• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

اخبار ویژه

حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور لزوم رفع موانع برای ایفای نقش جمهوریت در اقتصاد

5
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان

ظرفیت انتقال کارخانه‌های سرب و روی زنجان به محل جدید وجود دارد

  • کد خبر : 5857
  • 25 مهر 1400 - 9:08
ظرفیت انتقال کارخانه‌های سرب و روی زنجان به محل جدید وجود دارد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان گفت: اگر پیوست بهره‌وری از پسماند روی در محل جدید، از هم اکنون انجام شود، می‌توان بسیاری از برنامه‌های جانبی را در این محل عملیاتی کرد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست حجت الاسلام محسن کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان در دیدار با استاندار زنجان، با اشاره به ظرفیت بالای سردهات، محل جدید انبار پسماند روی، اظهار کرد: اگر پیوست بهره‌وری از پسماند روی در محل جدید، از هم اکنون انجام شود، می‌توان بسیاری از برنامه‌های جانبی را در این محل عملیاتی کرد.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری‌های جدید در سرب و روی، قائم به تجهیزات کارخانه نیست و ماشین آلات آن هر چند سال یک بار باید به روز رسانی و نو شوند،  بنابراین،  مباحثی مانند انتقال کارخانه‌های سرب و روی به محل دیگر، سرمایه‌گذاری زیادی نیاز ندارد و می‌توان آن را عملیاتی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان به مطالعات انجام شده در منطقه چِپ‌چِپ به منظور استقرار احتمالی واحد‌های تولیدی سرب و روی در این محل اشاره کرد و افزود: نتایج این مطالعات نشان می‌دهد اگرچه بیشتر شرایط جوی از جمله رطوبت، در هر ۲ محل چِپ‌چِپ و سردهات، یکسان است، اما روستای سردهات مزایای بیشتری دارد.

کرمی گفت: قبل از انتقال پسماند روی به سردهات، با صرف وقت و انرژی بسیار، مسئولان نسبت به انبار پسماند روی زنجان در این محل مجاب شدند و نباید به دنبال محل دیگری برای این منظور بود چراکه این امر آینده‌ای نخواهد داشت و به احتمال زیاد مشکلات متعددی هم در پی دارد.

دادستان زنجان افزود: بر همین اساس محل تعیین شده، ظرفیت، معیار‌ها و پتانسیل‌های لازم را برای انتقال همه کارخانه‌های سرب و روی دارد.

وی افزود: وجود بزرگراه کنار محل تعیین شده سردهات، در راستای سهولت حمل و نقل، عرصه درجه ۴ با هدف نبود مشکل پیرامونی به لحاظ زراعت و حداقل فاصله تا منبع تامین خاک از  مهمترین معیار‌های انتخاب محل جدید برای انبار و انتقال احتمالی کارخانه‌های سرب و روی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5857
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها