• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

دکتر اسماعیل حسینی عضو ناظر در شورای عالی انرژی شد انتخاب حمید سلیمی به عنوان رییس تعاونی حقوقدانان کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» برگزار شد/ شیرخوارگاه «حضرت ولی عصر (عج)» تنها مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست زیر سه سال استان فارس است بازدید دکتر سید اسماعیل حسینی از کوهمره سرخی ضرورت ورود نهادهای نظارتی و دستگاه قضا به ادعای پست‌فروشی در شهرداری تهران شهر نیازمند عطاری دانا و خموش است/برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر تهران در هفته‌های آتی حضور پزشکیان و مخبر در اجتماع عزاداران حسینی نهاد ریاست جمهوری معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم تشریح شد تاکید مخبر بر ضرورت اجرای تمام مصوبات ستاد مرکزی اربعین تا نیمه محرم دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی با رئیس‌جمهور منتخب ۷۹ ضربه وزارت اطلاعات در رویارویی مستقیم با تروریست‌ها در دولت جدید با آزاد شدن واردات خودرو امکان انتخاب بهتر و رقابت بیشتر وجود دارد نقش تعاون در برنامه پنجم و ششم توسعه/ لزوم توجه به سیاست‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از توسعه‌ی تعاونی‌ها کارگران نتوانسته اند بطور کامل از مواهب اصل ۲۹ قانون اساسی بهره مند گردند/عدم وجود تشکیلات غیر سیاسی و صرفا صنفی بزرگترین معضل کارگران در دهه های گذشته بوده است پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

3
واکسن «اسپوتنیک وی»

۴۰۰ هزار دز واکسن اسپوتنیک به ایران ارسال شد

  • کد خبر : 5423
  • 22 مهر 1400 - 15:18
۴۰۰ هزار دز واکسن اسپوتنیک به ایران ارسال شد
با احتساب این میزان واکسن شامل ۲۰۰ هزار دز نوبت اول و ۲۰۰ هزار دز نوبت دوم تاکنون یک میلیون و ۷۲۰ هزار دز واکسن «اسپوتنیک وی» تحویل جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست از مسکو با  احتساب این میزان واکسن شامل ۲۰۰ هزار دز  نوبت اول و ۲۰۰ هزار دز نوبت دوم تاکنون یک میلیون و ۷۲۰ هزار دز واکسن «اسپوتنیک وی» تحویل جمهوری اسلامی ایران شده است.

روسیه اولین کشوری بود که واکسن موسوم به «اسپوتنیک وی» را علیه ویروس کرونا ثبت کرد و با وجود اینکه برای فروش آن نیز با بسیاری از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران قرارداد فروش امضا کرد، اما اجرای تعهداتش برای ارسال واکسن با تاخیر مواجه شد.

به گزارش طلوع سیاست از مسکو، داده هایی که طی واکسیناسیون جمعیت روسیه و دیگر کشورها به دست آمده نشان می دهد که واکسن «اسپوتنیک وی» یکی از ایمن ترین و موثرترین واکسن ها علیه ویروس کروناست.  سازمان جهانی بهداشت نیز روز گذشته اعلام کرد که تمام موانع برای ثبت جهانی این واکسن برطرف شده است. به همین خاطر در دهها کشور با بیش از ۳.۵ میلیارد نفر جمعیت این واکسن ثبت شده  و این کشورها با روسیه قرارداد خرید واکسن امضا کردند.

در همین حال تحقیقات رسانه ها نشان می دهد که روسیه نتوانسته به تعهدات خود برای ارسال واکسن به کشورهای طرف قرارداد در موعد مقرر عمل کند که مقامات روس مهمترین دلیل آن را مشکلات فنی در فرایند تولید بخصوص در تولید دز دوم این واکسن اعلام کرده اند.

ایران از اولین کشورهایی بود که با صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه قرارداد برای خرید واکسن «اسپوتنیک وی» و هم تولید مشترک آن منعقد کرد. بر همین اساس قرارداد خرید ۶۰ میلیون دز واکسن «اسپوتنیک وی» را در فروردین ماه سال جاری با روسیه امضا کرد و بر اساس این قرارداد می بایست از خرداد تا آذرماه این میزان را به طریقی که در قرارداد مشخص شده به ایران ارسال می شد،

اما هنوز این قرارداد اجرایی نشده است و از قرارداد دو میلیونی نیز که اواخر سال گذشته امضا شد تاکنون ۱۲ محموله شامل یک میلیون و  ۷۲۰  هزار دز واکسن به ایران تحویل شده است.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5423
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها