• امروز : شنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Saturday - 27 June - 2026

اخبار ویژه

احیای بختگان و طشک یک پروژه مقطعی نیست؛ بلکه فرایندی مداوم، علمی و بین‌بخشی است پیش‌بینی قهرمانی پرتغال در جام جهانی با تجویز جاوگر معروف؛ رونالدو باید ۳۴ نوشیدنی الکلی را در رودخانه بریزد! توصیه‌های پیشگیرانه برای محافظت از پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن در برابر آفتاب ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: دستگاه قضا گام‌های مؤثری در جهت افزایش تقویت سرمایه اجتماعی برداشته است قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم بهره‌گیری از فناوری «شناساگر زیستی» در تصفیه‌خانه های آب شرب آذربایجان غربی فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   تأمین آب در آذربایجان غربی پایدار است آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است

6

عراق در ماه آوریل ۱۰ میلیون بشکه نفت از طریق تنگه هرمز صادر کرد/ نسبت به حدود ۹۳ میلیون بشکه در ماه قبل از جنگ آمریکا علیه ایران، کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است

  • کد خبر : 41571
  • 26 اردیبهشت 1405 - 21:07

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ،  انسداد عملی تنگه هرمز به دلیل جنگ آمریکا علیه ایران، صادرات نفت از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت و عراق را کاهش داده و قیمت‌ها را به شدت افزایش داده است. او در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از تصدی این سمت گفت: صادرات از طریق تنگه […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

،

 انسداد عملی تنگه هرمز به دلیل جنگ آمریکا علیه ایران، صادرات نفت از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت و عراق را کاهش داده و قیمت‌ها را به شدت افزایش داده است.

او در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از تصدی این سمت گفت: صادرات از طریق تنگه هرمز کم است و به ورود نفت‌کش‌ها بستگی دارد که آن هم به دلیل مسائل مربوط به بیمه وارد نمی‌شوند.

عراق در حال حاضر روزانه ۱.۴ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

صادرات نفت خام این کشور از طریق خط لوله نفت کرکوک-جیحان در ماه مارس، پس از توافق بغداد و دولت منطقه‌ای کردستان برای از سرگیری جریان صادرات، از سر گرفته شد.

محمد گفت: ما ۲۰۰ هزار بشکه از طریق بندر جیحان (ترکیه) صادر می‌کنیم و برنامه‌ای برای افزایش آن به ۵۰۰ هزار بشکه داریم.

وی افزود که بغداد همچنین در حال مذاکره با آنکارا در مورد یک توافقنامه همکاری جدید است که پروژه‌های بالادستی و پایین‌دستی را پوشش می‌دهد و قرارداد قبلی را که محدود به صادرات نفت خام بود، گسترش می‌دهد.

او گفت که عراق در حال مذاکره با شرکت‌های آمریکایی از جمله شورون، اکسون موبیل و هالیبرتون برای توسعه پروژه‌های نفت و گاز است و از این کمپانی‌ها خواست تا در اسرع وقت قراردادهایی را امضا کنند تا به تضمین درآمدهای قابل توجه برای بغداد کمک کنند.

وزیر نفت عراق با بیان اینکه این کشور قصد دارد برای افزایش ظرفیت تولید و صادرات نفت خود با اوپک همکاری کند، افزود: بغداد قصد دارد از طریق این گفتگو به ظرفیت تولید ۵ میلیون بشکه در روز دست یابد.

«ما با اوپک برای افزایش ظرفیت صادرات عراق در حال گفت‌وگو هستیم. وقتی صادرات افزایش یابد و سقف صادرات با اوپک باز شود، درآمدهای مالی قابل توجهی برای عراق به ارمغان خواهیم آورد.»

دو مقام نفتی عراقی در ماه آوریل پس از تصمیم امارات متحده عربی برای خروج از اوپک به خبرگزاری رویترز گفتند که بغداد قصدی برای ترک این نهاد ندارد و از یک سازمان قوی برای تضمین قیمت‌های پایدار و قابل قبول نفت حمایت می‌کند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=41571
   

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها