• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

علائمی که نشان می‌دهد بیش از اندازه از مکمل‌های غذایی استفاده کرده‌اید

  • کد خبر : 14486
  • 18 آبان 1400 - 7:52
علائمی که نشان می‌دهد بیش از اندازه از مکمل‌های غذایی استفاده کرده‌اید

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/خراسان رضوی وقتی صحبت از ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی می‌شود، مصرف بیشتر به معنای بهتر بودن نیست. به نقل از هلث، مصرف بیش از حد ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی می‌تواند عوارض جانبی ناخوشایند یا حتی جدی برای افراد داشته باشد. باید توجه داشت برخی از ویتامین‌ها به هیچ وجه […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/خراسان رضوی وقتی صحبت از ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی می‌شود، مصرف بیشتر به معنای بهتر بودن نیست.

به نقل از هلث، مصرف بیش از حد ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی می‌تواند عوارض جانبی ناخوشایند یا حتی جدی برای افراد داشته باشد.

باید توجه داشت برخی از ویتامین‌ها به هیچ وجه نباید به صورت مکمل مصرف شود.

ناراحتی معده

اولین علامتی که نشان می‌دهد بیش از حد ویتامین یا مکمل مصرف کرده‌اید، معمولا واکنش معده و روده است. ممکن است حالت تهوع، استفراغ یا اسهال را تجربه کنید.

البته این موضوع می‌تواند به این معنا باشد که شما ویتامینی را با معده خالی مصرف کرده‌اید که بهتر است آن را با غذا میل کنید.

همچنین ممکن است شما مکمل‌هایی بیشتر از آنچه که بدن‌تان باید تحمل کند، مصرف می‌کنید. برای ایمن بودن همیشه ایده خوبی است که قبل از شروع یک رژیم جدید برای مصرف ویتامین یا مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

ریزش مو

یکی از عوارض جانبی مصرف بیش از حد ویتامین A ریزش مو است. ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است. برخلاف ویتامین‌های محلول در آب که بدن هر گونه میزان اضافی در ادرار را دفع می‌کند، ویتامین‌های محلول در چربی در چربی بدن ذخیره می‌شود.

اگر این ویتامین را بیش از حد مصرف کنید، این موضوع می‌تواند منجر به بروز مسمومیت شود. سایر ویتامین‌های محلول در چربی شامل ویتامین‌های E، D و K است که باید مراقب باشید از دوز توصیه شده روزانه هر کدام تجاوز نکنید.

افزایش خطر ابتلا به سرطان

نتایج تحقیقات در مورد مصرف مکمل‌های بتاکاروتن یا ویتامین E یا مقادیر بیش از حد بیوتین(ویتامین B۷) نشان داد که مصرف بیش از اندازه این مواد موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان خواهد شد.

بهار گذشته گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده(USPSTF) رسما خطر مصرف بیش از اندازه مکمل‌های ویتامین E یا بتاکاروتن را اعلام کرد و گفت این مکمل‌ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان یا پیامدهای ضعیف ناشی از بیماری قلبی را افزایش دهند. نتایج مطالعه دیگری نیز نشان داد با مصرف مگادوز بیوتین(پنج تا ۱۰ میلی گرم در روز) در مردان خطر ابتلا به سرطان ریه افزایش می‌یابد.

مشکلات عصبی

مصرف بیش از حد برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین B۶ نیز می‌تواند منجر به مشکلات عصبی مانند نوروپاتی(بی‌حسی) یا سوزن سوزن شدن شود.

برای جلوگیری از این موضوع هرگز بیش از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین مصرف نکنید.

خونریزی بیش از حد

یکی دیگر از موارد بالقوه خطرناک مصرف ویتامین یا مولتی‌ویتامین حاوی ویتامین E خونریزی بیش از حد است.

کاترین بولینگ، پزشک خانواده، در همین خصوص می‌گوید: مگر اینکه دلیلی برای مصرف ویتامین E داشته باشید وگرنه نباید آن را به صورت خودسرانه مصرف کنید. ما قبلا تصور می‌کردیم مصرف آن به دلیل آنتی‌اکسیدان بودن خوب است اما مشخص شد که خطر آن بیش از فایده آن است. ویتامین E خون را رقیق می‌کند و می‌تواند آسیب‌های جزئی را به دوره‌های خونریزی جدی تبدیل کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=14486
   

نوشته های مشابه

12آذر
بازی درمانی در کودکان پرخاشگر
گزارش تحلیلی معاصر :

بازی درمانی در کودکان پرخاشگر

15آبان
درد بی درمان سوختگی در ایران
رئیس هیئت مدیره جمعیت حمایت از بیماران سوخته(ققنوس) :

درد بی درمان سوختگی در ایران

08آبان
شناخت انواع هپاتیت
گزارش تحلیلی معاصر:

شناخت انواع هپاتیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها