• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

اخبار ویژه

حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور لزوم رفع موانع برای ایفای نقش جمهوریت در اقتصاد

5

مراسم نوزدهمین سالگرد تأسیس شورای حل اختلاف برگزار شد

  • کد خبر : 14729
  • 19 آبان 1400 - 11:30
مراسم نوزدهمین سالگرد تأسیس شورای حل اختلاف برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد تأسیس شورای حل اختلاف با حضور حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف برگزار شد. به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی شورای حل اختلاف استان تهران، مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد تأسیس شورای حل […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد تأسیس شورای حل اختلاف با حضور حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی شورای حل اختلاف استان تهران، مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد تأسیس شورای حل اختلاف با حضور حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف و هیأت همراه و  مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران، سرپرستان، اعضاء و دبیران برگزیده مجتمع های شورای حل اختلاف استان تهران در ساختمان مرکزی قوه قضائیه برگزار شد.

در ابتدای مراسم مهدوی رییس شورای حل اختلاف تهران  با بیان آنکه اصلی ترین تلاش ما در نیمه اول سال ۱۴۰۰ افزایش میزان صلح و سازش بوده است گفت: با توجه به آنکه در گذشته میزان سازش در استان تهران کمتر از ۱۰% بود و آخرین استان کشور بوده است ولی با تلاش بسیار در سال گذشته به رتبه پنجم و ششم کشور رسیدیم و با اصلاح ساختار ها سازش استان تهران به بالای ۴۸.۱% در نیمه اول در شهر تهران ۳۷.۹% در شهر های تابعه و میانگین ۴۳% رسیده که بالاتر از پیش بینی ها بوده است و ان شاء الله در نیمه دوم سال جاری با حمایت های ریاست مرکز توسعه و تلاش همکاران ما در شوراها به بالای ۵۰% برسیم.

وی افزود: از نیمه سال ۱۳۹۸ تاکنون در سطح استان تهران ۱۵۰ شعبه جدید ویژه صلح و سازش مستقر کردیم. در دادسراها، زندان ها، اتحادیه های اصناف و یکی از امامزادگان عظیم الشأن (ع) ۱۰ شعبه در مجتمع های قضایی در دست راه اندازی داریم و ۱۰۷ صلح یار در ستاد صبر جذب شده اند که آثار و برکات این شعب ویژه و این سیاستگذاری باعث شده که ۱۲۴۲ نفر زندانی آزاد شده اند و برای ۳۰ نفر محکوم به قصاص نفس رضایت گرفته شده است.

وی با بیان آنکه تلاش کردیم از جهت کمی و کیفی برنامه ها را ارتقاء دهیم گفت: در نیمه اول سال در شهر تهران ۴۸۷۸ فقره و در شهرستان ها و بخش های تابعه ۸۲۸ فقره کاهش موجودی داشته ایم. در اجرای احکام شهر تهران نیز ۳۲۷۳ فقره و در شهر های تابعه هم ۱۰۷۳ فقره کاهش موجودی داشته ایم.  شعب مستقر در دادسراها بیش از ۵۲۰۰۰ وارده داشته اند که ۶۰% پرونده ها با سازش قطعی مختومه شده است این تعداد حدود ۱۰% وارده های دادسرا را تشکیل می دهد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران با ذکر آنکه با هدف ترغیب همکاران به اشاعه فرهنگ صلح و سازش و عزیزانی که سازش بالای ۴۵% را کسب کرده اند تصمیم گرفته شد از سرپرستان محترم و اعضاء و دبیران پر تلاش در سالروز تأسیس شورای حل اختلاف تقدیر گردد، گفت: مجموعه شورای حل اختلاف با تلاش همه مدیران ستادی و سرپرستان و اعضاء و دبیران این موفقیت را بدست آورده و امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۰ رتبه اول کشور را بدست بیاوریم چرا که تهران حقیقتا پیشانی کشور است.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین هادی  صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور ضمن عرض تبریک سالروز تأسیس شورای حل اختلاف و تبریک موفقیت همکاران در کسب رتبه برتر در صلح و سازش با بیان آنکه فرصت خدمت به مردم و حل و فصل امور مردم نعمت الهی است و باید آن را قدر شناخت، اصل کار مصالحه بین مردم را بالاترین عبادات مستحبی پس از انجام فرایض الهی دانسته و گفت : انجام مصالحه بین مردم خود باعث شادی و بهجت درونی هم می شود.  لازمه برقراری صلح و سازش و حل اختلاف توانمندی های علمی و دانشی و روحی و اخلاقی و اجتماعی و روانشناسی است و ضرورت دارد اعضاء راه نفوذ به دل مردم را بدانند که ملازم آن مهربانی با مردم است. علاوه بر این موارد بردباری و صبر شرط مکمل برای حصول موفقیت است.

وی با بیان آنکه اعضاء شورا باید بتوانند خشم خود را در بررسی پرونده کنترل کنند افزود: ادب و احترام را در رسیدگی پرونده ها حتما مدنظر قرار دهید. سعی کنید جو شعب آرام، لطیف و بسیار مؤدبانه و صمیمانه باشد تا در حصول به صلح و سازش موفق باشید. هم خشم به سرعت سرایت می کند هم محبت و شادی و این مسائل باید در شعب مورد توجه قرار گیرد تا امکان اثربخشی سخن بالا می رود. با آرامش و سطح صدای پایین طرفین پرونده را به بیان مطالبشان دعوت کنید.

در پایان مراسم لوح تقدیر و هدایایی به سرپرستانی که بالاترین صلح و سازش داشته اند و اعضاء و دبیران برگزیده و پرتلاش تقدیم گردید.

انتهای پیام 

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=14729
   

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها