• امروز : پنج شنبه - ۴ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

5

سگ‌های سرگردان و اغذیه‌فروشی‌های سیار در مراغه تهدید بهداشتی هستند

  • کد خبر : 8590
  • 05 آبان 1400 - 13:44
سگ‌های سرگردان و اغذیه‌فروشی‌های سیار در مراغه تهدید بهداشتی هستند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست موسی شعفی روز چهارشنبه در جلسه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی مراغه افزود: ساماندهی اغذیه فروشی های سیار به ویژه جگرپزی های مسیر گردشگری علویان این شهرستان باید به صورت جدی انجام شود.  وی ادامه داد: برای این منظور، کارگروه تخصصی با حضور شهرداری، علوم پزشکی و دستگاه های خدمات رسان […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

موسی شعفی روز چهارشنبه در جلسه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی مراغه افزود: ساماندهی اغذیه فروشی های سیار به ویژه جگرپزی های مسیر گردشگری علویان این شهرستان باید به صورت جدی انجام شود. 

وی ادامه داد: برای این منظور، کارگروه تخصصی با حضور شهرداری، علوم پزشکی و دستگاه های خدمات رسان با ارائه بازه زمانی و طرح های مناسب برای ساماندهی این مشاغل ایجاد شود. 

وی با اشاره به مشکل سگ های سرگردان و بلاصاحب اضافه کرد: متاسفانه با آغاز فصول سرد، سگ های ولگرد در برخی مناطق شهری و روستایی موجب بروز مشکلات بهداشتی شده و تهدیدی برای سلامت شهروندان می شوند.

وی گفت: همچنین با توجه به فعالیت مرکز جمع آوری سگ های بلاصاحب شهرداری از سال های گذشته تاکنون، انتظار می رود انجمن های مردمی حمایت از حیوانات و دیگر سازمان های مردم نهاد، مشارکت فعالی در زمینه جمع آوری و نگهداری این حیوانات سرگردان داشته باشند.

وی افزود: قلیان سراها نیز با توجه به شرایط کرونایی تهدید کننده بهداشت و سلامت عمومی بوده و باید با متخلفان در زمینه عرضه قلیان به صورت قانونی برخورد شود.

سگ های سرگردان و اغذیه فروشی های سیار تهدید بهداشتی هستند

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز گفت: متاسفانه با وجود تاکیدات بسیار در قالب مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی، اقدام موثر و عملی در زمینه جمع آوری سگ های سرگردان و ساماندهی اغذیه و جگرپزی های سیار سطح شهر توسط نهادهای متولی امر نشده است.

اصغر تنومند افزود: در مصوبات گذشته این کارگروه، مقرر شده بود که جگرپزی های سیار مسیر گردشگری علویان با همکاری شهرداری با تخصیص فضای مناسب ساماندهی شوند که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی ادامه داد: عدم ساماندهی این اغذیه فروشی ها می تواند به دلیل رعایت نشدن موازین بهداشتی، تهدید کننده سلامت عمومی شهروندان باشد.

وی با اشاره به سرگردانی سگ ها در ایام فصول سرد سال در مناطق شهری و روستایی اضافه کرد: وجود این حیوانات می تواند ناقل بیماری های مشترک انسان و حیوانات و نیز بروز سگ گزیدگی شود.

وی گفت: در طول سال گذشته ۴۵۰ مورد حیوان و سگ گزیدگی در سطح شهرستان روی داده که این آمار در ۶ ماه نخست سال جاری به بیش از ۶۳۷ مورد افزایش یافته که نشان دهنده تهدید بهداشتی در این خصوص است و باید مورد توجه جدی قرار دهد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8590
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها