• امروز : شنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Saturday - 27 June - 2026

اخبار ویژه

ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: دستگاه قضا گام‌های مؤثری در جهت افزایش تقویت سرمایه اجتماعی برداشته است قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس

20
مدیرکل شیلات خوزستان

۳۳ درصد تولید ماهیان گرمابی کشور به خوزستان اختصاص دارد

  • کد خبر : 6937
  • 30 مهر 1400 - 13:22
۳۳ درصد تولید ماهیان گرمابی کشور به خوزستان اختصاص دارد
مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه ۳۳ درصد از تولید ماهیان گرمابی کشور به خوزستان اختصاص دارد، گفت: شهرستان بهبهان ۵۰ درصد میزان تولیدات ماهیان گرمابی در استخرهای دو منظوره ( کشاورزی و پرورش آبزیان) استان خوزستان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه ۳۳ درصد از تولید ماهیان گرمابی کشور به خوزستان اختصاص دارد، گفت: شهرستان بهبهان ۵۰ درصد میزان تولیدات ماهیان گرمابی در استخرهای دو منظوره ( کشاورزی و پرورش آبزیان) استان خوزستان را به خود اختصاص داده است.

فتح الله ابوعلی، امروز، ۳۰ مهرماه در حاشیه مراسم برداشت ماهی از استخرهای دو منظوره کشاورزی در شهرستان بهبهان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: برنامه راه‌اندازی استخرهای دو منظوره در اراضی کشاورزی که از چاه آب تغذیه می‌شوند در چارچوب توسعه آبزی‌پروری در کشور صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از محوری ترین رویکردهای این اداره کل، ترویج استفاده از فناوری های جدید به منظور ارتقای کمی و کیفی تولید آبزیان به وسیله پرورش دهندگان است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه استان خوزستان در حال حاضر  ۳۳ درصد از کل تولیدات ماهیان گرمابی کشور را به خود اختصاص داده است، از افزایش راندمان و بهبود تولید آبزی پروری استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: علی رغم کاهش ۴ درصدی سطح زیر کشت شاهد رشد ۱۰ درصدی تولیدات آبزی پروری در استان بودیم.

ابوعلی ادامه داد: امسال ۳۰ استخر دو منظوره پرورش ماهی در این شهرستان با هدف افزایش تولید در واحد سطح در حال فعالیت هستند.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: شهرستان بهبهان ۵۰ درصد میزان تولیدات ماهیان گرمابی در استخرهای دو منظوره ( کشاورزی و پرورش آبزیان) استان خوزستان را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، میزان تولیدات ماهیان گرمابی در شهرستان بهبهان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد و سطح زیر کشت نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است.

ابوعلی در ادامه سطح زیر کشت این استخرها را ۲۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع خواند و افزود: پیش بینی می شود امسال  ۱۵۳ تن ماهی گرمابی گونه کپورمعمولی و آمور از این منطقه برداشت شود.

مدیرکل شیلات خوزستان، پایین بودن هزینه سرمایه‌گذاری برای بهره‌مندی از این طرح، غنی‌سازی آب خروجی و افزایش محصولات کشاورزی مرغوب و باکیفیت را از جمله مزایای ایجاد استخر دو منظوره پرورش ماهی در کنار زمین‌های زراعی عنوان کرد.

وی، با بیان اینکه هدایت این پساب ها میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می دهد، اظهار کرد: به ازای هر تن غذای داده شده به ماهی ۳۰ کیلوگرم در مصرف کودهای شیمیایی صرفه جویی می‌شود و این اقدام از نظر زیست‌محیطی نکته قابل توجهی است.

ابوعلی با اشاره به نوع تسهیلات ارائه شده به متقاضیان، گفت: پرورش دهندگان واجد شرایط جهت اخذ وام به بنیاد برکت معرفی شده و بچه ماهی رایگان در اختیار این افراد قرار می گیرد.

گفتنی است در این مراسم نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان، فرماندار شهرستان بهبهان، روسای ادارات شیلات، امور آب، محیط زیست، منابع طبیعی و امور عشایر شهرستان و  مسئول دفتر نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=6937
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

نوشته های مشابه

01تیر
پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم
مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر در نشست خبری هفته صرفه جویی در مصرف برق و اجرای پویش «همدلی برای روشنایی ایران»:

پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم

31خرداد
فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است
 در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف در در اتاق اصناف مرکز استان فارس عنوان شد:

فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها