• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

سیلاب ۲۶۲ میلیارد تومان به زیرساخت‌های رامسر خسارت زد

  • کد خبر : 17205
  • 24 آبان 1400 - 12:40
سیلاب ۲۶۲ میلیارد تومان به زیرساخت‌های رامسر خسارت زد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش ایرنا ،بارندگی رگباری چهارشنبه شب تا روز جمعه هفته پیش سبب جاری شدن سیلاب در مناطقی از شهرستان های غربی مازندران از جمله رامسر شد. محمد آزاد  روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان که با حضور ویدئو کنفرانسی استاندار مازندران برگزار شد ، گفت : از کل خسارات برآورده شده […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش ایرنا ،بارندگی رگباری چهارشنبه شب تا روز جمعه هفته پیش سبب جاری شدن سیلاب در مناطقی از شهرستان های غربی مازندران از جمله رامسر شد.

محمد آزاد  روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان که با حضور ویدئو کنفرانسی استاندار مازندران برگزار شد ، گفت : از کل خسارات برآورده شده ، حدود ۲۴۲ میلیارد تومان در حوزه راه ، ۱۸ میلیارد تومان به تاسیسات گلخانه ای ، سردهنه های کشاورزی و راه های بین مزارع و  ۶۷۵ میلیون تومان هم در بخش بناهای مسکونی و  معیشتی  مردم  بوده است .

وی میزان بارندگی ثبت شده در این بازه زمانی در رامسر را ۴۲۲ میلی متر اعلام کرد و افزود : هرچند مقدار بارندگی نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۵۰ درصد بیشتر بود ، اما خرابی های برجای مانده بر اثر سیلاب  به خاطر احداث سه سد سرشاخه گیر در نقاط بالا دست و لایروبی رودخانه ها بسیار کمتر از سال ۹۷ بود.

 فرماندار رامسر ، آبگرفتگی برخی از نقاط روستایی و شهری هنگام بارندگی شدید را دغدغه جدی مردم شهرستان مطرح کرد و گفت : با وجود این که مطالعات جمع آوری آب های سطحی ناشی از بارندگی های شدید در سال های گذشته انجام شده، ولی هنوز اعتباری در این بخش اختصاص نیافت که باید با جدیت این مطالبه بسیار مهم پی گیری شود .  

وی از بازگشت زندگی مردم به شرایط عادی خبر داد و افزود : از آنجایی که حدود  ۱۷ نقطه شهر مجهز به سیستم پایش تصویری است ، با تلاش اعضای ستاد مدیریت بحران و نیز همراهی و همکاری کارگران شهرداری ، چهره شهر از آثار برجای مانده از سیل هم اکنون کاملا زدوده شده است.

او حضور سرزده جمعه شب استاندار مازندران در مناطق سیلاب زده از جمله رامسر را در شتاب بخشی روند پاکسازی سطح شهر و روستا ، آشکار سازی نقاط حادثه خیز و نیز بازگشایی بموقع  راه های ارتباطی جنت رودبار بسیار موثر دانست و ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبار لازم ، خرابی های بر جای مانده هر چه زودتر ترمیم شود.

فرماندار رامسر با اشاره به هشدار هواشناسی مازندران مبنی بر نفوذ سامانه سرد و بارشی از روز سه شنبه هفته جاری در استان و احتمال طغیانی شدن رودخانه ها ، به اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان توصیه کرد که هر چه زودتر نسبت به لایروبی رودخانه ها پس از سیل اخیر اقدام کنند.

وی یکی از تبعات بارندگی اخیر و جاری شدن سیلاب را سرریز سد میجران و کدورت آب آشامیدنی مردم رامسر معرفی کرد و گفت : چنین وضعیتی ممکن است سبب قطعی آب اشامیدنی شهروندان شود که باید در این حوزه تدابیر لازم از هم اکنون اندیشیده شود.

رامسر با جمعیتی دست کم ۸۰ هزار نفر جزء غربی ترین شهرستان استان مازندران است. 

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=17205
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها