• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

کلاهبرداری دکتر ژنتیک و مدرس آموزشگاه کنکور از داوطلبان رشته پزشکی

  • کد خبر : 7451
  • 01 آبان 1400 - 15:25
کلاهبرداری دکتر ژنتیک و مدرس آموزشگاه کنکور از داوطلبان رشته پزشکی

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست  رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند کلاهبرداری که با طراحی سایت جعلی دانشگاه، اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان قبولی در رشته پزشکی کرده بودند، خبر داد.   به گزارش ایسنا،  سردار علیرضا لطفی در حاشیه دستگیری این افراد با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ در تاریخ هشتم شهریورماه امسال […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

 رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند کلاهبرداری که با طراحی سایت جعلی دانشگاه، اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان قبولی در رشته پزشکی کرده بودند، خبر داد.  

به گزارش ایسنا،  سردار علیرضا لطفی در حاشیه دستگیری این افراد با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ در تاریخ هشتم شهریورماه امسال مردی ۵۵ ساله به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که دارای فرزندی کنکوری است و اوایل سال با مرد جوانی آشنا شده که مدعی شده می‌تواند برای پسرش کرسی تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه سراسری  را اخذ کند. به همین منظور نیز میان مالباخته و متهم قراردادی منعقد شده و ۵۴۰ میلیون تومان نیز به متهم پرداخت و بنا شده تا ۲۰۰ میلیون تومان دیگر نیز بعد از تایید قطعی قبولی در سایت دانشگاه پرداخت شود. به همین منظور نیز یک برگه چک ۲۰۰ میلیون تومان به تاریخ پس از اعلام نتایج به متهم داده شده است.  

وی با اشاره به اظهارات شاکی ادامه داد:‌ مدتی بعد نیز متهم با ارسال لینک سایت یکی از دانشگاه‌های به نام کشور در رشته پزشکی اعلام کرده که نام فرزند مالباخته جزو قبول شدگان رشته پزشکی است و ۲۰۰ میلیون تومان بعدی را نیز نقد کرده است. اما زمانی که این فرزند این فرد برای ثبت نام به دانشگاه مذکور رفته، متوجه شده که سایت جعلی بوده و اصلا این فرد در دانشگاه پذیرفته نشده است.  

لطفی با بیان اینکه احتمال تکرار جرائم مشابه وجود داشت، گفت:‌ در همین راستا نیز رسیدگی به موضوع به فوریت در دستورکار ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و در جریان اقدامات انجام شده، ۱۶ تن دیگر نیز که با همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، شناسایی شدند. از این تعداد ۹ نفر به پلیس فتا، شش نفر به پلیس آگاهی شکایت کرده و یک نفر نیز در شهرستانی دیگر شکایت خود را ثبت کرده بود.  

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به ادامه تحقیقات ماموران برای دستگیری این افراد، گفـت: با تجمیع اظهارات شکات، ماموران به سرنخ‌هایی رسیده و سرانجام متوجه شدند که سه مرد تحصیل کرده که آشنایی با شرایط و روند ثبت نام در دانشگاه‌ها دارند، اقدام به ایجاد این باند کرده‌ و با جعل سایت دانشگاه‌های معروف و درج نام شکات به عنوان پذیرفته شده از آنان کلاهبرداری کرده‌اند.  

وی با بیان اینکه در هماهنگی با مقام قضایی این افراد در عملیاتی پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، گفت:‌ یکی از دستگیرشدگان دارای مدرک دکترای ژنتیک، نفر دوم مدرس آموزشگاه کنکور و نفر سوم هکر حرفه ای سایت بود. این افراد گرچه در ابتدا به حاضر به پذیرش جرم خود نبودند، اما در ادامه با شواهد و ادله مواجه شده و به جرم خود اقرار کردند.  

لطفی ادامه داد:‌ سردسته این باند در اعترافات خود گفت که به همراه دو نفر از دوستانش تصمیم به کلاهبرداری گرفت و از طریق آموزشگاه کنکوری که یکی از اعضای باند در آن کار می‌کرد، اقدام به شناسایی دانشجویان متمولی کردند که به دنبال قبولی در رشته‌هایی مانند پزشکی بودند.

رئیس پلیس آگاهی تهران  بزرگ ادامه داد:‌ این افراد با پیشنهاد قبولی تضمینی در دانشگاهی معتبر و رشته دلخواه مالباختگان را فریب داده بودند، گفت:‌ اعضای این باند مبالغ متفاوتی را از شکات دریافت کرده بودند که رقم قطعی آن در حال ارزیابی است.

وی ادامه داد:‌ متهمان در ادامه با همکاری یکی دیگر از اعضای باند که یک هکر حرفه‌ای است اقدام به ایجاد سایت جعلی دانشگاه مورد نظر کرده و با انتشار نام داوطلب در سایت مذکور مبالغی را از خانواده اخذ کرده بودند.   

لطفی در پایان گفت:‌ با اعتراف متهمان دستگیر  شده، اظهارات شکات و شواهد موجود پرونده‌ای برای متهمان تشکیل شده و تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر مال باختگان احتمالی اعضای باند از سوی کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.  

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7451
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها