• امروز : شنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Saturday - 27 June - 2026

اخبار ویژه

احیای بختگان و طشک یک پروژه مقطعی نیست؛ بلکه فرایندی مداوم، علمی و بین‌بخشی است پیش‌بینی قهرمانی پرتغال در جام جهانی با تجویز جاوگر معروف؛ رونالدو باید ۳۴ نوشیدنی الکلی را در رودخانه بریزد! توصیه‌های پیشگیرانه برای محافظت از پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن در برابر آفتاب ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: دستگاه قضا گام‌های مؤثری در جهت افزایش تقویت سرمایه اجتماعی برداشته است قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم بهره‌گیری از فناوری «شناساگر زیستی» در تصفیه‌خانه های آب شرب آذربایجان غربی فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   تأمین آب در آذربایجان غربی پایدار است آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است

17

 مقام اماراتی: به تهران سفیر اعزام می کنیم

  • کد خبر : 27621
  • 24 تیر 1401 - 19:50
 مقام اماراتی: به تهران سفیر اعزام می کنیم

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش ایرنا از شبکه روسیاالیوم، انور قرقاش امروز جمعه گفت که ابوظبی در آستانه اعزام سفیر خود به تهران است و می خواهد روابط خود را با ایران بازسازی کند. قرقاش تاکید کرد که «امارات متحده عربی بخشی از یک محور و ائتلاف علیه ایران نخواهد بود، حتی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش ایرنا از شبکه روسیاالیوم، انور قرقاش امروز جمعه گفت که ابوظبی در آستانه اعزام سفیر خود به تهران است و می خواهد روابط خود را با ایران بازسازی کند.

قرقاش تاکید کرد که «امارات متحده عربی بخشی از یک محور و ائتلاف علیه ایران نخواهد بود، حتی اگر اقدامات تهران در منطقه به تلاش‌های دیپلماتیک کمک نکند.»

 قرقاش وزیر مشاور رئیس امارات متحده عربی در امور سیاست خارجی اواخر فروردین گذشته در سخنانی گفت که این کشور به دنبال بهترین روابط با ایران است.

وی در بخشی از صحبت‌هایش در نشستی با عنوان «امنیت و ثبات در جهان در حال تغییر ما، از نگاه امارات» افزود: با توجه به تحولات منطقه، باید با کشورهایی که سیاست‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی دارند، با تکیه بر مشترکات و تقویت آن و بدون تمرکز بر موارد اختلاف، امور را عاقلانه و منطقی مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: ما ایران را به عنوان یک همسایه می‌بینیم بنابراین به دنبال ایجاد بهترین روابط با آن هستیم.قرقاش در ادامه گفت: امارات در آسیب رساندن به هیچ یک از همسایگان خود به ویژه ایران، طرف یا شریک نخواهد بود و ما همیشه به دیپلماسی، گفت وگو و همکاری اقتصادی متوسل خواهیم شد.

وی افزود: ما باید مفاهیمی را ایجاد کنیم که به ثبات نظام منطقه‌ای کمک کند که مهمترین آنها احترام به حاکمیت دولت‌ها و رد مطلق استفاده از زور در روابط منطقه‌ای است.

قرقاش در بخش دیگری از صحبت‌هایش همچنین افزود که سلطه غرب بر نظام بین المللی با ظهور قدرت‌های جدید در روزهای پایانی خود است.

مشاور رئیس امارات متحده عربی پیش از این نیز در اظهاراتی در نشست اکسپو ۲۰۲۰ از تلاش کشورش برای همکاری با ایران و کاهش تنش‌های منطقه‌ای خبر داده بود.

این مشاور ارشد دولت امارات در ادامه سخنانش تاکید کرده بود: تمام هدف ما یافتن راهی برای همکاری عملی با ایران و اطمینان از وجود دستور کار برای ثبات و رفاه در منطقه است.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=27621
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها