• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

5

هشدار مایکروسافت درباره حمله جدید هکرهای روسی

  • کد خبر : 7921
  • 03 آبان 1400 - 13:08
هشدار مایکروسافت درباره حمله جدید هکرهای روسی

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست مایکروسافت اعلام کرد هکرهایی که عامل حمله سایبری سولار ویندز بودند، عملیات جدیدی را شروع کرده و زنجیره تامین فناوری از جمله فروشندگان و فراهم کنندگان فناوری ابری را هدف گرفته‌اند. به گزارش ایسنا، مایکروسافت این حمله هماهنگ که نخستین بار در ماه مه مشاهده شد را به گروهی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

مایکروسافت اعلام کرد هکرهایی که عامل حمله سایبری سولار ویندز بودند، عملیات جدیدی را شروع کرده و زنجیره تامین فناوری از جمله فروشندگان و فراهم کنندگان فناوری ابری را هدف گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، مایکروسافت این حمله هماهنگ که نخستین بار در ماه مه مشاهده شد را به گروهی به نام نوبلیوم نسبت داد که هکرهای روسی مورد حمایت دولت هستند و از تکنیکهای نفوذ پیشرفته در سال ۲۰۲۰ برای آلوده کردن ۱۸ هزار مشتری شرکت نرم افزاری سولار ویندوز با بدافزار استفاده کردند. مایکروسافت در یک وبلاگ اعلام کرد بیش از ۱۴۰ فراهم کننده خدمات فناوری و فروشندگان مجدد اطلاع یافته‌اند که هدف هکرها قرار گرفته‌اند و تصور می‌رود ۱۴ شرکت از میان این شرکتها هک شده‌اند.

مایکروسافت در ژوئن اعلام کرده بود نوبلیوم عامل حمله به شرکتهای فناوری اطلاعات، دولتها، اندیشکده‌ها و نهادهای خدمات مالی در ۳۶ کشور جهان بوده است. این بار مایکروسافت اعلام کرد در فاصله ژوییه تا اکتبر امسال به ۶۰۹ مشتری اطلاع دادیم ۲۲ هزار و ۸۶۸ بار از سوی نوبلیوم تحت حمله قرار گرفته اند و نرخ موفقیت این حملات اندک و تک رقمی بوده است.

این شرکت نرم افزاری اعلام کرد فعالیت اخیر نشانه دیگری است که مسکو تلاش می‌کند به دسترسی سیستماتیک و بلندمدت به انواع مبادی زنجیره تامین دست پیدا کرده و مکانیزمی را برای جاسوسی از اهداف مورد علاقه دولت روسیه ایجاد کند.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا هنگامی که ماه ژوئن در ژنو با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دیدار کرد، فهرستی از ۱۶ بخش حساس را ارائه کرد که خط قرمز آمریکا محسوب می‌شوند و هک شدن آنها واکنش سایبری دولت آمریکا را به دنبال خواهد داشت اما این حملات ادامه پیدا کرده است.

کاخ سفید در ماه مه امسال یک فرمان اجرایی صادر کرد و بخش خصوصی را به تقویت دفاع سایبری فراخواند. مقامات آمریکایی از شرکتهای بخش خصوصی می‌خواهند اطلاعات و تدابیر مربوط به حفاظت در برابر تهدیدهای سایبری را به اشتراک بگذارند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حملاتی که در وبلاگ مایکروسافت مورد اشاره قرار گرفته اند، فعالیتهای غیرپیشرفته‌ای بوده اند که روزانه از سوی روسیه و دولتهای خارجی دیگر انجام می‌شوند. نفوذگران برای بهره‌برداری از حفره‌ها یا آسیب پذیریهای امنیتی در نرم افزار تلاش نمی‌کنند و در عوض از تکنیک‌های شناخته شده برای سرقت اطلاعات بهره می‌برند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7921
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها