به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست
وی اضافه کرد: شیوه ما در این ملاقاتها روش اقناعی است. با مردم سخن میگوییم و تا جایی که امکان قانونی وجود داشته باشد، مشکلات آنها را پیگیری و رسیدگی میکنیم و اگر منع و مانع قانونی باشد با ایشان صحبت میکنیم و سعی میکنیم با رضایت و قناعت از درب اتاق ما خارج شود.
رئیس کل دادگستری کرمانشاه یادآور شد: روزی که تصدی دادگستری استان کرمانشاه را بر عهده گرفتیم به همه قول دادیم که هیچ مانعی بر سر راه ارتباط با مردم به صورت حضوری وجود نداشته باشد و با این تفکر دستگاه قضائی را به مأمنی برای مردم تبدیل کنیم. کما اینکه یکی از شاخصههای مردمی سازی دستگاه قضائی همین ارتباط رودررو و نزدیک با مردم است.
توسلی زاده با اشاره به آمار عملکرد ملاقاتها و شیوه پیگیری درخواستهای مردمی تصریح کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار ملاقات کننده در استان کرمانشاه با مسئولین قضائی دیدار داشته اند. البته این آمار به تنهایی نمیتواند مفید فایده باشد و چنانچه بیان شد ما پیگیر تمامی درخواستها تا حصول نتیجه و بر اساس راهکارهای قانونی بوده ایم و اگر منعی بوده است با مراجعه کننده صحبت شده است و به اقناع ایشان کمک کرده ایم.
عالیترین مقام قضائی استان کرمانشاه تأکید کرد: از مردم انتظار داریم تصمیمات قضائی را بپذیرند چرا که احکام بر اساس قوانین صادر میشود. اعتماد به دستگاه قضائی سبب میشود آرامش در جامعه حاکم شود. همکاران ما در سراسر استان تمام تلاش خود را برای رضایت مردم و کمک به حل مشکلات آنها به کار گرفته اند.
توسلی زاده با اشاره به ملاقاتهای حضوری در هفته گذشته و جاری گفت: در دوشنبه گذشته ۲۵۶ نفر و در این هفته ۲۷۳ نفر را شخصا به حضور پذیرفتم ضمن اینکه در طول هفته هر کسی هر درخواستی داشته است به آن رسیدگی شده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که ان شاء الله به روزی برسیم که مردم کمترین مراجعه به دادگستری کرمانشاه داشته باشند و برای حل اختلافات خود بدون مراجعه به دستگاه قضائی و با استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین و از شیوه مصالحه، مشکلات خود را حل و فصل نمایند.
انتهای پیام/