• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

3

واکسیناسیون تنها راه قطع زنجیره عفونت کرونا است

  • کد خبر : 7028
  • 30 مهر 1400 - 10:03
واکسیناسیون تنها راه قطع زنجیره عفونت کرونا است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست مهرداد روانشاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا باید بخش اعظمی از جمعیت در برابر کرونا واکسینه شوند تا این ویروس در جامعه گردش نکند، زیرا گردش ویروس برابر با انتقال بیماری و افزایش تلفات و مرگ ومیر است. […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

مهرداد روانشاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا باید بخش اعظمی از جمعیت در برابر کرونا واکسینه شوند تا این ویروس در جامعه گردش نکند، زیرا گردش ویروس برابر با انتقال بیماری و افزایش تلفات و مرگ ومیر است.

وی تصریح کرد: برخی از خطرات واکسن که گهگاه در شبکه‌های اجتماعی شایع می‌شود، پایه و اساس علمی نداشته و باید درنظر گرفت، از لحاظ آماری، واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و مرگ ومیر نقشی اساسی ایفا کرده است.

این استاد علوم پزشکی تاکید کرد: گزارش موارد نادر از مرگ ومیر و وضعیت شدید بیماری دلیل بر عدم کارایی واکسن و همچنین خطرات احتمالی محسوب نمی‌شود. به عنوان مثال، ایجاد لخته خون یکی از عوارضی است که در خصوص واکسن آسترازنکا مطرح می‌شود، اما این عارضه از لحاظ آماری برابر با ۷ نفر در هر یک میلیون نفر است.

وی افزود: به عبارت دیگر، تزریق واکسن آسترازنکا به هر یک میلیون نفر می‌تواند با ایجاد لخته در خون ۷ نفر همراه شود، اما بخش اعظمی از جمعیت در برابر وضعیت شدید بیماری و همچنین مرگ مصون خواهند شد.

روانشاد یادآور شد: در حقیقت مضرات واکسن کرونا در مقابل فواید آن ناچیز است، اما باید در نظر داشت، پس از تزریق هر ۲ دز و همچنین دز یادآور نیز دستورالعمل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری فیزیکی باید رعایت شود، چرا که واکسن هم ایمنی صددرصد ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: همچنین برخی افراد که در اثر تزریق واکسن مصونیت یافته و بیمار نمی‌شوند، می‌توانند ویروس را در جامعه به گردش درآورند و این مساله می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین پس از واکسیناسیون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نباید قطع شود تا کشور به نقطه‌ای برسد که زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه قطع شود.

آیا ویروس کرونا به صورت یک بیماری آندمیک (بومی) خواهد ماند؟

این پزشک ویروس‌شناس همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا ویروس کرونا به صورت یک بیماری آندمیک (بومی) خواهد ماند» گفت: باتوجه به شیوع جهانی و گسترش این ویروس در جوامع مختلف انسانی، به نظر می‌رسد که این بیماری به صورت آندمیک (بومی) درآمده و در جوامع بشری ماندگار شود و در برخی از بازه‌های زمانی مشکل‌ساز شود.

وی یادآور شد: اما این مساله نیز در حقیقت یک فرضیه است و با افزایش سطح واکسیناسیون، کاهش میزان مبتلایان و قطع زنجیره بیماری می‌تواند کاملا از بین برود.۳۵۲

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7028
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها