• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

زندگی نامه روایی شهید جمراسی در کتاب راز سربند

  • کد خبر : 14958
  • 19 آبان 1400 - 13:47
زندگی نامه روایی شهید جمراسی در کتاب راز سربند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا کتاب راز سربند به کوشش فاطمه دولتی تدوین و منتشر شده است. دولتی در مقدمه این اثر نوشت: شهید علی اکبر جمراسی در سوم فروردین ۴۷ در روستای تلخاب اراک به دنیا آمد. او مانند بسیاری از همسالانش خود را به عنوان نیروی داوطلب به جبهه […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا کتاب راز سربند به کوشش فاطمه دولتی تدوین و منتشر شده است. دولتی در مقدمه این اثر نوشت: شهید علی اکبر جمراسی در سوم فروردین ۴۷ در روستای تلخاب اراک به دنیا آمد. او مانند بسیاری از همسالانش خود را به عنوان نیروی داوطلب به جبهه رساند اما با سابقه ۸۵ ماه حضور در خط مقدم شهید نشد. شهید جمراسی همراه دیگر دوستانش واحد اطلاعات سپاه قم را سر و سامان بخشید و توسعه داد.

وی افزود: او که در تفحص شهدا نقشی پررنگ داشت، سال ۹۰ در آستانه بازنشستگی برای ماموریتی به سردشت اعزام شد و طی عملیات تروریستی گروه پژاک به شهادت رسید. سال ۹۴ با برگزاری کنگره شهدای اطلاعات، بنده با این شهید بزرگوار آشنا شدم؛ با مردی که زندگی پر فراز و نشیبی داشت. از زندگی روستایی به مقام سرداری رسیده بود و همه از اخلاصش حرف می زدند و آرزویش شهادت بود. 

نویسنده ادامه داد: کتاب حاضر در همان سال بعد از پنج جلسه مصاحبه سه ساعته با همسر، دختر و پسر شهید، سه جلسه دو ساعته با مادر و خواهران و برادر شهید، چهار جلسه سه ساعته با همرزمان شهید و بررسی خاطرات دست نویس دوستان و آشنایان شهید، تماشای مستند اسوه تفحص و دیگر فیلم ها و عکس های به یادگار مانده از شهید و از همه مهمتر، مطالعه دو دفتر خاطرات شخصی به جامانده از شهید نگاشته شد اما منتشر نشد تا این که در سال ۹۹ زندگی نامه روایی شهید جمراسی بازنویسی شد.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

بچه ها حوصله شان سر رفته بود و اکبر هم از راه طولانی کلافه شده بود. به خاطر همین پیشنهاد داد بچه ها نزدیک تونل بریم اسماعیل رو از اون کوپه بکشیم بیرون یه جشن پتوی حسابی براش بگیریم. از بس او ور سر و صدا می کنه و می خنده خسته مون کرد. بچه ها هم که سرشان درد می کرد برای هیجان قبول کردند. یک نفر از پنجره قطار جاده را پایید. نزدیک تونل بودند. با حرکت او، یکی از بچه های دیگر، پرده کوپه بغلی را کنار زد. «اسماعیل، بیا جمراسی کارت داره». بچه ها جلوی کوپه کمین کردند. صدای سوت قطار در یک لحظه بلند شد. چشم چشم را نمی دید. ظلمات مطلق بود. بچه های صدای «چی شده» اسماعیل را که شنیدند، پتو را انداختند رویش و کشیدند داخل. (صفحه ۱۰۳)

کتاب راز سربند؛ روایت زندگی ۸۵ ماه و چند سال رزم شهید ترور سردار علی اکبر جمراسی در هزار نسخه و به قیمت ۳۰ هزار تومان در ۱۶۰ صفحه از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. 

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=14958
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها