• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

نامه شورای شهر سابق عامل حذف قم از جهش تولید مسکن عنوان شد

  • کد خبر : 8423
  • 04 آبان 1400 - 17:12
نامه شورای شهر سابق عامل حذف قم از جهش تولید مسکن عنوان شد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزاش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در این جلسه، بیان کرد: نامه سال گذشته رییس وقت شورای اسلامی شهر قم با سربرگ این نهاد به شورای عالی شهرسازی کشور که در آن به الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان به محدوده شهری قم مخالفت شده بود امروز […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزاش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در این جلسه، بیان کرد: نامه سال گذشته رییس وقت شورای اسلامی شهر قم با سربرگ این نهاد به شورای عالی شهرسازی کشور که در آن به الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان به محدوده شهری قم مخالفت شده بود امروز کار به دست قم داده و سبب شده تا طرح استانداری برای الحاق این اراضی ۹ ماه بر روی زمین بماند.

محسن بهشتی با بیان اینکه نامه شورای شهر قم دست شورای عالی شهرسازی و معماری را در عدم الحاق این اراضی باز کرده است، ادامه داد: شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با استناد به این نامه شورای شهر قم اجازه الحاق این اراضی به قم را نداده و پیگیری های استانداری نیزتاکنون بدون نتیجه مانده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اضافه کرد: در حریم شهر قم ۲ هزار زمین خالی وجود دارد که متعلق به اشخاص حقیقی است و احداث مسکن ارزان قیمت و انبوه سازی در آنها امکان پذیر نیست؛ در حالی که شورای عالی شهرسازی و معماری وجود این اراضی را نیز از عوامل مهم در عدم الحاق ۵۶۰ هکتاری پردیسان برشمرده است.

وی با بیان اینکه برای وارد شدن قم در سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن چاره ای جز الحاق این اراضی به قم، نیست، گفت: شورای جدید شهر قم باید نامه ای به شورای عالی شهرسازی و معماری نوشته و از این نهاد تقاضا کند که نامه قبلی را به دلیل روی کارآمدن شورای جدید، کان لم یکن تلقی نماید.

بهشتی تصریح کرد: فرآیند الحاق زمین به حریم شهری یکی از دشوارترین مباحث حوزه شهرسازی است و در طرح جهش تولید مسکن استان قم به ۳۰۰ هکتار از این اراضی نیاز دارد و الحاق این ۵۶۰ هکتار نیاز ۱۰ سال آینده قم را تامین می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه تصمیم گیر نهایی در خصوص زمین در ایران، شورای عالی شهرسازی و معماری است، گفت: ما در قم زمین برای ساخت مسکن داریم ولی اجازه آن را نه.

وی اظهار داشت: طی ۲۰ سال اخیر به بهانه های مختلف شورای عالی شهرسازی و معماری اجازه الحاق اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری را به قم ندادند و بعید است به این زودی ها نیز چنین مجوزی بدهند بنابراین هیچ راهی برای قم جز پیگیری برای الحاق همین اراضی ۵۶۰ هکتاری وجود دارد.

بهشتی یادآور شد: آماده سازی اراضی ۳۲ هکتاری پردیسان برای ساماندهی منازل زیردکل و اراضی ۴۸ هکتاری برای پشتیبانی طرح های توسعه بافت فرسوده شهری قم از ۲۰ سال گذشته بلاتکلیف رها شده و اجازه آماده سازی آنها برای تولید مسکن به استان داده نمی شود.

وی در ادمه ابراز کرد: یکی از عوامل مهم در ضعیف بودن زیرساخت های رفاهی و گردشگری در این شهر مانند مهمانسراهای کارگری، کارمندی وغیره است که در مرکز اصولا قم به عنوان مقصد گردشگری جذابی تعریف نشده و کارکرد عبوری برای مسافران در آن دیده شده است.

آیین نامه اجرایی طرح جهش تولید مسکن هنوز ابلاغ نشده است

مدیرکل راه و شهرسازی قم نیز در ادامه، بیان کرد: آیین نامه اجرایی طرح جهش تولید مسکن هنوز ابلاغ نشده اما هزینه تمام شده در این طرح کمتر از طرح اقدام ملی است و دارای جذابیت بیشتری برای اقشار مستضعف است.

حسن صبوری یادآور شد: پیش بینی می شود دهک های اول درآمدی به اضافه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در اولویت غربال گری و پذیرش در این طرح باشند.

وی ادامه داد: در این طرح دولت در تامین سیمان و فولاد مورد نیاز مسکن کمک خواهد کرد و عوارض شهرداری ۳۰ درصد و نظام مهندسی نیز ۵۰ درصد با تحفیف همراه خواهد بود.

صبوری گفت: در طرح مسکن مهر ۷۵ درصد کل هزینه ساخت خانه بصورت یارانه ای با متقاضیان محاسبه می شد در حالی که در این طرح امکان ارائه چنین تسهیلاتی برای عموم مردم امکان پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی قم آماده همکاری با تعاونی های مطرح مسکن کارگری برای احداث خانه برای کارگران فصلی و ساختمانی در قالب این طرح است.

قم از ظرفیت تعاونی مسکن کارگری استفاده نکرده است

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور نیز در بخشی از این جلسه، اظهار داشت: تاکنون استان قم از ظرفیت تعاونی اسکان بعنوان بزرگترین تعاونی مسکن کارگران کشور هیچ استفاده ای نکرده است.

اکبر شوکت تصریح کرد: اتحادیه تعاونی مسکن کارگران سراسر کشور برای تولید انبوه ۲۰۰ هزار مسکن با قراردادی با وزارت راه و شهرسازی منعقد کرده که هیچ اثری از کارگران قم برای بهره گیری از این ظرفیت انجام نشده است.

وی ادامه داد: با تصویب هیات امنای تامین اجتماعی کشور بانک مسکن باید ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن در قالب این قرارداد به کارگران پرداخت کند.

شوکت گفت: کارگران بزرگترین مجری توسعه عمرانی و شهری هستند اما خود آنها از کوچکترین تسهیلات ملی و دولتی برای خانه دار شدن محروم هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: ۲۵ هزار کارگر ساختمانی قم بر مبنای فعالیت ۵ سال گذشته خود در حال رتبه بندی هستند اما کانون کارگران فصلی قم مکانی برای برگزاری دوره ها و کلاس های مربوطه را ندارد و دستگاه های استانی نیز تعامل قابل قبولی ندارند.

۷۵۰۰ کارگر ساختمانی قم نیازمند تامین مسکن هستند

رییس کانون کارگران فصلی و ساختمانی قم نیز در این جلسه، تصریح کرد: بیشتر استانها و کانون های کارگری از سهمیه خود برای ساخت مسکن استفاده کرده اند در حالی که هنوز در قم اقدامی صورت نگرفته است.

عباس شیری ادامه داد: مسوولان استانی مشکلات مربوط به احداث مسکن برای کارگران را در داخل استان حل کنند و این افراد را برای حل مشکلات به تهران حواله ندهند که هیچوقت از این طریق مشکلی از آنها برطرف نشده است.

به گفته وی، برای اینکه مسکن ارزان قیمت یا با قیمت مطلوب به کارگران استان برسد چاره ای جز ارائه تسهیلات در زمین و ساخت این پروژه ها از سوی نهاد دولت نیست.

وی عنوان کرد: ۷ هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی قم خود را نیازمند دریافت مسکن در طرح های ملی اعلام کرده اند که هنوز پایش و راستی آزمایی از آنها صورت نگرفته است./

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8423
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها