• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

مراقبت بعد از خروج زندانیان رکن اصلی و تمام کننده در چرخه اصلاح و تربیت است

  • کد خبر : 4371
  • 16 مهر 1400 - 14:44
مراقبت بعد از خروج زندانیان رکن اصلی و تمام کننده در چرخه اصلاح و تربیت است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در سومین روز سفر استانی به خراسان رضوی از زندان مرکزی مشهد بازدید کرد . به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی محمدمهدی حاج محمدی در سومین روز حضور در استان خراسان رضوی از […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در سومین روز سفر استانی به خراسان رضوی از زندان مرکزی مشهد بازدید کرد .

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی محمدمهدی حاج محمدی در سومین روز حضور در استان خراسان رضوی از زندان مرکزی مشهد بازدید و با مددجویان این مرکز به گفتگو پرداخت.

وی در این بازدید در جمع مسئولین و پرسنل زندان مرکزی مشهد بر لزوم توسعه اشتغال پایدار و مستمر تاکید کرد و گفت: علاوه بر برنامه ریزی علمی و کاربردی در جهت توسعه اشتغال ، باید موضوع حقوق زندانیان شاغل و تکالیف کارفرما در برابر مددجویان به عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد. 

رئیس سازمان زندان ها با تاکید مجدد بر لزوم درمان اعتیاد زندانیان گفت: اعتیاد می تواند کل فرآیند اصلاح و تربیت را بی اثر کند.

حاج محمدی در ادامه باورهای اعتقادی و شخصیت درمانگر را در پذیرش فرآیند درمان موثر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه پرسنل زندان ها در مبانی اعتقادی و پایبندی به مکارم اخلاقی و اسلامی پیشگام و الگو هستند باید به تاثیر این فضیلت در اثربخش بودن عملکردمان امیدوار باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که هدایت زندانیان قطعا دست گیر ما زندانبانان خواهد بود خاطرنشان کرد: ملاک و معیار سنجش عمل ما به عنوان زندانبان انسان سازی است و باید ببینیم در خروجی عملکرد ما چند نفر در مسیر درست قرار گرفته اند و به معنای واقعی هدایت شده هستند و بر همین مبنا کلیه اقدامات باید نتیجه مشخص داشته باشد و صِرف انجام تکالیف و ارائه گزارش و آمار کفایت نمی کند. 

حاج محمدی بر نقش محوری مراقبت بعد از خروج در چرخه اصلاح و تربیت اشاره کرد و افزود: مراقبت از زندانیان پس از آزادی رکن اصلی و تمام کننده است که کوتاهی در این بخش می تواند هم خدمات زندانبانی را بی اثر کند و هم مددجو را مجددا در معرض آسیب قرار دهد

وی در همین راستای مراقبت شبکه ای را به عنوان یک الگوی مناسب و متناسب با ظرفیت های موجود مطرح کرد و در تشریح آن گفت: با برنامه ریزی کارشناسی و نگاه علمی می توان از ظرفیت زندانیان اصلاح شده و موفق و همچنین توان پرسنل در این مدل استفاده کرد.

رئیس سازمان زندان ها ضمن اشاره به لزوم مشارکت ظرفیت های مردمی در ارائه خدمات زندانبانی گفت: در خراسان رضوی و مشخصا مشهد مقدس ظرفیت های موثری از جمله آستان قدس رضوی و گروه های جهادی متخصص و توانمند وجود دارد که باید از توان آنها به احسن وجه استفاده کرد.

وی در ادامه ضمن بازدید از قرنطینه زندان مرکزی مشهد با زندانیان گفتگو و در خصوص درخواست های مطرح شده دستور رسیدگی و پیگیری صادر کرد.

انتهای پیام



لینک منبع

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=4371
   

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها