• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

اخبار ویژه

حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور لزوم رفع موانع برای ایفای نقش جمهوریت در اقتصاد

2

عدم وجود نظم در بخش معاملات سبب افزایش تعداد ورودی پرونده به محاکم می‌گردد

  • کد خبر : 8162
  • 30 مهر 1400 - 11:30
عدم وجود نظم در بخش معاملات سبب افزایش تعداد ورودی پرونده به محاکم می‌گردد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست بهادر اسدی در گفتگو با میزان – ضمن تاکید بر ترویج ثبت رسمی معاملات املاک، اظهار کرد: علی رغم الزامی بودن ثبت رسمی، بسیاری از معاملات در بنگاه‌های املاک به صورت عادی و قولنامه‌ای انجام می‌گیرد. اسدی افزود: بنگاه‌های معاملات املاک نقش بسزایی در نقل و انتقال اراضی و […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

بهادر اسدی در گفتگو با میزان – ضمن تاکید بر ترویج ثبت رسمی معاملات املاک، اظهار کرد: علی رغم الزامی بودن ثبت رسمی، بسیاری از معاملات در بنگاه‌های املاک به صورت عادی و قولنامه‌ای انجام می‌گیرد.

اسدی افزود: بنگاه‌های معاملات املاک نقش بسزایی در نقل و انتقال اراضی و املاک تجاری و مسکونی دارند و اکثریت قریب به اتفاق عقود نزد مشاورین املاک صورت می‌پذیرد، فلذا هرگونه ایراد و عدم آگاهی نسبت به قانون و یا سوء استفاده از این موقعیت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به اصل اعتماد، صحت و الزام قرارداد‌ها وارد نماید.

وی گفت: متاسفانه افزایش بی رویه اعطای مجوز بدون ضوابط و صلاحیت سنجی کافی، ضعف قوانین و ناآگاهی‌های عمومی و بعضاً ساختار‌های آسیب زای دولتی و عدم مقابله با سودجویان و. موجبات تضییع حقوق مردم و افزایش اختلافات و به تبع ورودی پرونده‌های دادگستری را بدنبال داشته است.

اسدی اضافه کرد: برنامه ترویج ثبت رسمی معاملات املاک در سال جاری به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان ابلاغ و درصدد ترویج ثبت رسمی معاملات و ساماندهی مشاورین املاک است و در همین راستا شیوه نامه‌ای با ۱۸ هدف لازم الحصول مشخص شده که می‌بایست با همکاری کلیه نهاد‌های ذیربط اجرایی گردد.

وی در پایان اظهار کرد: مقرر است در راستای اجرای این برنامه، بازرسی‌های دقیق و زمان بندی شده با حضور نمایندگان این معاونت، دادستانی مرکز استان کردستان، پلیس پیشگیری، اداره ثبت اسناد و املاک و اتحادیه مشاورین املاک از بنگاه‌های معاملات ملکی شهرستان سنندج به عمل آید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8162
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها