• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

3
واکسن «اسپوتنیک وی»

۴۰۰ هزار دز واکسن اسپوتنیک به ایران ارسال شد

  • کد خبر : 5423
  • 22 مهر 1400 - 15:18
۴۰۰ هزار دز واکسن اسپوتنیک به ایران ارسال شد
با احتساب این میزان واکسن شامل ۲۰۰ هزار دز نوبت اول و ۲۰۰ هزار دز نوبت دوم تاکنون یک میلیون و ۷۲۰ هزار دز واکسن «اسپوتنیک وی» تحویل جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست از مسکو با  احتساب این میزان واکسن شامل ۲۰۰ هزار دز  نوبت اول و ۲۰۰ هزار دز نوبت دوم تاکنون یک میلیون و ۷۲۰ هزار دز واکسن «اسپوتنیک وی» تحویل جمهوری اسلامی ایران شده است.

روسیه اولین کشوری بود که واکسن موسوم به «اسپوتنیک وی» را علیه ویروس کرونا ثبت کرد و با وجود اینکه برای فروش آن نیز با بسیاری از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران قرارداد فروش امضا کرد، اما اجرای تعهداتش برای ارسال واکسن با تاخیر مواجه شد.

به گزارش طلوع سیاست از مسکو، داده هایی که طی واکسیناسیون جمعیت روسیه و دیگر کشورها به دست آمده نشان می دهد که واکسن «اسپوتنیک وی» یکی از ایمن ترین و موثرترین واکسن ها علیه ویروس کروناست.  سازمان جهانی بهداشت نیز روز گذشته اعلام کرد که تمام موانع برای ثبت جهانی این واکسن برطرف شده است. به همین خاطر در دهها کشور با بیش از ۳.۵ میلیارد نفر جمعیت این واکسن ثبت شده  و این کشورها با روسیه قرارداد خرید واکسن امضا کردند.

در همین حال تحقیقات رسانه ها نشان می دهد که روسیه نتوانسته به تعهدات خود برای ارسال واکسن به کشورهای طرف قرارداد در موعد مقرر عمل کند که مقامات روس مهمترین دلیل آن را مشکلات فنی در فرایند تولید بخصوص در تولید دز دوم این واکسن اعلام کرده اند.

ایران از اولین کشورهایی بود که با صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه قرارداد برای خرید واکسن «اسپوتنیک وی» و هم تولید مشترک آن منعقد کرد. بر همین اساس قرارداد خرید ۶۰ میلیون دز واکسن «اسپوتنیک وی» را در فروردین ماه سال جاری با روسیه امضا کرد و بر اساس این قرارداد می بایست از خرداد تا آذرماه این میزان را به طریقی که در قرارداد مشخص شده به ایران ارسال می شد،

اما هنوز این قرارداد اجرایی نشده است و از قرارداد دو میلیونی نیز که اواخر سال گذشته امضا شد تاکنون ۱۲ محموله شامل یک میلیون و  ۷۲۰  هزار دز واکسن به ایران تحویل شده است.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5423
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها