• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

5

پیش‌بینی کمبود تولید برق در صورت محدودیت گاز مصرفی نیروگاه‌ها

  • کد خبر : 8013
  • 03 آبان 1400 - 14:24
پیش‌بینی کمبود تولید برق در صورت محدودیت گاز مصرفی نیروگاه‌ها

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/خوزستان سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور با اشاره به کمبود گاز در زمستان، گفت: در صورت اعمال محدودیت به گاز مصرفی نیروگاه‌های برق، این مساله می‌تواند سبب کمبود تولید برق به دلیل کاهش فشار گاز و محدودیت‌های احتمالی آن در زمستان پیش رو به خصوص در روزهای […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/خوزستان سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور با اشاره به کمبود گاز در زمستان، گفت: در صورت اعمال محدودیت به گاز مصرفی نیروگاه‌های برق، این مساله می‌تواند سبب کمبود تولید برق به دلیل کاهش فشار گاز و محدودیت‌های احتمالی آن در زمستان پیش رو به خصوص در روزهای سرد سال شود.

کیومرث زمانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان بیش از ۱۲۰ مصوبه در راستای هماهنگی و پیگیری مشکلات صنعت برق اخذ و تصمیمات مهمی جهت عبور از پیک بار ۱۴۰۰ و مشکلات ناشی از خشکسالی و کمبود تولید برق داشته که اجرایی کردن این مصوبات و همکاری مجموعه صنعت برق، باعث عبور موفقیت‌آمیز از پیک تابستان شده است.

وی افزود: الزام نیروگاه‌ها به تولید و تزریق برق مازاد خود به شبکه سراسری به میزان ۹۰۰ مگاوات، جلب همکاری مشترکین صنعتی بخصوص صنایع فلزی و سیمانی و محدود کردن آن‌ها در ساعات پیک بار جهت کاهش یا صفر کردن خاموشی‌های خانگی و پیگیری منظم در شناسایی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز رمزارزها از مهمترین اقداماتی است که منجر به عبور موفقیت آمیز از پیک بار ۱۴۰۰ شد.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: در شبکه تحت پوشش ما تنها ۱۰ درصد نسبت به متوسط مناطق دیگر کشور محدودیت و خاموشی برنامه‌ریزی شده شهری اعمال شد که با اجرایی کردن مصوبات شورای پایایی، این محدودیت‌ها در خوزستان به صفر رسید.

زمانی با اشاره به اعلام کمبود گاز در زمستان، بیان کرد: در صورت اعمال محدودیت به گاز مصرفی نیروگاه‌های برق، این مساله می‌تواند سبب کمبود تولید برق به دلیل کاهش فشار گاز و محدودیت‌های احتمالی آن در زمستان پیش رو به خصوص در روزهای سرد سال شود.

وی افزود: با توجه به این موضوع از هم‌اکنون برنامه‌های لازم جهت گذر از زمستان ۱۴۰۰ انجام و قرار است طی برگزاری جلسات منظم شورای پایایی، مساله استفاده نیروگاه‌ها از سوخت دوم و میزان تاب‌آوری آن‌ها در کار با این سوخت‌ها بررسی و آسیب شناسی شده و راهکارهای مناسب جهت برون رفت از موضوع توسط متولیان امر تولید برق اندیشیده شود.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور تصریح کرد: همکاری مشترکین بزرگ صنعتی که مصرف انرژی بالایی دارند باید در زمستان جلب شود تا با کاهش مصرف، شرایط مناسبی را برای گذر از زمستان داشته باشیم.

 انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8013
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها