• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

محدودیت کشت پاییزه در چهار حوضه آبی خوزستان/کاهش عملکرد تولید خواهیم داشت

  • کد خبر : 6016
  • 28 مهر 1400 - 12:05
محدودیت کشت پاییزه در چهار حوضه آبی خوزستان/کاهش عملکرد تولید خواهیم داشت

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/خوزستان رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در چهار حوضه کارون، مارون، دز و کرخه محدودیت کشت پاییزه داریم. خدارحم امیری زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کشت پاییزه در خوزستان اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی در حوزه کشاورزی در خوزستان از رودخانه‌های بالادست […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/خوزستان رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در چهار حوضه کارون، مارون، دز و کرخه محدودیت کشت پاییزه داریم.

خدارحم امیری زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کشت پاییزه در خوزستان اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی در حوزه کشاورزی در خوزستان از رودخانه‌های بالادست تامین می‌شود و این مساله در حالی است که در استان‌های بالادست با کاهش حدود ۵۰ درصدی بارش‌ها مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه خشکسالی و کاهش بارندگی امسال در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، افزود: این کاهش بارندگی و خشکسالی باعث محدودیت‌های جدی در کشت‌های تابستانه و پاییزه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: الگوی در نظر گرفته شده برای کشت‌های پاییزه امسال، بر اساس میزان آورد روخانه‌ها تعیین و به کشاورزان تخصیص می‌یابد.

امیری زاده با بیان اینکه در چهار حوضه کارون، مارون، دز و کرخه محدودیت کشت پاییزه داریم، عنوان کرد: در برخی حوضه‌ها به خصوص حوضه آبریز دز ممنوعیت کشت برای چغندرقند و کلزا اعمال می‌شود اما به عنوان کشت‌های جایگزین، کشت‌های متنوع و متفاوتی در نظر گرفته شده تا کشاورزان دچار خسارت نشوند.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها قطعا با کاهش عملکرد تولید در استان مواجه می‌شویم اما تلاش خواهیم کرد با کاهش چندانی در تولید مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته حدود ۱۷.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید شد، گفت: استان خوزستان در تولید برخی محصولات مهم و استراتژیک مثل گندم، کلزا، چغندرقند و… رتبه اول تولید کشور را در اختیار دارد که امیدواریم با توجه به شرایط تامین آب، این جایگاه از دست نرود و همچنان بتوانیم به روند مطلوب تولید در خوزستان ادامه دهیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=6016
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها