• امروز : پنج شنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۵
  • برابر با : Thursday - 18 June - 2026

اخبار ویژه

انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست پاکبانان از ارکان مهم حفظ سلامت، امنیت و آرامش شهروندان در شیراز به شمار می‌روند قرعه کشی و تخصیص زمین به ۳۶۶ متقاضی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهر صدرا / عدالت در تخصیص با اولویت دهک های پایین سازمان پزشکی قانونی: بیشترین درگذشتگان تصادفات ۱۸ تا ۲۴ ساله هستند شهرداری شیراز برای دهه دوم و سوم محرم سوگواره های آیینی تدارک دیده است اجرای پویش مردمی و فرهنگی نذر خون هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس برای پنجمین سال متوالی نگاهداری: به نقش‌آفرینی «فدائیان آبرو» نیاز داریم/ سیاسی‌کردن امور ملی، خیانت است نامه جمعی از نمایندگان به قالیباف و ذوالقدر درباره مذاکرات فراخوان پویش‌های «اگر کودک بودم…» و «صدای میدان» ویژه روز جهانی «مبارزه با کار کودک» پرداخت ۸۰درصدی زکات دام توسط عشایر فارس/ رشد چشمگیر مشارکت در سرچهان تولید مجموعه داستانک‌های ورزش همگانی برای نخستین بار در کشور/ گامی نوآورانه در مسیر ارتقای فرهنگ سلامت جامعه موفقیت اتاق اصناف مرکز استان فارس در آموزش های صنفی/لزوم کیفی سازی آموزش های صنفی به ویژه در خصوص فقه بازار نصب ۳۱۱ کنتور جدید برای مشترکین برق در نوبت آذربایجان غربی

21

مالکیت بانک رفاه کارگران در اختیار تامین اجتماعی باقی بماند

  • کد خبر : 7392
  • 01 آبان 1400 - 14:22
مالکیت بانک رفاه کارگران در اختیار تامین اجتماعی باقی بماند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین‌اجتماعی در نامه‌ای جداگانه به روسای جمهور، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه خواستار مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از شمول احکام قانونی و مقرراتی مربوط به سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی شد. به گزارش ایسنا، علی اصغر بیات در […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین‌اجتماعی در نامه‌ای جداگانه به روسای جمهور، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه خواستار مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از شمول احکام قانونی و مقرراتی مربوط به سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی شد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر بیات در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار این خبرگزاری قرارگرفته است، با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر رعایت حق الناس همچنین تاکید ایشان بر این موضوع (‌تامین‌اجتماعی) در ایده اولیه سیاست‌های کلی تامین‌اجتماعی و نیز متن ابلاغی سیاست‌های یادشده برای اخذ نظر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام آورده است: متاسفانه دولت قبل برخلاف این رویکرد به دنبال واگذاری بانک رفاه کارگران بوده در حالی که این بانک ماحصل عرق جبین کارگران، بازنشستگان و اندوخته روز مبادای آنان است، از این‌رو با توجه به اینکه مهلت قانونی دولت قبل در شرف اتمام است از روسای سه قوه خواهان خروج بانک رفاه کارگران از شمول قانون یاد شده هستیم.

در این نامه با اشاره به تاریخچه بانک رفاه و نحوه تاسیس آن در اواخر دهه ۳۰ ، آمده است: این بانک با سرمایه متعلق به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان تاسیس شده است تا ضمن انجام عملیات مالی و دریافت و پرداخت‌های بیمه‌ای، درمانی و… سازمان تامین‌اجتماعی، با به جریان انداختن اندوخته‌های بیمه‌ای سازمان در تامین مسکن و رفع مشکلات مالی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران از طریق اعطای تسهیلات فعالیت کند.

در بخش دیگری از نامه رییس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین‌اجتماعی خطاب به سران قوا پرسیده شده است: در حال حاضر و بر اساس قانون بانکداری خارجی،یک تبعه غیر ایرانی می‌تواند ۹۹درصد سهام بانک را در ایران تحت مالکیت و مدیریت داشته باشد اما ما بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران نمی‌توانیم مالکیت بانکی که از محل حق بیمه‌های پرداختی خودمان ایجاد کرده‌ایم را در اختیار داشته باشیم.

بیات در بخش دیگری از این نامه با ابراز تاسف از اینکه باتوجه به رویکردهای دولت یازدهم و دوازدهم و با پیگیری و رایزنی مقامات بانک مرکزی در دولت قبلی برای خصوصی سازی بانک رفاه کارگران، در قالب اصلاحیه قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ نسبت به تعیین ضرب‌الاجل برای این امر اقدام و مهلت کوتاهی برای آن پیش‌بینی شده است خطاب به رئیس‌جمهور خاطرنشان کرده است: مهلت اجرای این کار همزمان با دولت انقلابی مصادف شده است، ما نمایندگان تشکل‌های کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی به نمایندگی از قاطبه چند میلیونی شرکای اجتماعی درخواست داریم تا مانع از دست اندازی به اموال قشر مولد و زحمتکش شوید.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته ومستمری‌بگیر تامین اجتماعی در بخش دیگری از نامه به سران قوای سه گانه کشور پیشنهاد داده است تا برای جلوگیری از دست‌اندازی به اموال قشر مولد و زحمت‌کش لایحه و استفساریه‌ای با مضمون اینکه: “بانک رفاه کارگران از شمول احکام قانونی و مقرراتی مربوط به سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیر دولتی مستثی بوده و از لحاظ مالکیت سهام کما فی‌سابق به فعالیت خود ادامه خواهد داد. بدیهی است بانک مزبور در سایر موارد تابع مقررات بانکداری جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.” مورد موافقت و تصویب مراکز تصمم‌گیر و قانون‌گذار قرار گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7392
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها