• امروز : جمعه - ۳ تیر - ۱۴۰۱
  • برابر با : Friday - 24 June - 2022

اخبار ویژه

بیانیه مهم انجمن اسلامی جامعه پزشکی: فرصت اصلاح ابدی نیست! تخت‌روانچی: در کنار مردم افغانستان ایستاده‌ایم ایران خواستار آزادسازی دارایی‌های مسدود شده افغانستان از سوی آمریکا شد تقدیر رییس صندوق بازنشستگی نفت از دریانوردان شرکت ملی نفتکش سخنرانی آیت‌الله رئیسی در اجلاس سران بریکس پلاس تراز تجاری منفی چندین ماهه با دیپلماسی پویا مثبت شده است عبودتیان: دولت در نقطه‌ای قرار داشت که مجبور به حذف ارز ترجیحی بود وظیفه داریم با تبیین دستاوردهای دولت مردمی، روحیه امید را در جامعه زنده نگه داریم کارآیی دین در اداره جامعه باید اثبات شود همگان باید حرمت خون شهدا را حفظ کنند رییس جمهور: کادر پزشکی در دوران کرونا مجاهدانه از جان مردم دفاع کرد خیاطیان: توجه به حوزه علوم پایه در برنامه هفتم توسعه است اظهارات طحان نظیف درباره نظر شورای نگهبان پیرامون اصلاح قانون انتخابات رییس جمهور از مجتمع پتروشیمی بجنورد بازدید کرد رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: هیات‌های داوری مالیاتی به کار گرفته شوند

1

چرا برخی از دانش آموزان همچنان در انتظار کتاب درسی بسرمی‌برند؟

  • کد خبر : 6491
  • 29 مهر 1400 - 11:46
چرا برخی از دانش آموزان همچنان در انتظار کتاب درسی بسرمی‌برند؟

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/قم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با تمام چالش‌ها بر سر مجازی یا حضوری بودن آموزش‌ها آغازشد و ۲۹ روز از مهرماه گذشته امّا والدین برخی از دانش آموزان از نبود کتب درسی گلایه مند هستند. در صورتی که با گذشت ۲۹ روز از مهرماه این انتظار وجود دارد که کتب […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست</p>


ایسنا/قم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با تمام چالش‌ها بر سر مجازی یا حضوری بودن آموزش‌ها آغازشد و ۲۹ روز از مهرماه گذشته امّا والدین برخی از دانش آموزان از نبود کتب درسی گلایه مند هستند. در صورتی که با گذشت ۲۹ روز از مهرماه این انتظار وجود دارد که کتب درسی در اختیار همه دانش آموزان قرار بگیرد ولی هنوز دانش آموزانی هستند که یا کتاب ندارند و یا کتاب‌ها را ناقص دریافت کردند.

 در این خصوص سهراب مقدمی معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه چند سالی است که پروسه توزیع کتاب از طریق سامانه فروش و توزیع کتب درسی به صورت متمرکز کشوری انجام می‌شود، توضیح داد: روال کار بر این است که دانش آموزانی که در مدارس ثبت نام می‌کنند زمانی که برای ثبت سفارش کتب درسی که معمولا فروردین ماه است اعلام می‌شود در سامانه سفارش خود را ثبت ‌کنند لذا فرصتی که استان برای این موضوع دارد را طبق بخشنامه اعلام می‌کنیم و از دانش آموزان می‌خواهیم در این بازده زمانی سریعتر ثبت سفارش را انجام دهند و بعضا هم اولیاء و دانش آموزان به موقع اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: لازمه ثبت سفارش در سامانه ثبت نام قطعی و نهایی شده دانش آموز در مدرسه است لذا در خصوص میان پایه‌ها مشکلی نداریم امّا در ورودی‌های هر مقطع همچون هفتم پایه اوّل متوسطه، دهم پایه دوم متوسطه و فنی حرفه‌ای و کاردانش هم در پایه دهم به دلیل اینکه برخی از دانش آموزان و اولیاء ثبت نام را تأخیر می‌اندازند و همین امر منجر به تراکم و فشار در ثبت نام‌ها و در نتیجه آن ایجاد اختلال در سامانه می‌شود و نمی‌توانند به موقع ثبت سفارش کنند حتی امسال مواردی داشتیم که در مهر ماه ثبت شده‌اند.

مقدمی افزود یک از مشکلات ما بحث مجوز ثبت نام برای دانش آموزان اتباع بود که امسال به تأخیر افتاد لذا ثبت سفارش کتب درسی این دسته از دانش آموزان هم با تأخیر انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه لازمه چاپ و توزیع کتاب این است که آمار دقیقی در سامانه ثبت سفارشات باشد و توسط مرکز پژوهش و برنامه ریزی انجام شود گفت: توزیع کتاب برای دانش آموزانی که با تأخیر ثبت نام کردند هم در بحث ارسال به استان و هم  از نظر تأمین کتاب خلل  ایجاد می‌کند.

مقدمی در خصوص آن دسته از دانش آموزانی که به موقع ثبت نام کردند امّا تا امروز کتاب دریافت نکردند، تصریح کرد: با بررسی این موارد متوجه شدیم در همان مدرسه و کلاسی که دانش آموز به موقع ثبت سفارش کرده ولی کتاب دریافت نکرده دانش آموزی وجود دارد که مهرماه ثبت نام داشته و کتب درسی اش به استان ارسال شده و این مشکلی بود که به وزارتخانه انتقال دادیم که سامانه امکان تفکیک دانش آموزان را بر اساس زمان ثبت نام ندارد و صدور حواله به صورت رندومی انجام می‌شود لذا ممکن است دانش آموزی در تیر ثبت سفارش کرده ولی کتاب دریافت نکرده و برخلاف آن دانش آموزی که مهرماه این کار را انجام داده کتاب اش را دریافت کرده باشد البته این قول را دادند که این مشکل برای سال‌های آینده مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود حدودا ۲۷۴هزار دانش آموز کسری کتاب ما در حوزه ابتدایی با توزیع کتاب برای ۱۵۰ هزار دانش آموز ابتدایی به زیر صد نفر می‌رسد در متوسطه اول و دوم هم به همین صورت است و فقط در خصوص رشته فنی حرفه‌ای و کاردانش مشکلات ما حادتر است.

مقدمی مشکلات دانش آموزان رشته فنی حرفه‌ای و کاردانش برای دریافت کتب درسی را مورد توجه قرار داد و متذکر شد: این مشکل هم به دلیل وجود اشکالات در سامانه سیدا است و دانش آموزانی داریم که هنوز نتوانستند در سامانه سیدا ثبت نام خود را قطعی کنند و چون اطلاعات سامانه ثبت سفارش کتب از سیدا گرفته می‌شود پس به تبع مشکلاتی ایجاد می‌شود.

معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش عنوان کرد: در یک جمعیت آماری ۱۵۰ هزار نفری دانش آموزان ابتدایی و نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم کسری کتاب ما به زیر نفر می‌رسد که آمار زیادی نیست علی رغم این ما در تلاشیم که هیچ دانش آموزی بدون کتاب باقی نماند چرا که وظیفه ماست که کتاب‌ها را سریع بدست دانش آموزان برسانیم.

مقدمی در ادامه افزود: این اختلالی که به وجود آمده در برخی موارد کوتاهی اولیاء و دانش آموزان برای ثبت نام بوده و در برخی موارد اشکالات سامانه ثبت سفارش بوده که امکان تفکیک ندارد و امیدواریم برای سال‌های آینده این مشکلات را نداشته باشیم و ما هم به عنوان خدمتگزار این دانش آموزان تمام سعی و تلاش خودمان را انجام می‌دهیم که هر چه سریع تر کتاب به دست آنها برسد.

وی تصریح کرد: امروز تعدادی از کتاب‌ها به استان می‌رسد لذا در متوسطه اول و ابتدایی سعی خواهیم کرد که با شروع هفته آتی دانش آموزی بدون کتاب نباشد.

معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش در پایان یادآورشد: توزیع کتاب در رشته فنی و حرفه‌ای و کار دانش مشکل کشوری است علی رغم این وظیفه استان است که پیگیری کند و ما هم تمام سعی خودمان را برای رفع مشکل خواهیم کرد.

انتهای پیام

بازدیدها: ۰

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=6491
 

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

google-site-verification=q_cu6BbJE6iM8wcnX2-fikQV20c7-RwePv3mDNnjrVw