• امروز : شنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Saturday - 27 June - 2026

اخبار ویژه

پیش‌بینی قهرمانی پرتغال در جام جهانی با تجویز جاوگر معروف؛ رونالدو باید ۳۴ نوشیدنی الکلی را در رودخانه بریزد! توصیه‌های پیشگیرانه برای محافظت از پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن در برابر آفتاب ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: دستگاه قضا گام‌های مؤثری در جهت افزایش تقویت سرمایه اجتماعی برداشته است قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   تأمین آب در آذربایجان غربی پایدار است آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم

26
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق

یک سوم ترانس‌های منصوبه در شبکه برق عمری بیش از ۳۰ سال دارند

  • کد خبر : 6401
  • 29 مهر 1400 - 11:42
یک سوم ترانس‌های منصوبه در شبکه برق عمری بیش از ۳۰ سال دارند
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران درباره آخرین وضعیت ترانس های نصب شده در شبکه برق گفت: در حدود یک سوم ترانس های منصوبه در شبکه برق عمری بیش از ۳۰ سال دارند که نیازمند پایش منظم، نظارت بیشتر و انجام آزمایشات کامل‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، مصطفی رجبی مشهدی امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور با بیان این که مجموع کل ظرفیت نصب شده ترانس های سطح ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت کشور هم اکنون ۱۹۵ هزار مگاولت آمپر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت های برق منطقه ای تهران، فارس و آب و برق خوزستان از بیشترین میزان ظرفیت نصب شده ترانس در کشور برخوردار هستند.

رجبی مشهدی با اشاره به این که ترانسفورماتورهای نصب شده در شبکه انتقال برق کشور از حدود ۶۳ شرکت معتبر خریداری شده است، یادآور شد: در این رده بندی، بیشترین میزان ترانس های خریداری شده به ترانس سازان داخلی اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران درباره آخرین وضعیت ترانس های نصب شده در شبکه برق گفت: در حدود یک سوم ترانس های منصوبه در شبکه برق عمری بیش از ۳۰ سال دارند که نیازمند پایش منظم، نظارت بیشتر و انجام آزمایشات کامل‌تر است.

رجبی مشهدی با اشاره به این که میانگین عمر ترانس های منصوبه در شبکه برق ایران نزدیک به ۲۳ سال است، افزود: شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در فاصله زمانی پیک سال ۱۳۹۹ تا پیک ۱۴۰۰ اقدام به بررسی وضعیت ۱۲۰۰ دستگاه ترانسفورماتور و راکتور و دسته‌بندی آنها  کرد که براین اساس پیری عایقی، عیوب حرارتی و عیوب الکتریکی به عنوان حادترین عیوب در بهره‌برداری از ترانسفورماتورهای شبکه قدرت مورد شناسایی قرار گرفت.

وی با بیان این که در راستای رفع نیاز به نظام‌نامه ای مدون و با دیدگاهی یکسان برای بهره‌برداری، نگهداری و تست و راه‌اندازی ترانسفورماتورهای قدرت، اقدام به تهیه نظامنامه شده است، یاداور شد: نظام‌نامه فعلی ترانسفورماتور در مدت بیش از دوسال با همکاری اساتید برجسته دانشگاه و کارشناسان خبره صنعت برق کشور تهیه و در شهریورماه سال جاری جهت اجرا به تمامی ذینفعان آن در صنعت برق ابلاغ شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=6401
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها