• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

2

سه اقدام دولت برای حمایت از باغداران/سیب صادر و ذخیره سازی می شود

  • کد خبر : 5431
  • 20 مهر 1400 - 11:25
سه اقدام دولت برای حمایت از باغداران/سیب صادر و ذخیره سازی می شود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، چند ماهی است باغداران به ویژه منطقه شمال غرب کشور از نبود مشتری و قیمت پایین سیب به شدت گله‌مندند، محصول آنها دستشان مانده و در شبکه‌های مجازی تصاویر میوه‌های تل‌ انبار شده در کنار جاده‌ها دست به دست می‌شود. این مشکل […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، چند ماهی است باغداران به ویژه منطقه شمال غرب کشور از نبود مشتری و قیمت پایین سیب به شدت گله‌مندند، محصول آنها دستشان مانده و در شبکه‌های مجازی تصاویر میوه‌های تل‌ انبار شده در کنار جاده‌ها دست به دست می‌شود.

این مشکل امسال نیست، سال‌های گذشته هم وضعیت مشابهی وجود داشت و هنوز مشکل آنها حل نشده است. سیب محصول چند ساله است و کشاورزان به راحتی نمی‌توانند برنامه‌های تولید را تغییر دهند. بنابراین دولت باید فکری به حال این تولیدکنندگان بکند تا هم آنها و منافع ملی کشور به خطر نیفتد.

با سیدرضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی درباره آخرین وضعیت تولیدکنندگان و بازار صحبت کردیم.

*سه اقدام برای تعادل عرضه و تقاضای سیب در بازار

نورانی افزود: صادرات به کشورهای مستقل مشترک‌المنافع انجام می‌شود. از سوی دیگر دولت خرید سیب از باغداران را برای ذخیره‌سازی انجام می‌دهد. همچنین سیب‌های درجه ۲ و ۳ نیز و پادرختی را کیلویی یک هزا ر و  ۴۶۰ تومان خریداری می‌شود و به کارخانه‌های تولید کنستانتره و پوره هدایت می‌شود.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی اظهار داشت: مجموعه این اقدامات باعث شده که تعادل نسبی در بازار و نیز عرضه و تقاضا صورت بگیرد.

وی این را هم گفت که دولت سیب در جه دو و سه  را که به قمیت ۴۶۰ تومان از باغدار خریداری می کند به قیمت کمتر به کارخانه می دهد.

* کند شدن صادرات به دلیل اقدامات اخیر آذربایجان

نورانی گفت: متأسفانه روند صادرات به کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به دلیل اتفاقاتی که اخیرا در مرز آذربایجان وجود داشته و آنها از کامیون‌داران عوارض می‌گرفتند تا حدودی کند شده و همین مسأله باعث شد تعدادی از کامیون‌ها محصولاتشان بی‌کیفیت و پلاسیده شده و مرجوع شود.

وی تعداد کامیون‌های مرجوعی را ۲ تا ۳ دستگاه عنوان کرد.

* آغاز خرید از باغداران برای ذخیره‌سازی

به گفته این مسئول خرید سیب از باغداران برای ذخیره‌سازی هم آغاز شده که قیمت آن در شهرهای مختلف به این شرح است: هر کیلوگرم سیب در شهرستان‌های مشکین شهر و مراغه از باغدار ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، در ارومیه ۴ تا ۶ هزار تومان و در کردستان ۳ تا ۵ هزار تومان خریداری می‌شود.

* افزایش هزینه‌های جانبی 

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی تصریح کرد: هزینه‌های جاری برای تولید کنندگان و صادرکنندگان افزایش یافته است. به طوری که هزینه حمل هر کیلو سیب از ارومیه به کارخانه‌های تهران و اطراف ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان است و این هزینه‌ها در داخل استان کیلویی ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان می‌باشد.

وی افزود: همچنین هزینه چیدن هر کیلو سب ۵۰۰ تومان و کاغذهای بسته بندی ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان شده و همه اینها هزینه‌ها را افزایش داده است.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

[ad_2]

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5431
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.