پایگاه خبری طلوع سیاست

  • امروز : دوشنبه - ۱۴ آذر - ۱۴۰۱
  • برابر با : Monday - 5 December - 2022

اخبار ویژه

بازدید رییس جمهور از نمایشگاه ویژه آثار افراد دارای معلولیت تاکید بر ضرورت متناسب‌سازی معابر عمومی، ایجاد اشتغال و تامین مسکن برای افراد دارای معلولیت برگزاری نشست هم اندیشی نخستین کنگره ملی شهدای غواص آخرین وضعیت مینا یعقوبی، عامل هتک حرمت گلزار شهدای اراک مرگ مهران سماک توسط نیروهای امنیتی در جشن باخت ایران به آمریکا در انزلی؟ | واکنش فرمانده انتظامی انزلی ؛ با سلاح شکاری به او شلیک شده است روزنامه آرمان امروز :: توئیتر مدعیان دروغین حقوق بشر حامی رژیمی تروریست هستند درخواست میرسلیم از دستگاه قضایی برای برخورد جدی با نفوذ شرکای صهیونیستی در واردات موز ایران از نقش سازنده عراق در معادلات منطقه‌ای استقبال می‌کند جزئیات ماموریت‌ کمیته حقیقت‌ یاب ناآرامی‌ها | وضعیت شهرهای مرزی و غربی کشور؛ برخی تلاش می‌کنند شرایط را به هم بزنند | خسارت دیده‌ها اعلام شکایت کنند واکنش یامین‌ پور درباره شادی برخی مردم کشور از باخت تیم ملی به آمریکا | مقدمه‌ سازی روانی برای تجـزیه طلبی؛ همگرایی مردم وارونه جلوه داده شد در جلسه هیات دولت چه گذشت؟ | برنامه‌های دولت در حوزه کنترل تورم | اعلام زمان سومین جلسه مشترک دولت و مجلس غربی ها می گویند هر جا که می رویم با نگاه منفعت گرایی است | روایت رئیسی از ۳ اقدامی که باید از قبل انجام می شد اما نشده است رئیس جمهوری فردا به کردستان می‌رود | جزئیات سفر مهم رئیسی روایت آیت الله جنتی از مهم‌ترین دلیل توفیق شهید مدرس | مردم بصیر ایران قدر خادمان واقعی خویش را می‌دانند

1

فیشینگ سایت‌های داخلی به بیش از ۲۳۰ مورد رسید

  • کد خبر : 7385
  • 01 آبان 1400 - 14:43
فیشینگ سایت‌های داخلی به بیش از ۲۳۰ مورد رسید

بازدیدها: ۰به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست گزارشی از ۶۵۸ مورد خدمت ارائه‌شده توسط مرکز ماهر در مهر ماه سال ۱۴۰۰ منتشر شده و نشان می‌دهد بیشترین فراوانی مربوط به فیشینگ سایت‌های داخلی بوده که بیشتر از ۲۳۰ مورد را شامل می‌شود. به گزارش ایسنا، گزارشی از ۶۵۸ مورد خدمت ارائه‌شده توسط مرکز ماهر (مدیریت امداد […]

بازدیدها: ۰

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

گزارشی از ۶۵۸ مورد خدمت ارائه‌شده توسط مرکز ماهر در مهر ماه سال ۱۴۰۰ منتشر شده و نشان می‌دهد بیشترین فراوانی مربوط به فیشینگ سایت‌های داخلی بوده که بیشتر از ۲۳۰ مورد را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، گزارشی از ۶۵۸ مورد خدمت ارائه‌شده توسط مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) در مهر ماه سال ۱۴۰۰ در گراف‌های زیر قابل مشاهده است. خدمات ارائه‌شده شامل فراوانی و نوع رخدادهای رسیدگی شده توسط مرکز، بخش‌های دریافت کننده این خدمات و نحوه مطلع شدن مرکز از این رخدادها است.

طبق این اطلاعات، بیشترین فراوانی رخداد به ترتیب مربوط به فیشینگ سایت‌های داخلی، آلودگی به بدافزار و بات، فیشینگ سایت‌های خارجی،  شناسایی آسیب‌پذیری،  افشای اطلاعات، دیفیس سایت، درخواست ارزیابی،  گزارش‌های خبری، باج‌افزار، درخواست مشاوره و منع سرویس خارجی بوده است.

معنای فیشینگ (معنی phishing‌) یک اصطلاح برای تشریح دزدی از فرد یا گروهی از کاربران، با استفاده از فرستادن ایمیل یا ایجاد صفحات مسموم است.  این ایمیل‌ها و صفحات، برای جمع‌آوری طلاعات شخصی کاربران مانند اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات اکانت‌های ایمیل و دیگر اطلاعات کاربران ایجاد می‌شوند.

نحوه مطلع شدن مرکز ماهر از رخداد نیز در نمودار زیر آمده که نشان می‌دهد بیشترین آمار از طریق مراجع بین‌المللی به این مرکز رسیده است.

بیشترین اطلاع‌رسانی از طریق منابع داخلی به ترتیب از سامانه هوشیار، گزارش آپاها، سامانه دانا،  کارشناسان مرکز ماهر،  سامانه تله بدافزار،  گزارش بخش خصوصی،  گزارش مردمی، سامانه بینا و گزارش نهادهای حاکمیتی رسیده است.

همچنین بخش‌های دریافت‌کننده خدمات از مرکز ماهر شامل اپراتورها، بخش خصوصی، دستگاه‌های حاکمیتی و بانک‌ها و موسسات مالی می‌شود که تعداد دریافت این خدمات در نمودار زیر آمده است.

در نمودار بخش‌های حاکمیتی دریافت‌کننده خدمات از مرکز ماهر هم در ابتدا قوه قضائیه و به دنبال آن وزارت عتف، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ریاست جمهوری،  وزارت بهداشت، وزارت دادگستری، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت،  وزارت نفـت، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و قوه مقننه قرار دارد.  

با توجه به اهمیت پاسخگویی به رخدادهای فضای تبادل اطلاعات و ایجاد مراکز پاسخگویی به حوادث فضای مجازی که در اکثر کشورها تحت عنوان مراکز CERT انجام‌شده است، مرکز ماهر به‌عنوان CERT ملی ایران در سال ١٣٨٧ ایجاد و در سطح ملی فعالیت گسترده‌ای را برای پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات به عهده دارد.

این مرکز در حوزه فعالیت‌های امداد و واکنشی موظف به رسیدگی فوری به حوادث فضای مجازی بر اساس درخواست سازمان‌ها است. همچنین در حوزه فعالیت‌های پیشگیرانه نیز این مرکز وظیفه دارد تا به ارائه هشدارها، اعلانات، مخاطرات و ضعف‌های سامانه‌ها در سطح ملی و انتشار بسته‌های راهنما برای مقاوم‌سازی سامانه‌ها بپردازد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7385
 

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

google-site-verification=q_cu6BbJE6iM8wcnX2-fikQV20c7-RwePv3mDNnjrVw