفاتر اسناد رسمی عنوان کرد:یکی از صلاحیت‌های دفاتر اسناد رسمی بحث تنظیم سند خودرو در دفاتر است، اخیرا شبهاتی در فضای عمومی جامعه مبنی بر اینکه اسناد نیازی به تنظیم و ثبت در دفاتر اسناد رسمی ندارند بدون آنکه تبعات آن را در نظر بگیرند مطرح کرده اند، که جای بحث کارشناسی و تصمیم گیری‌های حقوقی دارد.

خندانی با اشاره به اینکه ماهیت و صلاحیت فعالیت دفاتر اسناد رسمی طبق قانون است گفت: دفاتر اسناد رسمی به هیچ عنوان خارج از صلاحیت‌هایی که قانون برای آن‌ها تعریف کرده است فعالیت نمی‌کنند.

وی با اشاره به هزینه‌های تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی بیان داشت: هزینه‌های تحمیل شده بیش از ۹۰ درصد آن حقوق دولتی است، ما قائل به اخذ مبالغ زیاد از مردم نبوده ایم و در آینده نیز نخواهیم بود، اما موضوع این است که اخذ مبالغ در دفاتر اسناد رسمی به عنوان مثال حق تحریر که پانصد و چهار هزار تومان است تنها دویست و سی هزار تومان به سر دفتر تعلق می‌گیرد.

خندانی، در پایان تصریح کرد: وظیفه مراکز دفاتر اسناد رسمی و مراکز تعویض پلاک در قانون مشخص شده است، ضمن آنکه در سراسر کشور نزدیک به ۲۰۰ مرکز تعویض پلاک وجود دارد، در حالی که ۸ هزار و پانصد دفتر اسناد رسمی فعال داریم که مردم می‌توانند برای تنظیم سند و نقل و انتقال اسناد مالکیتی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7766
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها