• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

واکسیناسیون کرونا در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است

  • کد خبر : 7887
  • 03 آبان 1400 - 13:21
واکسیناسیون کرونا در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست فیروز نصیرزاده روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود: تاکنون نصف جمعیت هدف استان، واکسن کرونا را دریافت کرده اند و آمادگی داریم تا پایان آبان ماه، کل جمعیت هدف را واکسینه کنیم و به نقطه مدنظر کارشناسان و ستاد مقابله با کرونا […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

فیروز نصیرزاده روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود: تاکنون نصف جمعیت هدف استان، واکسن کرونا را دریافت کرده اند و آمادگی داریم تا پایان آبان ماه، کل جمعیت هدف را واکسینه کنیم و به نقطه مدنظر کارشناسان و ستاد مقابله با کرونا در استان برسیم.

وی هدایتگری رسانه ها را در ترغیب مردم به واکسیناسیون بسیار مهم دانست و گفت: معتقدم در مقابل واکسن هراسی و حاشیه سازی برخی شبکه های اجتماعی، خبرنگاران متعهد باید با مصاحبه با شخصیت های صاحب نفوذ و پزشکان و پرستاران، مردم را بیشتر از فواید واکسن و عواقب نزدن آن مطلع کنند.

۳۲ جانباخته کادر درمان گیلان در دوره شیوع کرونا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گیلان گفت: در راه مبارزه با کرونا و تامین سلامت مردم، کادر درمان گیلان ۳۲ نفر از پزشکان، پرستاران، بهیاران و نیروهای خدوم خود را از دست داد و برای ۱۱ نفر آنها تاکنون کد شهادت اخذ شده است.

نصیرزاده اظهار داشت: اغلب کارکنان و کارمندان دانشگاه علوم پزشکی در واحدهای درمانی و بهداشتی استان درگیر کرونا و بستری شدند و گیلان از نخستین استان های درگیر این ویروس بود و کادر درمان استان نیز از اولین مدافعان و مبارزان سلامت مردم بودند.

وی همکاری رسانه ها با دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ۲ سال شیوع کرونا را، خوب توصیف کرد و با اشاره به گستره میدان فعالیت رسانه ای در رابطه با بیماری کووید ۱۹، از فعالان رسانه و خبر خواست، مردم را بیشتر از خدمات نظام و دولت در راستای سلامت عمومی مطلع کنند.

جهش در حوزه بهداشت و درمان گیلان

نصیرزاده گفت: از زمان شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گیلان امکانات و تجهیزات لازم را با جدیت مطالبه کرد و در نهایت ۹ دستگاه سی تی اسکن وارد استان شد و ۶۱۰ تخت بستری نیز به مجموع تخت های بیمارستان ها افزوده شد.

وی ادامه داد: ۱۵۴ تخت سی سی یو و آی سی یو نیز به مجموع این تخت ها اضافه شد و در کل، ۳۲ پروژه بزرگ و کوچک در حوزه بهداشت و درمان در گیلان با نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و راه اندازی شده است.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان آزمایشگاه ها، کلینیک ها، مراکز درمانی و واحدهای تولید ماسک را جزو این قبیل پروژه ها اعلام کرد و همچنین افتتاح بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی پورسینای رشت را نیز از توفیقات حاصله در دوران مقابله با کرونا اعلام نمود.

به گفته وی در طول ۲ سال گذشته ۸۵۰ قلم تجهیزات سرمایه ای در میان مراکز بهداشت و درمان استان توزیع شده است و گیلان در حوزه تامین و تجهیز تجهیزات و سرمایه های بهداشت و درمانی، جهش خوبی را تجربه کرده است.

واکسیناسیون کرونا در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است

واکسن کرونا در آستارا عوارض خاصی نداشته است

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در این مصاحبه خبری به شایعات مربوط به عوارض واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: واکسن کرونا در این شهرستان تاکنون عوارض خاصی نداشته است و از مردم انتظار داریم برای ایجاد ایمنی عمومی، در نخستین فرصت به دریافت واکسن اقدام کنند.

دکتر فرید بصیری مقدم افزود: ۷۵ درصد جمعیت آستارا دز نخست و ۳۵ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند و ۳۵ مرکز واکسیناسیون فعال است و ۸۴ درصد دانش آموزان نیز واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: در مهرماه ۳۰ هزار دز واکسن تزریق شده و آستارا از نظر میزان تزریق روزانه واکسن، رتبه ۶ یا هفت را درگیلان دارد اما همچنان از نظر واکسیناسیون عمومی در پایین جدول استان قرار داریم.

دلایل واکسن گریزی در آستارا

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا ترس از عوارض جانبی را از دلایل واکسن گریزی مردم در این شهرستان ذکر کرد و گفت: به مردم توصیه می کنیم به مطالب غیرعلمی توجه نکنند زیرا اگر واکسن ضرر داشت، ابتدا ما کادر درمان را گرفتار می کرد.

بصیری مقدم افزود: مصونیت بعد از بهبودی نیز از دیگر دلایل و بهانه های برخی افرد برای واکسن نزدن است و باید اینگونه همشهری ها متوجه باشند که مصونیت بعد از ابتلا، باوری غلط است و فرد بهبود یافته، احتمال دارد بارها گرفتار کووید ۱۹ شود اما واکسن بازدارنده است.

وی بی اعتقادی به اثر واکسن را از دیگر بهانه های برخی افراد اعلام کرد و گفت: این باور غلط ریشه در فضای مجازی دارد و متاسفانه برخی کاربران کم سواد و غیرعلمی، به این بحث دامن می زنند، در حالی که تاثیر واکسن برای همه کشورهای جهان ثابت شده است و روز به روز واکسیناسیون در جهان گسترش می یابد.

انتظار ورود واکسن فایزر نیز از دیگر دلایل واکسن نزدن برخی افراد است که مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا آن را اعلام کرد و افزود: سبد واکسن ما متنوع و از همه نوع به مقدار کافی موجود است و شهروندان، در اولین فرصت از هر نوع واکسن در دسترس استفاده کنند.

او تصریح کرد: واکسن های موجود از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد تایید قرار گرفته است و مردم با اطمینان خاطر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و در ایجاد ایمنی عمومی در جامعه سهیم باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا به وجود حدود ۵۱۷ مادر باردار در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تا امروز ۳۵ درصد این جمعیت واکسینه شده اند و انتظار داریم با هدایت و روشنگری رسانه ها، میزان واکسیناسیون در آستارا ارتقا یابد.

شیوع ویروس کرونا در جهان خسارات جانلی و مالی برجا گذاشته و طبق نظر کارشناسان، بهترین راهکار پیشگیری از ان واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7887
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها