• امروز : جمعه - ۲۲ خرداد - ۱۴۰۵
  • برابر با : Friday - 12 June - 2026

اخبار ویژه

فراخوان پویش‌های «اگر کودک بودم…» و «صدای میدان» ویژه روز جهانی «مبارزه با کار کودک» پرداخت ۸۰درصدی زکات دام توسط عشایر فارس/ رشد چشمگیر مشارکت در سرچهان تولید مجموعه داستانک‌های ورزش همگانی برای نخستین بار در کشور/ گامی نوآورانه در مسیر ارتقای فرهنگ سلامت جامعه موفقیت اتاق اصناف مرکز استان فارس در آموزش های صنفی/لزوم کیفی سازی آموزش های صنفی به ویژه در خصوص فقه بازار نصب ۳۱۱ کنتور جدید برای مشترکین برق در نوبت آذربایجان غربی زیرساخت لازم برای حضور گردشگران در باغات قصردشت فراهم شود/ در موضوع آتش‌سوزی باغات هیچ‌گونه مماشاتی وجود ندارد افزایش تعداد ایستگاه‌های فعال آتش‌نشانی به ۲۹ واحد تا پایان سال ستاد تشییع رهبر شهید تشکیل جلسه داد یک نظامی عالی‌رتبه ارتش روسیه در مسکو ترور شد/ ویدئو توزیع سالانه ۷۴٠٠ میلیون کیلووات ساعت انرژی در آذربایجان غربی تاکید مدیر مخابرات آذربایجان غربی بر تسریع در واگذاری سرویس‌های پرسرعت فیبر نوری به مشتریان متن پیشنهادی ایران برای توافق با آمریکا بدتر از خسارت محض است/ واگذاری انحصار مدیریت و حاکمیت تنگه هرمز جزو موارد پیشنهادی در توافق تهران و واشنگتن شرارت‌های دشمن تکرار شود، اقدامات ما شدیدتر خواهد شد بکارگیری موشک‌های خیبرشکن در عملیات سپاه علیه اسرائیل ۳۵۸ کشته و ۵۱۳ مصدوم در حوادث خودروهای شوتی/۶۲درصد تلفات این خودروها مربوط به قاچاق سوخت

19

نظاره بر له شدن «سربازان ورزش همگانی»؟/ یک نفر به داد باشگاه‌ها برسد

  • کد خبر : 13119
  • 15 آبان 1400 - 0:09
نظاره بر له شدن «سربازان ورزش همگانی»؟/ یک نفر به داد باشگاه‌ها برسد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مجمع عمومی سالیانه انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه‌داران استان تهران در محل آکادمی المپیک برگزار شد. این مجمع با حضور باشگاه‌داران استان تهران و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه‌داران استان برگزار و گزارش عملکرد یک ساله هیات مدیره ارائه و عملکرد یک […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مجمع عمومی سالیانه انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه‌داران استان تهران در محل آکادمی المپیک برگزار شد. این مجمع با حضور باشگاه‌داران استان تهران و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه‌داران استان برگزار و گزارش عملکرد یک ساله هیات مدیره ارائه و عملکرد یک ساله مالی باشگاه‌ها بررسی شد. بعد از شیوع کرونا، باشگاه‌داران ورزشی با مشکلات بزرگی روبرو شدند و مسائل اقتصادی به سمتی پیش رفت که بسیاری را به سمت تعطیلی یا تعدیل نیرو کشاند. اعضای حاضر در مجمع راهکار‌های اجرایی جذب اعضای جدید را هم بررسی کردند.

واقعیت این است که با فراگیری کرونا بسیاری از رشته‌ها و باشگاه‌ها رو به تعطیلی رفتند و این هم خسارات جبران‌ناپذیری را به ورزش همگانی وارد کرد. شغل بسیاری از باشگاه‌داران به خطر افتاد و حدود نیم میلیون نفر با این مشکل دست و پنجه نرم کردند. طبق آمار حدود ۲۸ هزار باشگاه در کشور فعالیت می‌کند که می‌توان از آنها به عنوان ستون‌های ورزش همگانی نام برد. ۸۰ درصد اماکن ورزشی کشور، باشگاه‌ها هستند که به آنها لقب «سربازان ورزش همگانی» داده شده، اما طبق اعلام وزارت ورزش بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در دوران کرونا به این باشگاه‌ها خسارت وارد شده است. شیوع کرونا نه تنها سلامتی افراد که حیات باشگاه‌های ورزشی را هم به خطر انداخت و برای بازگشت به شرایط ایده‌آل باید زمان بگذرد.

برخی حوادث در جامعه بسیار تاثیرگذار هستند. این حوادث ممکن است سیل، زلزله و یا هر حادثه طبیعی دیگری باشند، اما این بار نه بحث زلزله است و نه سیل، بلکه نام ویروس کرونا مطرح است؛ بیماری که تا چندی قبل خیلی از مردم حتی اسمش را هم نشنیده بودند. اما مدتی بعد تبدیل به معضلی جدی برای مردم و کشورها شد. این ویروس که هنوز هم کنترل نشده و خسارت‌های زیادی به کشورها وارد کرده، ابتدا در چین شایع شد، اما خیلی زود سفر خود را آغاز و به سراسر جهان رفت.

شیوع کووید ۱۹ باعث تعطیلی سالن‌های ورزشی، استخر‌ها و باشگاه‌های بدنسازی در استان‌های مختلف شد که خبر بدی برای ورزش دوستان بود. با بررسی شرایط باید این حق را به مسئولان داد که راهی جز تعطیلی موقت باشگاه ها نداشته باشند چرا که در صورت عدم تعطیل‌ی، سلامتی مردم به خطر می‌افتاد. کرونا نه تنها باشگاه‌ها که حتی میدان بزرگی به نام المپیک را هم تحت تاثیر قرار داد و موجب تعویق یک ساله این رقابت‌ها شد. این ویروس بیش از آن چیزی که همه تصورش را می‌کردند توانست زندگی مردم را مختل کند و باشگاه‌ها داران هم از جمله صنف‌هایی بودند که بیشترین خسارت‌ها را دیدند.

با گذشت مدت نسبتاً زیادی از پاندمی کرونا هنوز بسیاری از کسب‌ و کارها تحت تأثیر گسترش ویروس قرار دارند و حتی در برخی زمان‌ها ترس از آن با سایه‌ افکنی خود موجب توقف فعالیت‌های اقتصادی شده، اما به گفته کارشناسان، باشگاه‌های ورزشی دلیل سرمایه کمتر خود آسیب بیشتری دیده‌اند. تاثیر کرونا بر کسب‌وکارها باشگاه‌ها به وضوح قابل‌ مشاهده است چون هم باشگاه‌داران متضرر شدند و هم ورزشکارانی که از ورزش فاصله گرفتند. این یک واقعیت است که کرونا سربازان ورزش همگانی را له کرد و خیلی از باشگاه‌ها داران هنوز هم نتوانسته‌اند کمر صاف کنند.

هرچند در این دوران خیلی از افراد باشگاه را به خانه‌ها بردند و به صورت مجازی تمرینات خود را دنبال کردند، اما باید بپذیریم که شرایط تمرینی در خانه با شرایط تمرینی در باشگاه تفاوتی بسیار زیادی دارد و اصلاً نمی‌توان آنها را با هم مقایسه کرد. حالا که مجمع عمومی سالیانه انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه‌داران تهران برگزار شده، باشگاه‌ها امیدوارند که کسب و کار آنها رونق بهتری پیدا کند. به هر حال تشکیل مجمع موسس انجمن صنفی کارفرمایی باشگاه داران ورزشی استان تهران، مطالبه دیرینه این قشر بود که باید خیلی زودتر شکل می‌گرفت.

اهالی این عرصه امیدوارند که بخش دولتی با دوراندیشی و طرح های مختلف در حوزه تقنینی، از انجمن‌ها و تشکل‌ها حمایت کند، چون اگر مطالبات انباشته شود، هیچکس قادر به رفع و رجوع آن نخواهد بود. به هر حال باشگاه‌داران جمعی هستند که سرمایه، وقت و توان خود را صرف کرده و نقص و کمبودهای خدمات بخش دولتی را در ایجاد و توسعه فضای ورزشی جبران می‌کنند. اکنون نیز با توجه به شرایط خاص کرونا، منطقی است که دولت و در راس آن وزارت ورزش و جوانان، اقدام عملی در حمایت از این بخش داشته باشند.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=13119
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.