• امروز : پنج شنبه - ۴ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

1
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

پاسخ ضرغامی به “بازنگری میراثی بودن ۲۰۰ خانه در شیراز”

  • کد خبر : 6316
  • 27 مهر 1400 - 22:09
پاسخ ضرغامی به “بازنگری میراثی بودن ۲۰۰ خانه در شیراز”
عزت‌الله ضرغامی در پاسخ به نگرانی‌های پیش‌آمده درباره مصوبه "لزوم بازنگری میراثی بودن ۲۰۰ خانه در بافت تاریخی شیراز"، گفت: این موضوع برای بررسی همه‌جانبه، به هیأت کارشناسی ارجاع شده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران در جمع خبرنگاران، درباره مصوبه لزوم بازنگری میراثی بودن ۲۰۰ خانه در اطراف حرم شاهچراغ و اجرای طرح توسعه ۵۷ هکتاری در جریان سفر رییس جمهور  به استان فارس، اظهار کرد: خواهش می‌کنم به جای این‌که سوالی از قبل طراحی کنید و دنبال جواب‌هایی باشد، به سخنرانی من توجه کنید. اگر به عنوان خبرنگارِ همکار ما می‌خواهید مطلبی روشن شود به صحبت‌های من دقت کنید. من می‌گویم ما مسائل مختلفی داریم که باید دور هم بنشینیم با کارشناسی آن‌ها را حل کنیم.

او اضافه کرد: هر کسی می‌آید و جبهه‌بندی می‌کند و اختلاف می‌اندازد، یکی می‌گوید این می‌خواهد فلان جا را خراب کند، از آن طرف، یک نفر دیگر می‌گوید که این‌جا تاریخی نیست و خانه معمولی است، یکی دیگر هم می‌گوید که ما آن‌جا زندگی می‌کنیم، بدبخت شده‌ایم فقط باید ببینید چیست، یک نفر دیگر هم می‌گوید این‌جا بافت تاریخی است و باید حفظ شود. ما حرف‌های مختلفی داریم و باید بنشینیم در خانواده گردشگری (وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) با هم بحث کنیم و مسائل‌مان را حل کنیم. صورت مسأله را پاک نکنیم. درباره این موضوع (بافت تاریخی شیراز) هم فعلا بحث‌های کارشناسی مطرح است.

ضرغامی گفت: من هر کجا رفتم مردم مراجعه کردند و مسأله داشتند، چون من مسؤولم و باید جواب دهم. برای همین همه این مسائل را به یک تیم کارشناسی، متشکل از دستگاه‌های مختلف ارجاع داده‌ام تا مسائل را بررسی کنند. شما را هم دعوت می‌کنم به بافت تاریخی شیراز بروید و سه چهار ساعت وقت بگذارید و به خانه‌های مردم بروید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه، درباره زمان قطعی ازسرگیری صدور ویزای توریستی ایران با توجه به بی‌اطلاعی سفارتخانه و بسته بودن سایت صدور ویزا برای گردشگری، به ایسنا گفت: ویزای گردشگری راه افتاده و از اول آبان ماه صادر می‌شود، سایت هم باز خواهد شد.

ضرغامی همچنین درباره پیگیری مشکلات گردشگری سلامت به دنبال مذاکره با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: میز سلامت در معاونت گردشگری ایجاد شده است، صحبت‌های اولیه هم با وزیر بهداشت صورت گرفته است، ولی این موضوع پر از اشکال است و متاسفانه در سالیان گذشته آسیب‌های زیادی دیده که تا حدی دچار آسیب و فساد هم شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=6316
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها