• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

5
رفع موانع در رشد شاخص های اقتصادی

کاهش هزینه ها و گشایش‌های اقتصادی با برنامه محوری

  • کد خبر : 5822
  • 27 مهر 1400 - 11:18
کاهش هزینه ها و گشایش‌های اقتصادی با برنامه محوری
نزدیک به یک دهه است که مقام معظم رهبری موضوع الویت دار اقتصادی و به طور خاص موضوع بهبود وضعیت تولیدرا شعار سال قرار می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، نزدیک به یک دهه است که مقام معظم رهبری موضوع الویت دار اقتصادی و به طور خاص موضوع بهبود وضعیت تولیدرا شعار سال قرار می‌دهند و همچنین با وجود تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در داخل کشور و رونق داخلی سازی برای تبدیل شدن به یک کشور خود اتکا و رفع موانع در رشد شاخص های اقتصادی در منطقه و دنیا نیز اشاره ای دقیق تر داشتند.

بر همین اساس و با توجه به سابقه و شدت بخشی به تحریم‌های ظالمانه و تحولات رو به رشد اقتصادی در دنیا؛ بی شک لازمه توسعه اقتصادی همه‌جانبه و حضوری قدرتمند توانمند سازی ظرفیت ها و منابع مستعد سرشار انسانی از الزامات خروج از رکورد می باشد، با نگاهی به صادرات و بازارهای هدف همسایگان برای برون رفت از وضعیت موجود برنامه جامع توسعه صادرات محور برای رونق اقتصادی راهگشا و موثری را می طلبد که وظایف تمامی نخبگان ،متخصصان و دغدغه مندان تفکر توسعه ای در این زمینه بیشتر و بستر ساز تحول لازم و ضروری است. برای پیشرفت و توسعه چاره‌ای جز نگاه درون گرا و بسط گسترش تولیدات باکیفیت تر نداریم.

ذکر این نکته مهم حایز اهمیت است که برای تولید در کشور هم موانع زیادی وجود دارد که باید بصورت علمی ، فنی و تخصصی برطرف و هموار تر گردد .که عزم جدی تر و همدلی و جدیت همه ارکان نظام در برداشتن موانع تولید، میتوان به گشایش‌های امیدوار کننده اقتصادی با برنامه محوری کاهش هزینه ها امیدوار شد.

برای کشوری هماند ایران که تراز تجاری بالای ندارد و کسری خود را از طریق فروش اقتصاد متکی بر تک محصولی نفت دارد. توجه ویژه به توسعه اقتصادی بدون نفت می تواند مجموع اقداماتی ثمربخش به شمار آید. افزایش صادرات غیر نفتی و به دنبال دیگر منابع هماند، صنعت توریسم و گردشگری که ( سومین صنعت سودآور در جهان ) شناخته میشود به طور خیلی خاص می‌توانند به روند رو به رشد و وضعیت تیره اقتصاد ایران کمک شایانی نماید که همه دلسوزان و کارشناسان بر آن اذعان دارند.

برای نمونه کشور همسایه ترکیه با رونق و جذابیت بخشی ، تبلیغات هدفمند موثر با اهمیت دادن به منابع داخلی طبیعی و غیر طبیعی توسعه صنعت گردشگری توانست خودش را از رکود اقتصادی نجات بدهد و در آمدی نزدیک به ۷ برابر بیشتر از درآمد نفتی ایران داشته باشد.

آنچه گفته شد و اینکه کشور ایران با رنگین کمانی از همه زیبایی ها جزو ۱۰ کشور برتر دنیا به لحاظ همه جاذبه‌های کم نظیر گردشگری محسوب میشود، و همچین شرایط اقلیمی و تنوع زیست بوم متفاوت تر ، آثار کهن و ماندگار تاریخی، و وجود ریشه دار تولیدات خلاقانه صنایع دستی و مهمتر از همه وجود مناطق بسیار بکر و زیبای گردشگری می‌تواند به یکی از کشورهای مهم در عرصه صنعت توریسم وگردشگری تبدیل شود.

لازمه توسعه صنعت توریسم وگردشگری نیازمند عزم جدی مدیران و وجود زیرساخت ‌های لازم مخصوصا راه‌های مناسب ارتباطی است. این صنعت پر تنوع در امدزا می‌تواند باعث ارزآوری ، اشتغالزایی ورونق کسب و کار و استارت آپ ها برای همه مردم ایران بخصوص مناطق خاص گردشگری؛ هتلدارها، تورگردان‌ها، رستوران‌دارها، راننده‌ها و… شود

اقتصاد مبتنی بر گردشگری علاوه بر مزایایی مانند اشتغالزایی و ارزآوری، و جلوگیری از خام فروشی و فروش نفت با مشکلات مثل تحریم و سو استفاده دشمنان و استهلاک و آلودگی صنایع کمتر آسیب پذیر است .

و در پایان ذکر این نکته ضروری است می‌تواند تجلی توسعه پایدار باشد.
#سارا_سازوار
#دانشجوی دکتری مدیریت

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5822
  • نویسنده : سارا سازوار
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها