• امروز : چهارشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026

اخبار ویژه

قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست پاکبانان از ارکان مهم حفظ سلامت، امنیت و آرامش شهروندان در شیراز به شمار می‌روند

14
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در همایش ترویج تغذیه با شیر مادر:

۳۹ بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان بیمارستان‌های دوستدار کودک فعالیت می‌کنند

  • کد خبر : 38885
  • 13 مرداد 1404 - 12:28
۳۹ بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان بیمارستان‌های دوستدار کودک فعالیت می‌کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هم‌اکنون ۳۹ بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان بیمارستان‌های دوستدار کودک فعالیت می‌کنند؛ بیمارستان‌هایی که با هدف ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر و حمایت همه‌جانبه از مادر و نوزاد، خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهند.

به گزارش طلوع سیاست، همایش ترویج تغذیه با شیر مادر، صبح امروز دوازدهم مرداد ۱۴۰۴ با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد.

رئیس دانشگاه در این همایش یک‌روزه، ضمن تأکید بر جایگاه ویژه شیر مادر به عنوان بهترین منبع تغذیه نوزادان، آن را سرمایه‌ای ارزشمند برای سلامت نسل‌های آینده خواند.

دکتر «سید بصیر هاشمی» با اشاره به نقش کلیدی شیر مادر در تقویت سیستم ایمنی نوزادان، گفت: نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر بوده و سلامت به مراتب بالاتری دارند. مواد مغذی منحصر به فرد شیر مادر، سپری قوی در برابر عفونت‌ها است که سلامت نوزادان را در بلندمدت تضمین می‌کند. این در حالی است که نوزادان تغذیه شده با شیر خشک از این مزایا کمتر بهره‌مند می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به آمار قابل توجه اهدای شیر مادر به بانک شیر دانشگاه اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از هزار لیتر شیر مادر از سوی مادران نیکوکار استان فارس به این بانک اهدا شده است که نشان‌دهنده فرهنگ غنی و همبستگی بالای خانواده‌های استان است.

وی در ادامه اعلام کرد که هم‌اکنون ۳۹ بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان بیمارستان‌های دوستدار کودک فعالیت می‌کنند؛ بیمارستان‌هایی که با هدف ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر و حمایت همه‌جانبه از مادر و نوزاد، خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهند.

 

دکتر هاشمی همچنین از راه‌اندازی مجدد بیمارستان حضرت زینب (س) به عنوان مرکز آموزشی و درمانی مادر و نوزاد در ماه‌های آتی خبر داد و آن را گامی مهم در ارتقای کیفیت خدمات سلامت مادر و کودک در استان فارس دانست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تغذیه با شیر مادر را سرمایه‌ای استراتژیک برای کاهش بار بیماری‌ها در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: مطالعات متعددی اثبات کرده‌اند که این نوع تغذیه نه تنها دوران نوزادی، بلکه سلامت بزرگسالان را نیز تضمین می‌کند و نقش مؤثری در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر مانند چاقی، دیابت نوع ۲، فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی دارد.

 

دکتر «اورنگ ایلامی» افزود: تغذیه با شیر مادر علاوه بر مزایای جسمی، پیوند عاطفی مادر و کودک را تقویت کرده و سلامت روانی هر دو را بهبود می‌بخشد.

در پایان این همایش، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از فعالان برجسته حوزه ترویج تغذیه با شیر مادر در استان فارس تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=38885
   

نوشته های مشابه

01تیر
پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم
مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر در نشست خبری هفته صرفه جویی در مصرف برق و اجرای پویش «همدلی برای روشنایی ایران»:

پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم

31خرداد
فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است
 در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف در در اتاق اصناف مرکز استان فارس عنوان شد:

فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها