• امروز : پنج شنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۵
  • برابر با : Thursday - 18 June - 2026

اخبار ویژه

انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست پاکبانان از ارکان مهم حفظ سلامت، امنیت و آرامش شهروندان در شیراز به شمار می‌روند قرعه کشی و تخصیص زمین به ۳۶۶ متقاضی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهر صدرا / عدالت در تخصیص با اولویت دهک های پایین سازمان پزشکی قانونی: بیشترین درگذشتگان تصادفات ۱۸ تا ۲۴ ساله هستند شهرداری شیراز برای دهه دوم و سوم محرم سوگواره های آیینی تدارک دیده است اجرای پویش مردمی و فرهنگی نذر خون هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس برای پنجمین سال متوالی نگاهداری: به نقش‌آفرینی «فدائیان آبرو» نیاز داریم/ سیاسی‌کردن امور ملی، خیانت است نامه جمعی از نمایندگان به قالیباف و ذوالقدر درباره مذاکرات فراخوان پویش‌های «اگر کودک بودم…» و «صدای میدان» ویژه روز جهانی «مبارزه با کار کودک» پرداخت ۸۰درصدی زکات دام توسط عشایر فارس/ رشد چشمگیر مشارکت در سرچهان تولید مجموعه داستانک‌های ورزش همگانی برای نخستین بار در کشور/ گامی نوآورانه در مسیر ارتقای فرهنگ سلامت جامعه موفقیت اتاق اصناف مرکز استان فارس در آموزش های صنفی/لزوم کیفی سازی آموزش های صنفی به ویژه در خصوص فقه بازار نصب ۳۱۱ کنتور جدید برای مشترکین برق در نوبت آذربایجان غربی

20
مدیرکل شیلات خوزستان

۳۳ درصد تولید ماهیان گرمابی کشور به خوزستان اختصاص دارد

  • کد خبر : 6937
  • 30 مهر 1400 - 13:22
۳۳ درصد تولید ماهیان گرمابی کشور به خوزستان اختصاص دارد
مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه ۳۳ درصد از تولید ماهیان گرمابی کشور به خوزستان اختصاص دارد، گفت: شهرستان بهبهان ۵۰ درصد میزان تولیدات ماهیان گرمابی در استخرهای دو منظوره ( کشاورزی و پرورش آبزیان) استان خوزستان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه ۳۳ درصد از تولید ماهیان گرمابی کشور به خوزستان اختصاص دارد، گفت: شهرستان بهبهان ۵۰ درصد میزان تولیدات ماهیان گرمابی در استخرهای دو منظوره ( کشاورزی و پرورش آبزیان) استان خوزستان را به خود اختصاص داده است.

فتح الله ابوعلی، امروز، ۳۰ مهرماه در حاشیه مراسم برداشت ماهی از استخرهای دو منظوره کشاورزی در شهرستان بهبهان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: برنامه راه‌اندازی استخرهای دو منظوره در اراضی کشاورزی که از چاه آب تغذیه می‌شوند در چارچوب توسعه آبزی‌پروری در کشور صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از محوری ترین رویکردهای این اداره کل، ترویج استفاده از فناوری های جدید به منظور ارتقای کمی و کیفی تولید آبزیان به وسیله پرورش دهندگان است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه استان خوزستان در حال حاضر  ۳۳ درصد از کل تولیدات ماهیان گرمابی کشور را به خود اختصاص داده است، از افزایش راندمان و بهبود تولید آبزی پروری استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: علی رغم کاهش ۴ درصدی سطح زیر کشت شاهد رشد ۱۰ درصدی تولیدات آبزی پروری در استان بودیم.

ابوعلی ادامه داد: امسال ۳۰ استخر دو منظوره پرورش ماهی در این شهرستان با هدف افزایش تولید در واحد سطح در حال فعالیت هستند.

مدیرکل شیلات خوزستان تصریح کرد: شهرستان بهبهان ۵۰ درصد میزان تولیدات ماهیان گرمابی در استخرهای دو منظوره ( کشاورزی و پرورش آبزیان) استان خوزستان را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، میزان تولیدات ماهیان گرمابی در شهرستان بهبهان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد و سطح زیر کشت نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است.

ابوعلی در ادامه سطح زیر کشت این استخرها را ۲۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع خواند و افزود: پیش بینی می شود امسال  ۱۵۳ تن ماهی گرمابی گونه کپورمعمولی و آمور از این منطقه برداشت شود.

مدیرکل شیلات خوزستان، پایین بودن هزینه سرمایه‌گذاری برای بهره‌مندی از این طرح، غنی‌سازی آب خروجی و افزایش محصولات کشاورزی مرغوب و باکیفیت را از جمله مزایای ایجاد استخر دو منظوره پرورش ماهی در کنار زمین‌های زراعی عنوان کرد.

وی، با بیان اینکه هدایت این پساب ها میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می دهد، اظهار کرد: به ازای هر تن غذای داده شده به ماهی ۳۰ کیلوگرم در مصرف کودهای شیمیایی صرفه جویی می‌شود و این اقدام از نظر زیست‌محیطی نکته قابل توجهی است.

ابوعلی با اشاره به نوع تسهیلات ارائه شده به متقاضیان، گفت: پرورش دهندگان واجد شرایط جهت اخذ وام به بنیاد برکت معرفی شده و بچه ماهی رایگان در اختیار این افراد قرار می گیرد.

گفتنی است در این مراسم نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان، فرماندار شهرستان بهبهان، روسای ادارات شیلات، امور آب، محیط زیست، منابع طبیعی و امور عشایر شهرستان و  مسئول دفتر نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=6937
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها