• امروز : جمعه - ۵ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Friday - 26 June - 2026

اخبار ویژه

ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: دستگاه قضا گام‌های مؤثری در جهت افزایش تقویت سرمایه اجتماعی برداشته است قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس

13

منطقه آزاد اروند باید به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور برسد

  • کد خبر : 39413
  • 05 شهریور 1404 - 10:04
منطقه آزاد اروند باید به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور برسد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ، به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از اهواز؛ «مصطفی خانزادی» در نشست خبری افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دولت که به مناسبت هفته دولت در اهواز برگزار شد، با اشاره به مدت کوتاه حضور خود به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: با وجود اینکه مدت زیادی نیست که در […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از اهواز؛ «مصطفی خانزادی» در نشست خبری افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دولت که به مناسبت هفته دولت در اهواز برگزار شد، با اشاره به مدت کوتاه حضور خود به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: با وجود اینکه مدت زیادی نیست که در خدمت مردم شریف آبادان و خرمشهر هستم، اما در همین مدت مطالعات، ایده‌ها و پیگیری‌های متعددی را آغاز کرده‌ام.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تجارت آزاد را کلید رونق معیشت مردم این منطقه دانست و افزود: اگر می‌خواهیم زندگی مردم آبادان و خرمشهر بهتر شود، باید مسیر تجارت را هموار کنیم. زندگی مردم این شهرها همواره از طریق تجارت به رفاه رسیده است. پیش از جنگ، وضعیت اقتصادی مردم به‌قدری مطلوب بود که حتی مردم تهران به آن غبطه می‌خوردند.

وی با اشاره به عملکرد تجاری مرز شلمچه تصریح کرد: سال گذشته ۲.۲ میلیارد یورو صادرات از این مرز انجام شده، اما واردات تقریباً صفر بوده است؛ در حالی که مناطقی مانند هندیجان و دیلم با اتکا به واردات، معیشت خود را رونق داده‌اند تا جایی که امروز تنها در دیلم ۷۰۰ فروشگاه لوازم خانگی فعال است.

خانزادی، گفت: پس از ۱۲ سال پیگیری، مجوز واردات از مرز شلمچه دریافت شده است که خبری بسیار امیدوارکننده است و اکنون باید مجوز کشور عراق را نیز اخذ کنیم تا بتوانیم این مسیر را تکمیل کرده و لبخندی بر لبان مردم آبادان و خرمشهر بنشانیم.

وی با تأکید بر لزوم تغییر رویکرد سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: این سازمان نباید صرفاً به یک نهاد خدماتی و تدارکاتی تبدیل شود؛ دولت طبق قانون، از مناطق آزاد تولید ثروت را مطالبه می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: یکی از اشتباهات گذشته، گسترش بیش از حد حوزه استحفاظی منطقه آزاد اروند بوده است؛ منطقه آزادی که در بهبود زندگی مردم حوزه اصلی خود تأثیرگذار نبوده، نمی‌تواند الگویی پیشرو و بالغ در کشور باشد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر مناطق آزاد دنیا را بررسی کنیم، می‌بینیم که چگونه بر اقتصاد جهانی اثر می‌گذارند ، این در حالی است که منطقه آزاد اروند هنوز فاصله زیادی با جایگاه واقعی خود دارد و باید با برنامه‌ریزی دقیق این عقب‌ماندگی جبران شود.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=39413
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها