• امروز : پنج شنبه - ۴ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Thursday - 25 June - 2026

اخبار ویژه

ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست

24

گروسی: گفت‌وگو با وزیر خارجه ایران حائز اهمیت است

  • کد خبر : 7473
  • 02 آبان 1400 - 11:40
گروسی: گفت‌وگو با وزیر خارجه ایران حائز اهمیت است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست مدیرکل آژانس بین‌الملی انرژی اتمی نسبت به دیدار با حسین امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد. به گزارش ایسنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز در گفت‌وگویی با سی ان بی سی نیوز اعلام کرد که نتوانسته ارتباط مستقیمی که وی با دولت قبلی داشته را از زمان روی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

مدیرکل آژانس بین‌الملی انرژی اتمی نسبت به دیدار با حسین امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز در گفت‌وگویی با سی ان بی سی نیوز اعلام کرد که نتوانسته ارتباط مستقیمی که وی با دولت قبلی داشته را از زمان روی کار آمدن سید ابراهیم رئیسی برقرار کند.

گروسی در این رابطه گفت: تا به حال با وزیر خارجه جدید گفت‌وگو نکرده‌ام. امیدوارم به زودی فرصت دیدار با او را پیدا کنم چراکه این مسئله حائز اهمیت است. اگر مشکل، سوءتفاهم یا اختلاف نظری پیش بیاید، می‌توانیم بایکدیگر صحبت کنیم. من قبلا این گفت‌وگوها را داشتم و تصور می‌کنم که بتوانم شرایط عادی را به دست آورم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ذکر اینکه “هیچ نشانه‌ای” نسبت به پیشروی ایران به سوی بمب اتمی وجود ندارد، مدعی شد که برای فهمیدن آنکه چه چیزهایی درخطر است، باید به وضعیت کره شمالی نگاه کرد. بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال ۲۰۰۹ از جمهوری دموکراتیک خلق کره اخراج شدند و حال این باور وجود دارد که کره شمالی چند ده کلاهک هسته‌ای دراختیار دارد.

وی تصریح کرد: شرایط جمهوری دموکراتیک خلق کره باید به ما یادآوری کند درصورت شکست‌ تلاش‌های دیپلماتیک چه رخ خواهد داد. این یک مثال بارز و نشانه است. اگر دیپلماسی شکست بخورد ممکن است با شرایطی مواجه شویم که تاثیرات سیاسی عظیمی بر خاورمیانه و ورای آن داشته باشد.

گروسی همچنین گفته است که ایران اجازه دسترسی به اکثر دوربین‌هایش به منظور سرویس و تعویض باتری و کارت‌های حافظه را داده است.

به گفته گروسی تنها تاسیساتی که از این قاعده مستثنی است همان تاسیسات ساخت اجزای سانتریفیوژ است که در اقدامی خرابکارانه در ماه ژوئن آسیب دیده بود.

وی گفته است که بدون دسترسی به آن تاسیسات، برنامه نظارت و راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی “دیگر بی عیب” نیست.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی در این زمینه گفته است: این باعث نشده که ما در کارمان فلج شویم اما به آنچه انجام گرفته آسیب زده است. اگر و زمانی که برجام دوباره آغاز شود، برای آنکه شرکای برجامی بخواهند به توافق بازگردد، باید بدانند که کجا پای‌شان را می‌گذارند.

گروسی همچنین نسبت به از سرگیری دموکراسی با پیونگ یانگ ابراز امیدواری کرد.

وی در این زمینه گفت: احتمال بازگشت به آن‌جا به همراه بازرسان‌مان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، رافائل گروسی روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه اس.ان.بی.سی، در پاسخ به این سوال که چه دیدگاهی درباره «پلان B »(نقشه دوم) برای مواجهه با مسئله هسته‌ای ایران دارد که در رایزنی‌های اخیر مقامات رژیم صهیونیستی با مقامات آمریکایی مطرح شده است، گفت: ما در حال حاضر روی این تمرکز داریم که فعالیت‌های بازرسی‌مان[در ایران] که در حال حاضر با چالش‌هایی روبه‌روست تداوم داشته باشند تا اطمینان یابیم اگر بازگشتی به برجام[توافق هسته‌ای] در کار است، کلیت امور[برنامه هسته‌ای ایران] قابل راستی‌آزمایی باشد. نباید فراموش کرد ما تضمین کننده هر آن چیزی هستیم که روی میز سیاست اتفاق می‌افتد. بنابراین، کمک ما در هر موردی لازم است. بنابراین ما به طور دائمی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سطح بازرسی آژانس در ایران و در پاسخ به این که «اگر ایران امروز به سمت دستیابی به یک بمب[اتمی] پیش برود»، آیا آژانس خواهد توانست با اطمینان این موضوع را تایید کند، بیان کرد: اول از همه باید بگویم من هیچ عقیده یا اطلاعاتی درباره این ندارم که چنین چیزی در جریان باشد. دوما این که من باور دارم در آن صورت، ما قادر به این کار خواهیم بود.

او در پاسخ به این که آژانس چگونه قادر به این کار خواهد بود، گفت: چون قبلا هم اشاره کرده‌ام که بازرسی ما در ایران بسیار قوی است. بازرسان ما هر روز سال آن‌جا هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=7473
   

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها