• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

لزوم بازگشایی دانشگاه ها به مرور/ دانشجویان حل مسائل کشور را تمرین می‌کنند

  • کد خبر : 21748
  • 20 آذر 1400 - 14:41
لزوم بازگشایی دانشگاه ها به مرور/ دانشجویان حل مسائل کشور را تمرین می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ساعت: ۱۵:۴۱ منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۰/۰۹/۲۰ شناسه خبر: ۱۷۹۱۲۹۴ یک فعال دانشجویی گفت: دانشجویان به عنوان مسئولین آینده کشور در زمان دانشجویی حل مسائل و مشکلات کشور را تمرین می کنند.  «حسین مرادی»، فعال دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ساعت: ۱۵:۴۱
منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
شناسه خبر: ۱۷۹۱۲۹۴

یک فعال دانشجویی گفت: دانشجویان به عنوان مسئولین آینده کشور در زمان دانشجویی حل مسائل و مشکلات کشور را تمرین می کنند.

 «حسین مرادی»، فعال دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: در کمیت و کیفیت فعالیت‌های تشکل‌ها در دانشگاه‌ها با شیوع ویروس کرونا سقوط آزادی را تجربه کرده‌ایم؛ از اسفند سال ۹۸ تشکل‌های دانشجویی تلاش زیادی کردند که ساعت فعالیت خود را به دوران پیش از کرونا برسانند اما بسیاری از آنها حتی نتوانستند به این سطح دست پیدا کنند. در چنین شرایطی تشکل‌های دانشجویی بیش از هر زمان دیگری نیازمند دیده شدن و اثرگذاری هستند.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: دانشجویان به عنوان مسئولین آینده کشور در زمان دانشجویی حل مسائل و مشکلات کشور را تمرین می کنند در چنین شرایطی با توجه به سردی ناشی شیوع ویروس کرونا دکه در فعالیت های دانشجویان ایجاد شده، همکاری و همراهی دولت و مسئولین می تواند به مرور با بازگشایی دانشگاه ها این سردی را از بین ببرد و  عامل انگیزشی برای دانشجویان بتوانند سطح فعالیت های خود را حتی نسبت به زمان پیش از شیوع ویروس ارتقا دهند.

وی ادامه داد: عدم وابستگی و آزادی یکی از مهمترین ویژگیهای جنبش دانشجویی این است،این عدم وابستگی بدین معناست که دانشجویان از هیچ کجا حقوق و مزایایی دریافت نمی‌کند و نگران وضعیت آینده خود نیست؛ از همین رو صدای بلندی دارد؛ البته این بلندی صدا حتی امروز نیز از میزان ایده آل خود فاصله زیادی دارد. اما نسبت به مابقی تشکل‌های موجود در کشور می‌توان گفت از جمله تشکلهای فعال، مردمی و مورد اعتماد مردم نام برد.

مرادی خاطر نشان کرد: مردم، دانشجویان را به عنوان لایه میانی بین مسئولین و خود می شناسند؛ در این میام مسئولین باید به خوبی از ظرفیت تشکل های دانشجویی و اعتماد مردم به دانشجویان استفاده کنند. زیرا این موضوع غیرمنصفانه نباشد که سطح اعتماد مردم  در ابتدای تحویل گرفتم دولت آقای رئیسی منفی بوده و مردم حتی پیش زمینه سفید نبود و به دولت دید مثبتی نداشتند. این دیدگاه منفی نیازمند تلاش زیاد دولت است تا به یک دیدگاه خنثی تبدیل شود و دیدگاه منفی از بین برود.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: در این میان دانشجویان نه به عنوان یک ابزار اما می توانند اهرم خوبی برای دولت باشند؛ دانشجویان در برنامه های دولت می توانند به دولت کمک کنند، به طور مثال اقتصاد هنوز به عنوان علم شناخته نشده است و برخلاف در صنایع نظامی و… که پیشرفت چشم گیری داشته ایم اما در این حوزه هنوز دولت دست به دامن دانشگاه و علم نشده است.

وی افزود: حضور مستمر مسئولیت در دانشگاه ها یکی از راه های تقویت ارتباط دولت با دانشگاه است؛ اکنون بسیاری از وزرا از اساتید و اعضای هئیت علمی دانشگاه ها هستند که این یک نقطه مثبتی است که باید سعی کنند ارتباط خودبا دانشگاه را حفظ و تقویت کنند.

مرادی با اشاره به حضور رئیس جمهور در دانشگاه گفت: دیدارهای اینچنینی تاثیر به سزایی به تقویت فعالیتهای دانشجویی و همچنین تقویت ارتباط دانشگاه و دولت می شود. ان شالله به مرور دولت بتواند برنامه داشتن خود و عزم اجرای آن را به مردم َاثبات کند.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: جریان دانشجویی می تواند بلندگوی خوبی برای بیان نقاط مثبت دولت در بین هجمه های رسانه های داخلی و جارجی باشد و همچنین می تواند نقاط منفی دولت را نیز منصفانه گوش زد کند و افکار عمومی و دولت را همصدا کند.

مرادی با اشاره به روحیه نقدپذیری رئیس جمهور اظهار کرد: ذاتاشنیدن نقد برای انسان خوشایند نیست؛ اما نقطه متمایز کننده مسئولیت در جمهوری اسلامی و دیگر کشورها موضوع حق الناس است، مسئولین نه تنها در برابر مردم بلکه در برابر خدا هم باید پاسخگوی تک تک لحظاتی که  مسئولیتی که برعهده گرفته اند و از بیت المال استفاده می کنند، باشند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه هیچ انسانی کامل نیست و باید برای دستیابی به این مهم تلاش کرد، گفت: روحیه شنیدن نظرات مخالف یکی از ویژگی هایی است که به مرور حاصل می شود و روحیه نقد پذیری دولت آقای رئیسی بیش از دولت آقای روحانی است.

وی ادامه داد: اینکه از مسئولین در همه برای شرایط خوب کشور تشکر کنند، وجود نخواهد داشت. مردم با مشکلات و مسائل زیادی دست و پنجه نرممی کنند و دانشجویان به عنوان موذن جامعه نمی تواند در برابر این مشکلات حرفی نزند. از همین رو مسئولین باید ظرفیت خود را ارتقا ببخشند و نقدها و نکاتی که دانشجویان مطرح می کنند را به عنوان هدیه ببینند. ان شالله عملکرد دولت همین گونه باشد‌. نقد منصفانه صرفا به دولت نباید باشد و به مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و سایر دستگاه ها  و نهادها  نیز باید وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=21748
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها