• امروز : جمعه - ۲۲ خرداد - ۱۴۰۵
  • برابر با : Friday - 12 June - 2026

اخبار ویژه

فراخوان پویش‌های «اگر کودک بودم…» و «صدای میدان» ویژه روز جهانی «مبارزه با کار کودک» پرداخت ۸۰درصدی زکات دام توسط عشایر فارس/ رشد چشمگیر مشارکت در سرچهان تولید مجموعه داستانک‌های ورزش همگانی برای نخستین بار در کشور/ گامی نوآورانه در مسیر ارتقای فرهنگ سلامت جامعه موفقیت اتاق اصناف مرکز استان فارس در آموزش های صنفی/لزوم کیفی سازی آموزش های صنفی به ویژه در خصوص فقه بازار نصب ۳۱۱ کنتور جدید برای مشترکین برق در نوبت آذربایجان غربی زیرساخت لازم برای حضور گردشگران در باغات قصردشت فراهم شود/ در موضوع آتش‌سوزی باغات هیچ‌گونه مماشاتی وجود ندارد افزایش تعداد ایستگاه‌های فعال آتش‌نشانی به ۲۹ واحد تا پایان سال ستاد تشییع رهبر شهید تشکیل جلسه داد یک نظامی عالی‌رتبه ارتش روسیه در مسکو ترور شد/ ویدئو توزیع سالانه ۷۴٠٠ میلیون کیلووات ساعت انرژی در آذربایجان غربی تاکید مدیر مخابرات آذربایجان غربی بر تسریع در واگذاری سرویس‌های پرسرعت فیبر نوری به مشتریان متن پیشنهادی ایران برای توافق با آمریکا بدتر از خسارت محض است/ واگذاری انحصار مدیریت و حاکمیت تنگه هرمز جزو موارد پیشنهادی در توافق تهران و واشنگتن شرارت‌های دشمن تکرار شود، اقدامات ما شدیدتر خواهد شد بکارگیری موشک‌های خیبرشکن در عملیات سپاه علیه اسرائیل ۳۵۸ کشته و ۵۱۳ مصدوم در حوادث خودروهای شوتی/۶۲درصد تلفات این خودروها مربوط به قاچاق سوخت

25
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق

یک سوم ترانس‌های منصوبه در شبکه برق عمری بیش از ۳۰ سال دارند

  • کد خبر : 6401
  • 29 مهر 1400 - 11:42
یک سوم ترانس‌های منصوبه در شبکه برق عمری بیش از ۳۰ سال دارند
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران درباره آخرین وضعیت ترانس های نصب شده در شبکه برق گفت: در حدود یک سوم ترانس های منصوبه در شبکه برق عمری بیش از ۳۰ سال دارند که نیازمند پایش منظم، نظارت بیشتر و انجام آزمایشات کامل‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، مصطفی رجبی مشهدی امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور با بیان این که مجموع کل ظرفیت نصب شده ترانس های سطح ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت کشور هم اکنون ۱۹۵ هزار مگاولت آمپر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت های برق منطقه ای تهران، فارس و آب و برق خوزستان از بیشترین میزان ظرفیت نصب شده ترانس در کشور برخوردار هستند.

رجبی مشهدی با اشاره به این که ترانسفورماتورهای نصب شده در شبکه انتقال برق کشور از حدود ۶۳ شرکت معتبر خریداری شده است، یادآور شد: در این رده بندی، بیشترین میزان ترانس های خریداری شده به ترانس سازان داخلی اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران درباره آخرین وضعیت ترانس های نصب شده در شبکه برق گفت: در حدود یک سوم ترانس های منصوبه در شبکه برق عمری بیش از ۳۰ سال دارند که نیازمند پایش منظم، نظارت بیشتر و انجام آزمایشات کامل‌تر است.

رجبی مشهدی با اشاره به این که میانگین عمر ترانس های منصوبه در شبکه برق ایران نزدیک به ۲۳ سال است، افزود: شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در فاصله زمانی پیک سال ۱۳۹۹ تا پیک ۱۴۰۰ اقدام به بررسی وضعیت ۱۲۰۰ دستگاه ترانسفورماتور و راکتور و دسته‌بندی آنها  کرد که براین اساس پیری عایقی، عیوب حرارتی و عیوب الکتریکی به عنوان حادترین عیوب در بهره‌برداری از ترانسفورماتورهای شبکه قدرت مورد شناسایی قرار گرفت.

وی با بیان این که در راستای رفع نیاز به نظام‌نامه ای مدون و با دیدگاهی یکسان برای بهره‌برداری، نگهداری و تست و راه‌اندازی ترانسفورماتورهای قدرت، اقدام به تهیه نظامنامه شده است، یاداور شد: نظام‌نامه فعلی ترانسفورماتور در مدت بیش از دوسال با همکاری اساتید برجسته دانشگاه و کارشناسان خبره صنعت برق کشور تهیه و در شهریورماه سال جاری جهت اجرا به تمامی ذینفعان آن در صنعت برق ابلاغ شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=6401
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها