• امروز : شنبه - ۹ مهر - ۱۴۰۱
  • برابر با : Saturday - 1 October - 2022

اخبار ویژه

2

سازمان ثبت اسناد موظف به برگزاری آزمون سالانه سردفتری شد

  • کد خبر : 5095
  • 20 مهر 1400 - 11:45
سازمان ثبت اسناد موظف به برگزاری آزمون سالانه سردفتری شد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با ماده ۴ طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار موافقت کردند. براساس ماده ۴ این طرح؛ ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۲۵ تیرماه ۱۳۵۴ با اصلاحات و الحاقات […]

<!-c505218304b50c59c3659f6dda43bae7-shortcode-0–>

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با ماده ۴ طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار موافقت کردند.

براساس ماده ۴ این طرح؛ ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۲۵ تیرماه ۱۳۵۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی اصلاح می‌شود.

بر اساس ماده ۵ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری اقدام نماید. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می‌شوند.

در ادامه این ماده آمده است: هرگونه انتقال امتیاز موضوع این ماده از جمله انتقال امتیاز موضوع ماده ۶۹ این قانون منوط به قبولی انتقال گیرنده در آزمون مذکور است.

 نمایندگان در جریان بررسی ماده ۵، تبصره این ماده همچنین تبصره‌هایی از مواد ۴ تا ۶ طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار را برای بررسی بیشتر به کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ارجاع دادند.



لینک منبع

بازدیدها: ۰

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5095
 

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

google-site-verification=q_cu6BbJE6iM8wcnX2-fikQV20c7-RwePv3mDNnjrVw