• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

واکنش‌ها به ترور نافرجام/حمایت از افشاگری/داد از گرانی

  • کد خبر : 13420
  • 16 آبان 1400 - 14:02
واکنش‌ها به ترور نافرجام/حمایت از افشاگری/داد از گرانی

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ترور نافرجام نخست‌وزیر عراق/ رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش/ گرانی کالاهای اساسی/ حمایت از یک خبرنگار افشاگر و… از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید. به گزارش ایسنا، واکنش‌ها در پی ترور نافرجام نخست وزیر عراق از موضوعات پرمخاطب امروز […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ترور نافرجام نخست‌وزیر عراق/ رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش/ گرانی کالاهای اساسی/ حمایت از یک خبرنگار افشاگر و… از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، واکنش‌ها در پی ترور نافرجام نخست وزیر عراق از موضوعات پرمخاطب امروز بود.

در همین رابطه علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی  در توییتی نوشت: سوء قصد به جان نخست‌وزیر عراق فتنه جدیدی است که رد آن را باید در اتاق‌های فکر خارجی جستجو کرد که از سال‌ها قبل با ایجاد و پشتیبانی گروه‌های تروریستی و اشغال این کشور، جز ناامنی، ایجاد اختلاف و بی‌ثباتی، ارمغانی برای مردم مظلوم عراق نداشته‌اند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم ضمن درخواست هوشیاری همگان  نسبت به توطئه هایی که امنیت و پیشرفت  عراق را هدف قرار داده است، این گونه حوادث را در راستای منافع  طرف هایی دانست که طی ۱۸ سال گذشته به ثبات، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق تعرض کرده و با ایجاد گروه‌های تروریستی و فتنه انگیزی، در پی دستیابی به اهداف شوم منطقه ای خود بوده اند.

در پی تلاش برای سوء قصد به نخست وزیر عراق، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در تماس تلفنی با فواد حسین همتای عراقی خود با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به مصطفی الکاظمی، از سلامتی نخست وزیر عراق کسب اطمینان و ابراز خرسندی نمود.

اخیرا خبرنگار خوزستانی در صفحه شخصی خود در توییتر ادعا کرده که بعد از انتشار نامه مربوط به استخدام های غیرقانونی در وزارت نفت، این وزارت خانه از او شکایت کرده است.

شکایت از این خبرنگار، واکنش  نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را در پی داشت که در نامه‌ای به به وزیر نفت خواستار  شد که در راستای حمایت از خبرنگاران با لحاظ کردن مصالح مرتبط با افکار عمومی، دستور توقف شکایت از خبرنگار (خوزستانی) صادر شود.

عباس مقتدایی همچنین در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اقدام اخیر وزارت نفت در زمینه شکایت از خبرنگاری که حقوق نجومی یکی از مدیران وزارت نفت را افشا کرده بود انتقاد کرد و گفت: به این روند خاتمه دهند و خبرنگاران کشور از خبرنگار افشاگر حمایت کنند.

در همین جلسه محمد باقر قالیباف در جریان بررسی کلیات لایحه اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در پاسخ به اظهارات نماینده رباط کریم مبنی بر این‌که چرا مردم باید به خاطر تردد از ساعت ۱۰شب تا ۳ صبح جریمه شوند و این کار جیب مردم را خالی می‌کند، گفت: در زمان اوج شیوع ویروس کرونا، کادر درمان به این نتیجه رسیدند که بیشترین منشاء شیوع ویروس از شب نشینی‌های مردم است، لذا تصمیم بر ممنوعیت تردد شبانه گرفته شد تا شب نشینی‌ها به حداقل برسد ممنوعیت هم از ۱۰ شب تا ۳  صبح در نظر گرفته شد.

رییس مجلس افزود: باید به این نکته توجه شود تا مردم خدایی نکرده فکر نکنند دولت برای تامین کسری بودجه و یا نیروی انتظامی برای کسب درآمد این کار را انجام می‌دهد، این اقدام تنها برای حفظ جان مردم است.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی ناجا هم با اشاره به اینکه در کل کشور ۴۵۰۰ دوربین ثبت تخلف در راه‌های اصلی و شهرها وجود دارد، فقط در ۷ شهر کشور دوربین ثبت تخلف است که ۴۹ درصد دوربین‌ها معیوب بوده و کار نمی‌کند، افزود: طبق قانون، وزارت راه و شهرسازی مسئول توسعه دوربین‌ها است که باید بحث توسعه را از وزارت راه و شهرسازی پیگیر شد، ولی ریالی از محل اعمال جریمه به افسران و درجه‌داران تعلق نمی‌گیرد و به خزانه می‌رود.

صبح امروز، مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، با رمز «یا رسول الله(ص)» با حضور و گسترش یگان‌های پیاده، زرهی و مکانیزه نیروی زمینی ارتش، سامانه‌های پدافندی نیروی پدافند هوایی، شناورهای سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی ارتش با پشتیبانی جنگنده‌ها و پهپادهای نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی سواحل مکران آغاز شد.

اخبار دیگر از این رزمایش را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

شلیک موشک هوا به سطح و تیراندازی به اهداف متحرک دریایی توسط جنگنده‌های فانتوم

دشمنان از آزمودن قدرت ارتش و سپاه پرهیز کنند

تاخت آبخاکی مشترک نیروهای دریایی و زمینی ارتش در سواحل مکران انجام شد

پیام «رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰» برای دوست و دشمن

***

انتقاد از گرانی کالاهای اساسی مردم موضوع توییت حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان بود که در صفحه شخصی خو خطاب به ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و فاطمی امین، وزیر صنعت نوشت: به داد بازار برسید!

گفت و گوی ایسنا با نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص آخرین اقدامات کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مبنی بر طرح اصلاح قانون مهریه هم از اخبار پربازدید بامداد امروز بود.

حجت الاسلام حسن‌ نوروزی با اعلام اینکه طرح اصلاح قانون مهریه به‌زودی به صحن مجلس می‌رسد، افزود: تاکید ما بر این است که تا جایی که امکان دارد مهریه نقد و به صورت عندالمطالبه دریافت شود، نه اینکه ۵۰۰ یا هزار سکه به صورت عندالاستطاعه باشد و به اجرا گذاشته شود، یعنی تاکید بر این است که مهریه عندالمطالبه باشد و اگر هم نظر طرفین بر عندالاستطاعه است در صورت ضرورت باشد و تضمین کافی اخذ شود.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) شانزدهم  آبان ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=13420
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها