• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

1

چهارم آبان‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

  • کد خبر : 8361
  • 04 آبان 1400 - 15:10
چهارم آبان‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست با فروکش کردن موج پنجم کرونا کم کم مردم زندگی روزمره خود را به روال ۲ سال قبل در پی گرفته اند و در بسیاری از محافل و تجمع ها گویی خبری از این ویروس نیست، ماسک ها برداشته شده و فاصله های اجتماعی هم رعایت نمی شود، در […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

با فروکش کردن موج پنجم کرونا کم کم مردم زندگی روزمره خود را به روال ۲ سال قبل در پی گرفته اند و در بسیاری از محافل و تجمع ها گویی خبری از این ویروس نیست، ماسک ها برداشته شده و فاصله های اجتماعی هم رعایت نمی شود، در این میان عده ای هم ساز واکسن نزدن را کوک کرده اند و با وجود تمامی هشدارها و توصیه ها گوش شنوایی ندارند و دل به فضای مجازی وتبلیغات منفی علیه واکسن سپرده اند.

البته آمارها چیز دیگری می گویند بر اساس اطلاعات جهانی و متخصصان ضرر تزریق واکسن بسیار کمتر از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است و افرادی که بعد از دریافت ۲ دُز واکسن به این بیماری مبتلا شده اند علائم بسیار خفیفی داشته اند حال آنکه شمار مبتلایان و عوارض آن در کسانی که از دریافت واکسن سر باز می‌زنند، به مراتب بیشتر و قابل توجه است.

با تلاش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون هیچ گونه کمبودی در رابطه با واکسن کرونا در کشور وجود ندارد و مردم به راحتی می توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده، واکسن دریافت کنند، البته ذکر این نکته ضروری است که صرف این اقدام، نمی تواند ایمنی کامل ایجاد کند و افراد باید در کنار تزریق واکسن موارد بهداشتی را هم به طور کامل رعایت کنند.

در این میان برخی اقدامات هم به کمک آمده تا مردم برای دریافت واکسن تشویق و یا مجبور شوند از جمله اینکه براساس اعلام سازمان امور استخدامی کشور ورود کارکنان، کارگران و کارفرمایان واکسن نزده به محل کار ممنوع است و افرادی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند باید هرچه سریع‌تر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

امروز مراکز مشهد، رشت، کرج و کرمانشاه محور گزارش های کرونایی خود را به این موضوع اختصاص داده و از کم توجهی ها و بی رغبتی عده ای به تزریق واکسن و فواید دریافت واکسن نوشتند که جزئیات این دو مطلب را می توانید با عناوین واکسن گریزی و خطر موج ششم شیوع کرونا، آژیر خطر موج ششم و حرکت گیلان به سمت رنگ‌بندی سرخ ، واکسن و خودمراقبتی اکسیر ایمنی جمعی در برابر کرونا و وضعیت قرمز کرونایی جوانرود در سایه بی‌توجهی به پروتکل‌ها بخوانید.

در استان ایلام نیز بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ۲۲ درصد از مردم هنوز تصمیمی برای دریافت واکسن نگرفته اند و بیش از ۸۲ درصد از موارد فوتی کرونایی امسال واکسن تزریق نکرده اند و بیش از ۹۰ درصد موارد فوتی کرونایی استان در سال جاری که حداقل یک دز واکسن زده اند، دارای بیماری زمینه ای بوده اند.

مراجعه مردم استان اصفهان برای دریافت واکسن کرونا هم بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی کمتر از نصف ظرفیت پذیرش مراکز واکسیناسیون است و این نشان می‌دهد که بسیاری به اهمیت تزریق واکسن پی نبرده اند.

مراکز واکسیناسیون استان اصفهان در ۲۴ ساعت قابلیت تزریق به ۱۵۰ هزار نفر را دارند حال آنکه روزانه حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر به این اماکن مراجعه می‌کنند، اکنون ۷۵۰ هزار دز واکسن کرونا آماده تزریق و انبار شده در این استان وجود دارد.

تاکنون ۱.۵ میلیون نفر برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند و موضوع اصلی در روزهای فعلی اقدام و ترغیب هر چه بیشتر مردم برای واکسیناسیون است زیرا بحث‌های غیرکارشناسانه به ویژه در فضای مجازی مانعی برای مراجعه مردم به مراکز تزریق واکسن شده است.

وضعیت در شهرستان بابل واقع در استان مازندران هم نگران کننده است زیرا دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده است که یکی از دلایل افزایش بستری بیماران کرونایی در بابل تعلل شهروندان در تزریق واکسن کرونا است و با وجود اینکه این شهرستان تاکنون از شهرهای پیشرو در تزریق واکسن کرونا بوده اما در این وضعیت هم تنها حدود ۴۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

هر چند عده ای از دریافت واکسن امتناع می ورزند اما واکسیناسیون با سرعت درحال انجام است و آمارها نشان می دهد که تا رسیدن به هدف و نتیجه مطلوب زمان زیادی باقی نمانده است، در این رابطه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده است که تاکنون چهار میلیون و ۶۴۴ هزار نفر در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در ۱۶ شهرستان استان خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که از این تعداد سه میلیون و ۶۶ هزار نفر نوبت اول و یک میلیون و ۵۷۸ هزار نفر نیز نوبت دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند. 

بستری ۹۰ بیمار جدید و ۱۴۲ بیمار بدحال طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی و بخش مراقبت های ویژه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بستری ۱۴۲ نفر  فوت ۹ بیمار در آذربایجان شرقی، ابتلای ۵۶۹ نفر و فوت ۱۶ بیمار در آذربایجان غربی، بستری ۲۶ فرد جدید و فوت یک نفر در استان اردبیل، بستری ۸۹ بیمار بدحال کووید۱۹ و فوت هشت نفر، شناسایی ۱۶۷ بیمار جدید و فوت سه نفر در استان لرستان، بستری ۴۱ بیمار جدید حاد تنفسی و فوت پنج بیمار در منطقه کاشان، شناسایی ۱۹۱ مورد جدید کرونا و فوت سه نفر در استان سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته تنها بخشی از آمار کرونایی در کشور است که تلنگری برای افرادی است که هنوز بعد از۲ سال ویروس کرونا را جدی نمی گیرند.

خبر مسرت بخش از استان ایلام هم اینکه در شبانه روز گذشته مورد فوتی نداشته وتنها ۱۳۶ مورد ابتلای جدید کرونا شناسایی شده است.

اما بر اساس آمار امروز (چهارم آبان) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۵۶ بیمار کووید طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و  مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۵۱۹ نفر رسید.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۷۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۴۵۶ نفر رسید.

همچنین تا کنون پنج میلیون ۴۴۳ هزار و ۲۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۴ هزار و ۱۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۱ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۲۹۱ نفر دُز اول، ۳۰ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۴۸۰ نفر دُز دوم و ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۲ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۷۱ دُز رسید و در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۹۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

اکنون ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۱۵ شهر در وضعیت زرد و ۸۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

چهارم آبان‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

امروز همچنین خبرهای دیگری درباره کرونا روی سایت مراکز استانی ایرنا قرار گرفت با این عناوین: 

– واکسیناسیون نوبت نخست ۷۳ درصد و نوبت دوم ۱۱ درصد از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال (دوره‌های متوسطه اول و دوم) منطقه کاشان

–  تزریق دُز اول واکسن کرونا به ۸۷ درصد جامعه هدف و ۴۸ درصد دُز دوم و آغاز تزریق دز سوم یا یادآور واکسن کرونا به صورت فراگیر در استان مازندران

–  دریافت هر ۲ دُز واکسن توسط ۵۲ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در استان زنجان

– تزریق ۹۴ هزار و ۷۳۲ دُز انواع واکسن کرونا به گروه‌های هدف در شهرستان سردشت واقع در آذربایجان غربی

– مراجعه ۴۲۸ بیمار به بیمارستان‌های آبیک در استان قزوین طی هفته گذشته، مثبت شدن تست کرونای ۱۰۸ مورد ودر وضعیت قرمز قرار گرفتن این شهرستان

– دریافت واکسن توسط ۹۵ درصد از ۲۰۰ هزار شاغل واحدهای صنفی استان مرکزی 

– تاکنون حدود ۳۷ درصد از افراد بالای ۱۲ سال استان خراسان رضوی به‌طور کامل واکسینه‌ شده‌ و ۷۴.۸۵ درصد این گروه سنی هم دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

– تاکنون پنج هزار دُز واکسن آنفلوآنزا در استان خراسان شمالی تامین شده است که با اولویت کادر درمان استفاده می شود

– واکسینه شدن ۷۵.۸ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری علیه ویروس کرونا تاکنون 

– تزریق واکسن کرونا به ۱۱۱ هزار و ۳۱ نفر از مجموع ۱۴۷ هزار دانش آموز واجد شرایط استان لرستان

–  تاکنون ۵۱.۸ درصد جمعیت کل استان خوزستان زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند در حالی که متوسط کشور ۶۱ درصد است

– آغاز تولید انبوه کیت تشخیصی همزمان کووید۱۹، آنفلوآنزا A و آنفلوآنزا B در نمونه‌های تنفسی

–  واکسینه شدن ۵۰ درصد از جمعیت دانش آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان تاکنون
 

در پایان هم فیلمی مشاهده کنید از سلامت روان کودکان در دوران کرونا که با تلاش خبرنگاران مرکز قزوین تولید شده است:

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8361
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها